Strana 1 z 1

recenzia

Napísané: Štvrtok, 2. Februára 2006, 19:38
od používateľa tomastrnava

Napísané: Piatok, 3. Februára 2006, 10:37
od používateľa Elvis
uz som im tam aj napisal nieco pod clanok debilkom

Napísané: Streda, 11. Októbra 2006, 16:17
od používateľa johnC
som sa premohol ze otom konecne napisem
Jeden moj znami z NR 55r si kupil pred cca 4 rokmi novu yaris 1. Nazdil nanej slusne ako sa patri na starsieho 60tis km bol snou max spokojny az sa vybral s manzelkou do grecka na dovolenku.
V juhoslavi mu yariska ukazala poruchu motora a stop. Oprava no chance tak ju museli odviezt na sk.
Diagnoza: porucha motora s vymenou celeho bloku, oprava 75tis
Nikto nechapal ako sa to mohlo stat ale samozrejme mu uznali reklamaciu ved v Nitre si nemozu pokazit meno az na nejakeho najvyssieho sefa z asi BB ( nepamatam ale volade zo stredneho slovenska). Tak znami mal nehorazne problemi a behacky okolo opravy a poistovni, dokonca musel ist aj osobne navstivit toho sefa. Po pol roku mu ju konecne spravili s tym ze niektory veduci z Nr zaplatil celu opravu zo svojho aby si nenarobil problemy s najvyssim.
Ptotom sa jej znami radsej zbavil a kupil vtedajsiu novinku Pezot 206 SW. Na ktoreho nadava ako hovado, na yarisku spomina v dobrom. Smutny pribeh co? (vsetko som napisal tak ako mi hovoril, coz je teda pravda)

Napísané: Streda, 11. Októbra 2006, 16:22
od používateľa Sokol
Tak dufam,ze nedopadnem tak isto,ak nahodou prestupim do Ford Mondeo :shock:

Napísané: Streda, 11. Októbra 2006, 16:26
od používateľa fajry
Sokol napísal:Tak dufam,ze nedopadnem tak isto,ak nahodou prestupim do Ford Mondeo :shock:
Jake ford mondeo? Co za ford mondeo? Tam si pekne pockaj na carinu a nevymyslaj blbosti! Jedneho fordaka tu uz mame a staci ;-)

Napísané: Streda, 11. Októbra 2006, 21:09
od používateľa wilson
OT:
neser s tým fordom, bo pivo zruším...šak to nemusí byť zlé auto, ale krííísta, kto tu bude potom čítať tie tvoje náreky, ked downgraduješ z toyoty?

Napísané: Štvrtok, 12. Októbra 2006, 07:54
od používateľa Sokol
No dobre,dobre,pockam si na Carinku :D

Re: recenzia

Napísané: Piatok, 21. Septembra 2012, 11:42
od používateľa Rasťo
Tak...po dosť dlhom čase píšem malý príspevoček – aby sme nevyšli z cviku. Niektorým sa možno bude zdať až príliš "triezvy", ale kľud - nadšenie neopadlo... ;-)

Yaris I (PX10) s motorom 1,0L (1SZ-FE)

Dôvody kúpy Yarisa nie sú vôbec podstatné...a v podstate ani cena, ktorá bola na pomery dnešných cien jazdeniek, histórie a stavu auta celkom OK.

Úloha bola zohnať čo najlacnejšie päťdverové auto do ktorého sa bude liať len benzín a bude žrať čo namenej. Vzhľadom k tomu že bude používané na krátke trasy (do 15 km), sme dízel zavrhli. Samozrejme prichádzali beštiálne nápady typu dragster Fabia Junior 1,2 https (to „t“ a „s“ navyše asi viete prečo) a vočipovaná Octavia 1. gen ftédéíčku fplný palbě s tuningem, bez švihadel a s veluxem za rovných 2 tisíc. Našťastie, po ostrejšej výmene názorov urobil rozopre koniec Ľuboš, skladajúci práve v dielni starého Yardu 2001, ktorého panička pri parkovaní ťukla na vodičov predný blatník – proste žiadny horor, ale na druhej strane bezcenné auto. Navyše keďže mala panička najeto nad 200t km a na dvore stálo pár ďalších rozmlátených Yardov s minimálnym nábehom ktoré sa neoplatí dnes už opravovať, Ľuboš vyťahal z každého to najlepšie a zložil na základe pôvodnej kasne v podstate nový druh Yarisa (sa práve smejem...ale je to kua fakt). Motor, prevodovka a nápravy majú nábeh 21t km. Interiér, elektronika a podobne je z Yarisa 2004. Sranda je, že ani na prvý, ani na druhý pohľad nie je vidieť že niečo niekde nepasuje, alebo kričí že to tam nepatrí. Fádny sivý interiér nahradil čierno červený, ktorý doplnil kožený, červenou niťou obšitý volant s integrovaným ovládaním rádia. No a keďže je auto rovnakej farby ako naša MR-ka (total red), vyšlo z toho veľmi pekné farebne zladené autíčko – z vonku cicné a zvnútra tiež...

