Mně by jen zajímalo, kde udělali soudruzi z Japonska chybu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ono je to v podstate jednoduché, načo sa vlastne zasierali s priamym vstrekovaním paliva, VVTi, VTECom a podobnými pindovinami. Stačí urobiť v saní hocijakým spôsobom bordel v prúdení vzduchu a je to. Načo ladenie priebehu výkonu a točivého momentu motora, testovanie na motorovej brzde, analýzy prietoku vzduchu, dodatočné spaľovanie a iné zbytočné pičičandy, za ktoré ešte ľudia musia zaplatiť pri kúpe tak nedokonalých výrobkov.
Mali to predierovať jak ementál a to by sme videli ten čurbes
Ale vážne, pokiaľ všetko funguje ako má, tak zmes, ktorá sa dostáva do motora je dosť homogénna a myslím, že nepotrebuje aby sa ešte dodatočne vírila a vrtela jak hovno na patyku.
Nevravím, že je to vyslovená pindovina, určitú logiku to má, ale aký efekt to môže mať dajme tomu aj na Formule 1??? Akou rýchlosťou asi prúdi vzduch, respektíve zmes do valcov pri (teraz trepnem od pása) 12 tisíc otáčkach? Pri takejto rýchlosti prúdenia zmesi, aký veľký tlak prípadne podtlak by musel tento ventil vyvinúť, aby dodatočne rozvíril zmes??? Nevyriešilo by to v tomto prípade tvarovanie nasávania? No to ale asi moc mudrujem, tí chlapci v labákoch F1 o tom vedia svoje...
Teda ak vôbec tak pri nižších otáčkach, kedy zmes neprúdi do sania tak rýchlo. Vtedy by som to bral, ale tiež len v prípade, že nehomogénnosť zmesi je spôsobená podžubaným alebo zle dimenzovaným vstrekovaním príp. saním a nedostatočne rozptýlené palivo by sa dodatočne rozvírilo a zmes by bola rovnomernejšia. Ináč si to predstaviť neviem.
Vyplýva mi z toho, že pokiaľ mám starú rárohu a chcem aby šlapala o 10% lacnejšie tak namiesto nových vstrekov a pravidelného servisu si kúpim tento ventil, ktorý ma výjde xkrát drahšie a spotreba mi klesne na hodnoty, ktoré by som dosiahol možno výmenou tých vstrekov...
Posledná vec, ktorá by ma zaujímala je, že čo na to neustále vibrovanie vzduchu povie posilňovač riadenia...