Nuz, co k nej povedat?
Je to najvykonnejsia Toyota Corolla generacie E12, vybavena motorom 2ZZ-GE.
Tento motor ma objem 1796 cm^3 a dosahuje vykon 141kW v 7800 otackach, pricom redline je 8200 otacok. Najvyssi krutak je 180Nm pri 6800 otackach. Vrtanie je 82 mm a zdvyh 85 mm. Motor je samozrejme DOHC.
Najdolezitejsia skratka, aku motor ma, je ale VVTL-i. Toto znamena Variable Valve Timing and Lift intelligent system, cize variabilne casovanie a zdvyh ventilov. Princip je taky, ze na kazdom vackovom hriadeli sa na kazdy valec nachadzaju 2 vacky. Jedna na ekonomicku jazdu, druha na vykon.
Princip ako to funguje, je trocha zlozitejsi (zohrava v nom ulohu tlak oleja, preto je dolezite kontrolovat stav oleja, a davat bacha na liftove sroby), kazdopadne vysledok je ten, ze v 6200 otackach motor prepne na vykonovu vacku, cim su ventili otvarane dlhsie a viac, cim v konecnom dosledku skokovo narastie krutiaci moment, a zaroven zacne strmsie rast vykon motora. Za vsetko hovori uz len to, ze pri 6200 otackach motor dava 140 koni, za dalsich 1600 otacok ale vykon motora vzrastie na 190, co je docela prudky narast, na to, ze motor nepouziva nijaku formu preplnania.
Velmi podobny system pouziva Honda vo svojich motoroch oznaceny skratkou i-VTEC, prevedenie tohoto systemu je vsak docela odlisne.
Toyota kazdopadne vyuzila technologiu VVTL-i vyuzila len pri motore 2ZZ-GE, co je podla mna docela skoda. Motor plnil Euro 3, po pridani kompresora a miernom znizeni vykonu dokazal plnit aj Euro 4. Motor este velmi dlho po ukonceni predaja Corolly TS a Celici TS (jedine ine auto, kam tento motor Toyota montovala) vyuzival Lotus pre svoje vozy Elise a Exige, avsak par rokov dozadu (konkretne to bolo 17. 9 2010) bola vyroba tohoto motora definitivne ukoncena, bez dalsej nahrady.
Samotna Corolla je za normalnych okolnosti o 2 cm blizsie k vozovke, ma tuhsie pruziny a tlmice. Pneu maju rozmer 195/55 R16. Vnutry su velmi dobre tvarovane sportvone sedadla, ktore naozaj dokazu podrzat v zakrute, ale nie su vobec tvrde a nepohodlne. Iny rozdiel uz su len oranzove optitronove pristroje, ktore prevedenim otackomeru jasne ukazuju, ze motor pod kapotou rozhodne nebude 1.4 ani 1.6
Z vonka ju mozete rozpoznat vdaka odznaciku na maske, cervenym napisom TOYOTA na kufrovych dverach a obrovskym tlmicom vyfuku na pravej strane. Pochopitelne, az otvorite kapotu, velkost motora je nepriehladnutelna
Vozidlo je inak vybavene 4 airbagmi, ABS, stabilizacnym systemom VSC a trakcnouu kontrolou TRC, ktora vam na poziadanie zablika na ktorej kolvek krizovatke
Trakcnu kontrolu je vsak mozne vypnut.