Teraz k veci:

Ako sa na tom jazdí? – fuuu...no je to o niečom úplne inom ako AE92 GTi alebo MR2. V prvom rade pedál na podlahe a dokopy nič extra sa nedeje...jeden liter je hold jeden liter. Nekupovali sme ale trhač asfaltu. Cez to všetko to jazdí v pohode. Motor sa nejako extra netrápi ani keď je auto plne naložené štyrmi ľuďmi – stačí ho točiť nad 2500 otáčok a ide to. Bežná premávka so spolujazdcom okolo 2000 otáčok a pohoda – ono síce ten motor ani pri 5 tisíc nie je poriadne počuť, ale načo ho trápiť? Vedeli ste že aj 1SZ-FE boli vyrábané podobne ako 4A-FE motory v niekoľkých variantoch? – sa mi to až nezdalo, ale keď mi to Ľuboš fyzicky ukázal, bolo všetko jasné. Jeden má výkon 50 a druhý 52 kW. Pri predbiehaní traktorov a podobnej motorovej hávede človek nemá dva krát pocit istoty, lebo to chce mať samozrejme čím skôr za sebou a výkon predsa len nie je veľký – proste treba mať poriadny výhľad pred predbiehané vozidlo, neriskovať a podraďovať aj o dva stupne...ale dá sa. Keď sme pri radení, tak je v tom klasická toyoťácka hydraulicky ovládaná jednohmotová spojka (ešte originál JP). Radenie rýchlostí je príjemne tuhé a pomerne presné – je cítiť kvalitatívny posun od predchádzajúcej generácie prevodoviek čo sa montovali na A-čkové a E-čkové motory. Čítal som tu o šialenom nakláňaní sa Yarisiek v zákrutách. Poviem len jedno – prejdite si rovnakú zákrutu v rovnakej rýchlosti s Yariskou a potom s RAV4-kou – už nikdy nepoviete že sa Yariska nakláňa. ;-) Brzdy? – pohoda...a možno aj preto, že to má obmedzovač brzdnej sily na zadnú nápravu, tak máte pocit že je to auto schopné zastaviť na dvojeurovke. Tuhosť tlmičov vs. pohodlie jazdy – úplne bez problémov – teda aspoň ja som mal ten pocit (keďže sa jedná o podvozok s nábehom smiešnych 21t km). Vplyv zapnutia klímy na motor je napodiv priam nepostrehnuteľný. Pri ustálenej jazde po rovine sa ani len spotreba nezvýši. :shock: Hold tam nie je motorom naháňaný kompresor. Ako klíma, tak čerpadlo serva sú elektrické.

Ako sa v tom jazdí? – haaa...po prdeli. :D Celá finta je v tom, že zadná sedačka je delená a navyše sa dá posúvať dopredu a dozadu (ako celok). Výsledok je taký, že pri zadnej sedačke úplne vzadu je kufor síce malý, ale miesta na sedenie na zadných sedačkách po riti veľa (viac ako v E12). Na druhej strane ak človek potrebuje niečo väčšie odviezť, posunie zadnú sedačku na full dopredu a má razom podobne veľký kufor ako v Corollke HB. Keď treba fakt veľký kufor a idete len dvaja, tak sa dá zadná sedačka fakt šikovne zložiť a ostáva slušne veľký priestor na ukladanie a ukladanie podobný ako v Avensise kombi...naviac, keďže je sedačka rozpolená, dá sa to skombinovať. Proste to auto má fakt slušne variabilný vnútorný priestor. Bál som sa že to bude zvnútra malý prďola, ale na moje prekvapenie nie je...reklama teda neklamala.

Co to žere? (vás teto né) :lol: – no je to celkom divočina, lebo sa osvedčila klasika ktorá platí na maloobjemové motory– jazdiť sa fakt dá aj za 4,5L/100km...na druhej strane aj za 8L/100km. Platí že čím hustejšia premávka tým väčšia spotreba. Kľudnou jazdou známej trasy robím v pohode tých 4,5L/100km a to si to ešte celkom užívam (spomínané Fábie a Octávie s BA a BL značkami nechávam s prehľadom za sebou - už človek tie cesty okolo RK pozná a vie kde si môže čo dovoliť ;-) ). Na druhej strane Ružomberok v dopravnej špičke (znie to na smiech, ale šli ste z východu na západ cez RK?... :twisted: ) a aj nejdefenzívnejšia, najpokojnejšia jazda a spotreba vyletí tam, kde som ju v živote na MR-ke nemal (na tej sa teraz pohybujem okolo 6,5-7,5L/100km podľa toho či spím za volantom, alebo sa naháňam s veľkoobjemovými TDI-čkami od VW sexgrouppe).

