Tak opat mam co to napisat k mojmu autu.
Po tyzdni som ho vytiahol z pod strechy a sup s nim na Slovensko
Po ceste z Brna som siel ako po dialnici, tak aj po okreskach, a tak mozem doniest informacie z prvej ruky hlavne pre sonnicka. Pri 100 km/h mi to cucalo dajakych 7 litrov, a pri 135 km/h (pri 130 km/h este v aute duni od vyfuku, preto na jazdim na dianici az 135) presne 8,5 litrov. Pre mna sa tymto tema spotreba v podstate uzatvara, pri takychto cislach nemam najmensi dovod riesit nejaku uspornost dizla, myslim ze na 190 konikov pod kapotou je to auto usporne az az
Priemerka mi inak podla palubaku dnes po prichode domov ukazovala 8,6 l/100 km, co je presne o 2 (!) litre menej, ako ked som odchadzal z Brna, a tych 10,6 tam bolo len vdaka tomu, ze vzdy ked som uz siel do mesta s TSkou, tak som skysol v totalnej zacpe linucej sa celym Brnom... A to my spotreba klesala napriek tomu, ze som na okreskach x krat navstivil liftovu zonu pri predbiehani a ze som Rollku par krat prehnal po letisku, co to slo...
Ozaj, co sa toho letiska tyka
Nejakou nahodou sa mi podarilo po ceste do BA zabludit a vyskytol som sa v Senici, a predstavte si, zrovna vtedy tam mal stretko Ford club a mali zarezorvovane letisko na cely den
(No dobre, priznavam, az taka nahoda to nebola, no)... Tak som sa teda pridal a bolo mi dovolene par krat TSku po letisku prehnat. V podstate som sa nedozvedel nic nove, draha az taka dlha nebola, o kvalite asfaltu nehovoriac, takze atakovat maximalku nemalo zmysel, ale bol som vsetkymi vydatne pochvaleny za moj zvuk a musim povedat, ze po tom, co som ho (vobec po prvy krat) pocul z vonka, sa im ani trocha necudujem. Motorova pila hadr
Mal som este moznost (vdaka velmi milemu majitelovi) vyskusat Mondeo ST220. Taktiez atmosfera, 220 koni (cize trocha viac ako mojich 190), ale tahane z 3 litroveho V6, s redlinou 6900 otacok. A poviem vam, bolo to o dost ine ako som po skusenosti so svojim autom ocakaval. Auto plynule zrychlovalo (bodaj by nie, ked na motore nie je primontovane turbo), ale akosi som to vobec nevnimal. Auto ma sice vacsi krutiaci moment, ale v ramci celeho spektra otacok je skoro rovnaky, a motor nevyuziva 2 vaciek ako moj, vykon dostava z motora uplne klasickou cestou. A po tejto skusenosti som sa este viac utvrdil v tom, ze som kupou TSky spravil spravne rozhodnutie. Moje auto ponuka ovela intenzivnejsi pocit ziskavania rychlosti a to divadlo, ktore ponuka za hranicou 6000 otacok, je absolutne kuzelne a opojune
Budem sa sice opakovat, ale neda mi to. Po skusenosti s mojim motorom musim povedat, ze to co zazivam v mojom aute by si zasluzil zazit kazdy milovnik aut!
Ozaj, este fun fuct of day: zistil som, ze ked na okreske alebo dialnici predbieham pomale vozidlo, po podradeni este TSko zrychluje mimo liftovej zony, ale ta sa zopne temer so 100% pravidelnostou, ked prave minam vodicove dvere predbiehaneho auta
Zaujimalo by ma, co sa vtedy zenie hlavou danemu chudakovi
P.S. Zo stretka nemam ziadnu fotku mojho tatosa (len fotku zadku, ale ten nikoho nezaujima
), ale vyhrabal som z fotaku jednu starsiu fotku pred dajakymi kominmi