Strana 2 z 4

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Sobota, 11. Júla 2009, 09:43
od používateľa Gabriel Nagy
ved aj toto je TDI motor.. :-) len sa inak oznacuje :-D no ak to taha, ide to, ak netaha, tak to nejde... ake jednoduche... ;-)

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Sobota, 11. Júla 2009, 10:19
od používateľa dsimo
Ok to chapem, len nepocujem ten zvuk turba ako pri WW autach :)

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Sobota, 11. Júla 2009, 10:29
od používateľa Gabriel Nagy
vw pistia... asi mas namysli.... neviem, toyotu s turbom som nemal... zatial.

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Pondelok, 13. Júla 2009, 19:20
od používateľa mannheim
Takže story pokračuje, včerajší návrat z Vizovického festivalu bol tesne pred Starým Hrozenkovom poznačený znovu sa opakujúcou rovnakou závadou - rozsvietenie kontrolky VSC, kontrolky motora, úbytok výkonu....po zhasnutí motora a 5 minútach išlo auto naštartovať a prakticky v normálnom chode (ale so svietiacou kontrolkou motora) som došiel až domov, ráno rýchlo do servisu Toyota v TN (ako naschvál kontrolka po ceste zhasla) , kde mechanik auto prebehol na diagnostike s výsledkom, vysoký tlak do turba, bez zistenej príčiny. Autíčko sa vrátilo do Vrbového, a ja čakám, čo ďaľšie sa bude dať vymeniť na mojej RAVke. Zaujímavé je, že vždy sa závada prejaví až po niekoľkých desiatkach km, nikdy nie pri jazde v meste.

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 08:50
od používateľa smutok
No vyzera to tak, ze turbo zacne robit hovanidy po dlhsej zatazi, kedze si to turbo repasoval mozno je problem tam, tazko povedat ci ti to dobre spravili. Mozno by stalo za to vyskusat tam nove turbo ale neviem ci sa k vyskusaniu len tak dostanes. Skus hlavne odsledovat kedy sa to prejavi, ci nie nahodou pri preradeni na vyssi rychlostny stupen. Mozno mas problem s blow-off ventilom wastegateom alebo s variobilnym natocenim lopatiek nenapada ma iny dovod preco by tam bol moc vysoky tlak. Aj ked neviem ci wastegate sa pouziva pri variobilnom natacani sa lopatiek turba.
Kazdopadne skus si vsimat v akom rezime ti zrazu vypne, lebo asi to nerobi z nicoho nic ked ides v ustalenych otackach.
Drzim palce nech to mas cim skor v poriadku.

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 09:46
od používateľa Rasťo
Žiadne BOV tam nie je.
V prdeli sú ventily common railu.
Skú nejaký čas tankovať "Sulfur Free" naftu.

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 09:53
od používateľa smutok
Potom co sa pouziva na znizenie prebytocneho tlaku turba. Viem ze BOV je dost tuningova terminologia ale musi tam existovat neaky ventil na vypustenie prebytocneho tlaku turba.

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 10:27
od používateľa Rasťo
Na to je integrovaný wastegate - to majú už peknýh pár rokov všetky turbá v konštrukcií....

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 10:58
od používateľa smutok
Pokial som dobre pochopil tak wastegate je na odvod prebytocnych vyfukovych plynov.
Ja sa pytam ako je vyrieseny odvod prebytocneho vzduchu. Priklad preradenie z 2. pri 4500 ot na 4. do asi 2000 ot (Neviem realne hodnoty) potom co s tym nadbytocnym tlakom co ostal v roztocenom turbe? Ako nasiel som oznacenie SCV to uz je spravne?

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 11:25
od používateľa Gabriel Nagy
bow pouzivaju len turbobenziny... tam, kde je skrtiaca klapka.. ta ked sa zatvori, vznika prebytocny tlak a ten brzdi turbo, prehrievaho, turbodiera a tak... ale dizel nema skrtiacku klapku, preto nema bow :-) laicky povedane

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 11:34
od používateľa Rasťo
Ale kde - sú BOV aj na dízle, aj na benzíny, len s iným rozsahom hodnôt.
Však to wastegate práve nedovolí nikdy roztočiť to turbo do takých otáčok, aby vznikol problém...

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 11:40
od používateľa smutok
Praveze to sa mi neako nezda, lebo v celom systeme mas oneskorenia.
Mhol by to niekto popisat rozsiahlejsie alebo dat neaky normalny odkaz, lebo zatial som nic nenasiel.
A dalsia vec, naco potom sluzi SCV ventil v D4-D motoroch?

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 11:47
od používateľa liguere
ano tak nejak by to malo fungovat. wastegate by mal "davkovat" na pohon turba len tolko vyfukovych plynov, kolko treba. cize mal by prebytocne vypustit priamo do vyfuku, nie cez turbo. a BOV sa tusim pouziva (okrem samozrejme tuning zazrakov, to je ina kategoria) najme tam kde je pretlak turba taky hodne vyssi, viac menej ako bezpecnostny ventil, ze ked to wastegate nestihol uregulovat (prudke ubratie plynu apod.). cize pri narocnejsich aplikaciach,kde sa pouziva vyssi tlak (sportove az pretekarske napr.)
abo nie? sak ma opravte, pripadne. snad z toho bude plodna diskusia a sa nieco naucime aj mozno mannheimovi helfneme ze na co sa zamerat

edit: hehe, ja som reagoval na rastov prispevok,ale kym som to dopisal,smutok tam supol dalsi post...no tu mas odkaz http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 12:38
od používateľa Gabriel Nagy
Rasťo napísal:Ale kde - sú BOV aj na dízle, aj na benzíny, len s iným rozsahom hodnôt.
Však to wastegate práve nedovolí nikdy roztočiť to turbo do takých otáčok, aby vznikol problém...
ano? tak mi pliz vysvetli, naco to je na dizli! ;-) lebo fakt neviem... vzdy som vedel, ze to pouzivaju turbobenzinove!... ano, aj dizle, take, aby tam ten ts ts zvukovy efekt bol, ale to je bez funkcie... kedze pri turbobenzine ten bow zabranuje kompresor surge..

Re: Turbo na RAV4 D4D

Napísané: Utorok, 14. Júla 2009, 12:56
od používateľa Rasťo
Boa Gabo - aj u dízla vzniká pri preraďovaní pretlak vo výstupe turba na starne IC (ak tam je) a ten pretlak tiež spôsobí sakra silné zabrzdenie točenia sa turba. Ten pretlak môžeš ale vypustiť rovnako ako u turbobenzínu cez BOV ak tam je a do značnej miery tak odstrániť turbolag