Jovoletuning – no...musím sa fakt nad tou myšlienkou smiať. A popravde by som sa stále smial aj keby bol pod kapotou 1,3L 2NZ-FE. Neviem...no...čítal som na autosme či kde článok, že Toyota sa vracia do rallye súťaží...kua s „neskutočne nadupaným“ 99 koňovým yarisom s FWD...tak to som sa smial ešte pol hodinu. Nemôžem sa ubrániť dojmu že aj na CZ fóre posväcovaný nový Yaris TS by mal čo robiť aby udržal krok s podobnou historickou kategóriou Starlet Glanza resp. AE92 GTi (nehovoriac o fakt šikovných a lacných úpravách od Libora, ktoré by hravo nechali v slzách aj podstatne silnejšie autá). Takže z môjho pohľadu (človeka ktorý už skúsil ako chutia trochu silnejšie autá) je pohľad na tuning tejto kategórie vozidiel nasledovný: často meniť olej, liať obyč 95-ku na čerpačke kde sa premelie najviac ľudí, mať na ňom magnéziové 15-tky s kvalitnými gumami a max. ešte tmavé fólie na sklá...toť vsjo. Akékoľvek ďalšie votuningové investície typu hruška, staviteľný podvozok a iné fakt brutálne dizajnové nezmysly, ktoré sú pri autách týchto výkonov tak akurát na smiech, sú holý nezmysel.

Finále? – ja som spokojný a Maťa tiež. A som aj rád že to autíčko nemá v sebe 1,3L 2NZ-FE, lebo by to človeka zvádzalo blbnúť a predsa len tieto pidi HB na to fakt nie sú stavané (viem si celkom živo predstaviť ako by sa to auto prevalilo na stranu ako Reliant Robin pri prechode 90 stupňovou zákrutou v 50 km/h :lol: – niečo čo v pohode zvládne neupravená stará E11 a MR2 hocktorej generácie bude mať ďalších min. 10 km/h rezervu). Na druhej strane som si istý, že s tou 1,3-jkou by to auto malo v meste podstatne lepšiu spotrebu. Tak ale vzhľadom k tomu že bývame pár km od mesta a keď ideme do a z roboty, tak sa celkom dá prekľučkovať bez zdĺhavého motania sa po zapchaných cestách, priemerná spotreba bude len trochu nad 5L/100km, čo je úplne v pohode.

Re: recenzia

Napísané: Piatok, 21. Septembra 2012, 21:17
od používateľa spider207
Super Rasťo, pekne zhrnuté postrehy. Mne by sa niečo takéto hodilo k ISku, ale vzhľadom na vyťaženosť tohto nášho jediného auta si neviem predstaviť na čo by mi bolo ďalšie :D Ale pokiaľ bude treba nejakú úspornú a "rodinnú" variantu tak je Yariska žhavý favorit (či felicia? :mrgreen: ). Dosť ma prekvapila informácia o posuvných zadných sedadlách, to som teda fakt netušil. Asi sa to nezdá, ale ten Yarísek je hádam aj celkom fajn auto :) Inak Rasťo, si to mohol hodiť do sekcie Naše káry, takáto skladačka sa len tak nevidí :) By ma celkom zaujímalo ako to vyzerá, daj nejaké foto :D

Re: recenzia

Napísané: Štvrtok, 27. Septembra 2012, 14:50
od používateľa Rasťo
Ešte jednu vec som skoro zabudol...a je pomerne dôležitá - to auto má neskutočný rajd. V kombinácií s krátkym čumákom sa s tým parkuje jedna báseň...

Re: recenzia

Napísané: Štvrtok, 22. Novembra 2012, 10:27
od používateľa Rasťo
Detail na ktorý si treba dávať pozor:
Jazda cez prekážky - zvlášť pozdĺžne parkovanie - problémom je nešťastne umiestnený olejový filter. Nie je krytý žiadnym plastom (všade okolo plasty sú, ale na ňom kua nič) a trčí z bloku motora na rovnakú úroveň nad vozovku ako predný nárazník, takže ak pri parkovaní šuchnete spodok predného nárazníka na 100% ste šuchli/udreli aj olejový filter.
Po osobnej skúsenosti kedy sa mi "podarilo" pri parkovaní poškodiť filter (a to som nezaregistroval žiadny úder) a všetok olej skončil pod autom, si dávam na to bacha a parkujem už len v dostatočných vzdialenostiach od obrubníkov a už vôbec nie pozdĺžne časťou auta na chodníkoch...
Fakt bacha na to, lebo Yarisky nemajú kontrolku nízkej hladiny oleja ako napr. RAV-ky...majú len kontrolku slabého tlaku a tá keď sa rozsvieti, tak zbohom motor...