EGR opakované čistenie
EGR opakované čistenie
Zdravím, mám Toyutu RAV 4 2006 100kw D4D a mám taký problém, že každých cca 5000km alebo raz za 6-12 mesiacov ma hádže do núdzového režimu. Diagnostika vždy ukáže EGR. Vyčistíme za chvíľu je dobre a potom zase. Má niekto podobný problém? Poradíte prosím čo s tým? Díky Nony.
- fajry
- administrátor
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
- Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
- Kontaktovať používateľa:
Re: EGR opakované čistenie
Ahoj. Ak to robí opakovanie, aj po vyčistení EGR, tak by som vymenil ten EGR za nový kus. Problém môže byť práve v ňom.
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Re: EGR opakované čistenie
no, vylučit technický problém síce takto z fleku nemožno, každopadne si myslím, že k tejto "poruche" môže a pravdepodobne aj silno prispieva spôsob užívania auta. Totiž z toho co si uviedol sa dá vyčítať, že auto zrejme najazdí cca.5000km za rok. A to sa nehnevaj, ale na toto diesel? Ak su to navyse krátke trasy "okolo komína" , bez nejakých dlhších ciest, kde to poriadne pretiahnes vo vyssích otáčkach , tak riziko zanesenia EGR je vysoké aj samotným týmto sposobom jázd. Nechcem tu popisovat ako to vlastne funguje...je toho plný net. Len námatkovo : https://www.topspeed.sk/dlhsi-zivot-aut ... ntil/10115
specialne pre teba posledný odstavec
specialne pre teba posledný odstavec
Civic 1.8 FD7 06 Turkey
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Re: EGR opakované čistenie
Nony22:
Precitat "sz"
Precitat "sz"
Re: EGR opakované čistenie
Ďakujem pekne za všetky odpovede, iste má na poruchu vplyv aj štýl jazdy, Máme v rodine aj malý benzín 1.2 a ten využívame hlavne po meste. Toyotou jazdím do práce cca 10km tam a spat cez mesto.
Re: EGR opakované čistenie
Teda sa rucicka otackomera velmi casto nepozrie nad 2000 otacok, ze? A tachometer nad cislom 100 ma uz zrejme pavuciny...
Tak co s tym? Nasilu predsa jazdit nebudes...mozno skus zatial lepsiu naftu ( pripadne aditivum do nej mozno ) . Ak teda je inak technicky vsetko ok.
Raz darmo, kazde auto ma svoje " primarne" vyuzitie tak trochu konstrukcne dane. 10km po meste tam a spät pre toto nie je celkom to pravé. Okrem toho, aj keby si jazdil dialnicou dk nemecka a spät , egr budes cistit tiez. Ibaze nie tak casto, ale mozno po40t.km.
Ona to ani tak nie je porucha , asi presnejši vyraz je vlastnost.
Tak co s tym? Nasilu predsa jazdit nebudes...mozno skus zatial lepsiu naftu ( pripadne aditivum do nej mozno ) . Ak teda je inak technicky vsetko ok.
Raz darmo, kazde auto ma svoje " primarne" vyuzitie tak trochu konstrukcne dane. 10km po meste tam a spät pre toto nie je celkom to pravé. Okrem toho, aj keby si jazdil dialnicou dk nemecka a spät , egr budes cistit tiez. Ibaze nie tak casto, ale mozno po40t.km.
Ona to ani tak nie je porucha , asi presnejši vyraz je vlastnost.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Re: EGR opakované čistenie
Jazdím denne 10km tam a 10km naspat do práce /90%/. Potom niekedy víkendovky 50-100km trasa /10%/. Nechodím často po meste s častými zastávkami /nakupy/. Pravdou je, že nejazdím dialnice a dlhé trasy nad 2hod. Možno 1-2x do roka. Inak auto technicky je OK, len to EGR... A sice este .... stale mi ukazuje palubny pocitac cca - 1,5l/100km rozdiel oproti realnej spotrebe /pocitanej od tankovania do tankovania/. Na PC mam 7 a realne cca 8,4? Co to moze byt? Som druhy majitel, neviem co 1.majitel s autom robil, tvrdil ze mu "nic nie je , len v zime nejazdilo".
Re: EGR opakované čistenie
s tým palubákom by som sa nejako neznervoznoval. Nic ojedinelé. Na honde mi to klame cca. pol litra tiež. Viacerí to tak maju, že to nie je presné. Každá značka má +/- nejaku tu odchýlku.Nicomu to de facto nevadí. Je myslím , u niektorých možnost to nejako nakalibrovat...ako tu konkretne , ale netuším. Na honde na to kaslem, aj tak to mam stale vypnuté a u žiadneho dalšieho auta palubak nemám.
K EGR už neviem nic povedat viac. Ten režim tvojich jázd, podla toho ako si teraz napísal, nie je zase až tak zásadne nevhodný, aby to blblo tak casto. Tak snad poradí/navedie niekto skusenejší. Alebo pokracuj v samoštúdiu , možno na to kápneš. Ja tu končím. EGR vlastne ani v žiadnom aute nemám, tak co budem machrovat
K EGR už neviem nic povedat viac. Ten režim tvojich jázd, podla toho ako si teraz napísal, nie je zase až tak zásadne nevhodný, aby to blblo tak casto. Tak snad poradí/navedie niekto skusenejší. Alebo pokracuj v samoštúdiu , možno na to kápneš. Ja tu končím. EGR vlastne ani v žiadnom aute nemám, tak co budem machrovat
Civic 1.8 FD7 06 Turkey
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných