Strana 2 z 25

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 15:14
od používateľa Bebo
Gratulujem, krasny kusok ;-) Vela stastnych kilometrov.

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 15:33
od používateľa spider207
Gratulujem a vela stastnych km ;-)
Trosku sa rozpis o tech. parametroch, niektori sme tu trosku neznali ;-) Celkom rad by som sa o tomto aute dozvedel nieco viac..

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 16:20
od používateľa Srandista
Nuz, co k nej povedat?

Je to najvykonnejsia Toyota Corolla generacie E12, vybavena motorom 2ZZ-GE.

Tento motor ma objem 1796 cm^3 a dosahuje vykon 141kW v 7800 otackach, pricom redline je 8200 otacok. Najvyssi krutak je 180Nm pri 6800 otackach. Vrtanie je 82 mm a zdvyh 85 mm. Motor je samozrejme DOHC.

Najdolezitejsia skratka, aku motor ma, je ale VVTL-i. Toto znamena Variable Valve Timing and Lift intelligent system, cize variabilne casovanie a zdvyh ventilov. Princip je taky, ze na kazdom vackovom hriadeli sa na kazdy valec nachadzaju 2 vacky. Jedna na ekonomicku jazdu, druha na vykon.

Princip ako to funguje, je trocha zlozitejsi (zohrava v nom ulohu tlak oleja, preto je dolezite kontrolovat stav oleja, a davat bacha na liftove sroby), kazdopadne vysledok je ten, ze v 6200 otackach motor prepne na vykonovu vacku, cim su ventili otvarane dlhsie a viac, cim v konecnom dosledku skokovo narastie krutiaci moment, a zaroven zacne strmsie rast vykon motora. Za vsetko hovori uz len to, ze pri 6200 otackach motor dava 140 koni, za dalsich 1600 otacok ale vykon motora vzrastie na 190, co je docela prudky narast, na to, ze motor nepouziva nijaku formu preplnania.

Velmi podobny system pouziva Honda vo svojich motoroch oznaceny skratkou i-VTEC, prevedenie tohoto systemu je vsak docela odlisne.

Toyota kazdopadne vyuzila technologiu VVTL-i vyuzila len pri motore 2ZZ-GE, co je podla mna docela skoda. Motor plnil Euro 3, po pridani kompresora a miernom znizeni vykonu dokazal plnit aj Euro 4. Motor este velmi dlho po ukonceni predaja Corolly TS a Celici TS (jedine ine auto, kam tento motor Toyota montovala) vyuzival Lotus pre svoje vozy Elise a Exige, avsak par rokov dozadu (konkretne to bolo 17. 9 2010) bola vyroba tohoto motora definitivne ukoncena, bez dalsej nahrady.

Samotna Corolla je za normalnych okolnosti o 2 cm blizsie k vozovke, ma tuhsie pruziny a tlmice. Pneu maju rozmer 195/55 R16. Vnutry su velmi dobre tvarovane sportvone sedadla, ktore naozaj dokazu podrzat v zakrute, ale nie su vobec tvrde a nepohodlne. Iny rozdiel uz su len oranzove optitronove pristroje, ktore prevedenim otackomeru jasne ukazuju, ze motor pod kapotou rozhodne nebude 1.4 ani 1.6 :)

Z vonka ju mozete rozpoznat vdaka odznaciku na maske, cervenym napisom TOYOTA na kufrovych dverach a obrovskym tlmicom vyfuku na pravej strane. Pochopitelne, az otvorite kapotu, velkost motora je nepriehladnutelna :)

Vozidlo je inak vybavene 4 airbagmi, ABS, stabilizacnym systemom VSC a trakcnouu kontrolou TRC, ktora vam na poziadanie zablika na ktorej kolvek krizovatke :D Trakcnu kontrolu je vsak mozne vypnut.

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 16:36
od používateľa spider207
Super, takto nejako som si to predstavoval, velka vdaka! ;-) Inak co to zerie? (Nebojte teta, vas ne :mrgreen: ) Pri normalnej rodinnej jazde.. by ma zaujimalo kde sa pohybujeme, ci niekde 6,7,8 alebo 9,10,11...?? Nakladacky je mi jasne, ze popytaju asi trosku viac.. :)

A teraz by to chcelo este k tomu pokecu pribalit aj galeriu s fotkami a bolo by to dokonale :D 8)

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 16:46
od používateľa Srandista
Vies co, vobec zatial neviem (teda okrem toho, ze je to benzin :D )... Mam v nom prvu nadrz, zatial som jazdil len po meste, tam to slo tak okolo 9-10. Zas je pravda, ze som v posledne dni mal ultimatne stastie na zacpy linuce sa celym mestom :/ Buduci vikend idem na Slovensko, pojdem po dialnici aj po okreskach, tak z toho by mohla vyjst nejaka priemerka.

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 16:49
od používateľa Gabriel Nagy
moment, najsilnejsia nie, najsilnejsia je kompresorova 2ZZ-GZE .-)

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 16:56
od používateľa Srandista
Motor s oznacenim 2ZZ-GZE nikdy v skutocnosti neexistoval ;)

Existovala kompresorova verzia 2ZZ-GE, tato vsak nebola vyrabana inhouse, bola upravena svajciarskym upravcom, preto ani nedostala od Toyoty oznacenie GZE. Dosahovala vykon 227 koni v 8200 otackach, a 215 Nm v 4000 otackach. TSka s kompresorom boli vyrabane az po facelifte, v 3 a 5 dverovom prevedeni.

Kazdopadne zamerne som sa vyhol nejakemu obsirnejsiemu pokecu o nej, bolo totiz vyrobenych len 250 kusov, vacsina smerovala na anglicky trh, nebola montovana ani do Celic TS, a nemam o nej pozhananych tolko informacii.

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 16:58
od používateľa Gabriel Nagy
;-) okej, len viem, ze Chmelov bracho mal taku :-)

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 17:00
od používateľa Srandista
Jop, mal, dokonca po predaji zostala v klube, a to bolo to druhe TSko, s ktorym som sa pred vyskusanim a kupou terajsieho zviezol :)

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 19:17
od používateľa Gabo
Gratulujem k uzasnemu auticku a prajem vela stastnych km ;-)

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 20:07
od používateľa chmelo
Gratulujem a nech slúži ;-)
Nejaký ten rok som na podobnej mrche jazdil a má to niečo do seba...s kompresorom a jeho zvukom ešte o čosi viac návykové, ale takto máš určite menšie rizoto nejakej tej ropuchy a aj životnosť motora samotného bude pri rozumnom používaní a dobrej starostlivosti dlhá ;-)
Pravdou je, že kompresorové 2zz-ge označenie gze oficiálne nedostali....ak si pamätám dobre, ja som mal v techničáku 2zz-123...ale to je v podstate jedno...upravovali ich v tte v spolupráci s Toyota Motor Company, takže žiadne pokútne bastlenie ;-)
Ale to už idem mimo misy...
Ešte raz gratulujem, nikde ju neopri a vychutnávaj si malchárkov na tdi ochcáfkach ;-)

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 21:55
od používateľa stefan-celica
Blahozelam, nech robi iba radost a jazdi a jazdi a jazdi ;) kolko vazi Corolla TS?

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 21:59
od používateľa libor12
Gratuluji!! Jen doporuceni,pokud se casteji rozhodnes navstevovat liftovou zonu,tak porid budik tlaku a teploty oleje a vymenu stanov podle nej.

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 22:35
od používateľa AndyGTP
ja uz len dodam k tej spotrebe, ze kombinovany cyklus (hodne v BA) pri normalnom jazdeni je v pohode pod 8 litrov, pripadne 8.5L taka triezva spotreba. To je to caro, ze ta 1.8ka sa mimo lift zony sprava velmi civilne a usporne...seriovo...

Re: Srandista - Corolla TS

Napísané: Streda, 12. Septembra 2012, 23:31
od používateľa Legon
:) celkom rychlo to prislo ;)
Vela spokojnosti prajem.