Thomas black Celica: ST185
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Thomas black Celica: ST185
Ahoj, tych 130°C na oleji je vela??
http://autozurnal.ta3.com/motor-sa-nesm ... chladzovat
I keď je teplota chladiacej kvapaliny dostatočná, motor ešte stále nemusí mať ideálnu teplotu a nie je vhodné hnať ho do vysokých otáčok, či chcieť od neho maximálny výkon. Olej sa zohrieva oveľa pomalšie, potom bežne dosahuje teplotu okolo 130 stupňov. Meria sa v olejovej vani alebo pred olejovým filtrom. Teplota motorového oleja pri prvom piestnom krúžku je však vyššia okolo 200 stupňov, pri naftovom motore aj cez 300 stupňov. Na olej sú v moderných motoroch kladené naozaj vysoké nároky a je naivné si myslieť, že olej vydrží 30-tisíc kilometrov v bez následkov na životnosť motora, či turba.
http://autozurnal.ta3.com/motor-sa-nesm ... chladzovat
I keď je teplota chladiacej kvapaliny dostatočná, motor ešte stále nemusí mať ideálnu teplotu a nie je vhodné hnať ho do vysokých otáčok, či chcieť od neho maximálny výkon. Olej sa zohrieva oveľa pomalšie, potom bežne dosahuje teplotu okolo 130 stupňov. Meria sa v olejovej vani alebo pred olejovým filtrom. Teplota motorového oleja pri prvom piestnom krúžku je však vyššia okolo 200 stupňov, pri naftovom motore aj cez 300 stupňov. Na olej sú v moderných motoroch kladené naozaj vysoké nároky a je naivné si myslieť, že olej vydrží 30-tisíc kilometrov v bez následkov na životnosť motora, či turba.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Thomas black Celica: ST185
No ono sa to škriabalo pomaličky ku 140..
A tie ostatné veci čo si napísal sú mi známe, len nejako nerozumiem čo si tým chcel povedať
A tie ostatné veci čo si napísal sú mi známe, len nejako nerozumiem čo si tým chcel povedať
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Thomas black Celica: ST185
Len to ci ozaj treba chladit ten olej.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Thomas black Celica: ST185
Len tak v skratke..Tým že je tam 10w-40 tak áno..keby tam bola 50 alebo 60 tak je to ešte pohoda..len tie špecifikácie majú pri mojom motore a použití viac nevýhod ako výhod, preto toto riešenie. Keď to nebude fungovať tak to jednoducho dám preč
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Thomas black Celica: ST185
Po dlheš dobe zase malé zhrnutie. Ešte minulý rok som sa zúčastnil super akcie na letisku v Přerove, viac o samotnej akcii sa už popísalo v sekcii na to určenej, tak sem hodím len pár fotiek
Od vtedy som vlastne auto vyvetral len raz..takže čo sa týka jazdenia slabota. Akurát sa mi podarilo vymeniť aj druhé predné ložisko ktoré už bolo dlhšie načaté takže predok je už komplet SKF
Za to sa mi podarilo nahromadiť nejaké diely z ktorých sa veľmi teším a už sa chystá zase menšia rozborka a Celda už je pripravená v garáži na podperách.
Po menších opletačkách na colnici sa mi podarilo dostať domov na japonskom Yahoo vydražený kit chladenia oleja, prišiel veľmi starostlivo zabalený, takže prežil cestu cez pol sveta bez újmy. Za sprostredkovanie ďakujem jednému Toyoťákovi z ČR
Samotný kit pozostáva z kvalitných komponentov a hlavne je s termostatom, takže radosť. Ešte musíme v StenkyRacingu doladiť adaptér na čidlo oleja a bude to OK.
Ďalej sa mi podarilo úplnou náhodou zohnať raritný dobový ARC bov, po vyrobený príruby ho zrejme vymením za Tial. Ešte uvidím..ale mám z neho radosť aj keby mal ležať na poličke.
A nakoľko som už dávnejšie menil olejové čerpadlo za iné, ktoré má menšiu remenicu a rozvodový remeň nebol dopnutý tak ako by mal tak sa bude meniť za kratší z ST205. Pri tejto príležitosti sa vymení aj netesný O-krúžok na vodnej pumpe kvôli ktorému mám zatečený celý blok od Evansu a na ktorý som 2 roky kašlal.
Pri jednom servisnom zásahu sa mi podarilo objaviť že mám vôlu v riadení cca 1cm, tak som objednal aj gumové uloženia riadenia. Na toto som celkom zvedavý či bude citíť rozdiel. Osobne si myslím že asi aj dosť tak uvidíme
Od vtedy som vlastne auto vyvetral len raz..takže čo sa týka jazdenia slabota. Akurát sa mi podarilo vymeniť aj druhé predné ložisko ktoré už bolo dlhšie načaté takže predok je už komplet SKF
Za to sa mi podarilo nahromadiť nejaké diely z ktorých sa veľmi teším a už sa chystá zase menšia rozborka a Celda už je pripravená v garáži na podperách.
Po menších opletačkách na colnici sa mi podarilo dostať domov na japonskom Yahoo vydražený kit chladenia oleja, prišiel veľmi starostlivo zabalený, takže prežil cestu cez pol sveta bez újmy. Za sprostredkovanie ďakujem jednému Toyoťákovi z ČR
Samotný kit pozostáva z kvalitných komponentov a hlavne je s termostatom, takže radosť. Ešte musíme v StenkyRacingu doladiť adaptér na čidlo oleja a bude to OK.
Ďalej sa mi podarilo úplnou náhodou zohnať raritný dobový ARC bov, po vyrobený príruby ho zrejme vymením za Tial. Ešte uvidím..ale mám z neho radosť aj keby mal ležať na poličke.
A nakoľko som už dávnejšie menil olejové čerpadlo za iné, ktoré má menšiu remenicu a rozvodový remeň nebol dopnutý tak ako by mal tak sa bude meniť za kratší z ST205. Pri tejto príležitosti sa vymení aj netesný O-krúžok na vodnej pumpe kvôli ktorému mám zatečený celý blok od Evansu a na ktorý som 2 roky kašlal.
Pri jednom servisnom zásahu sa mi podarilo objaviť že mám vôlu v riadení cca 1cm, tak som objednal aj gumové uloženia riadenia. Na toto som celkom zvedavý či bude citíť rozdiel. Osobne si myslím že asi aj dosť tak uvidíme
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Thomas black Celica: ST185
Na to, ze si viceprezident Strenky Racing Garage davas tejto neziskovke prilis malo kreditu! Navyse terazky, ked im Instagramy lajkuje sam Volk Racing Wheels!!! Ziadne Japan Wheels pačmagy made in Tchajwan
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Thomas black Celica: ST185
Veru, bolo super, a ak sa zadari, tak si to na jar zopakujemeThomas napísal:Po dlheš dobe zase malé zhrnutie. Ešte minulý rok som sa zúčastnil super akcie na letisku v Přerove, viac o samotnej akcii sa už popísalo v sekcii na to určenej
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Thomas black Celica: ST185
mne sa paci, ze tie adaptery na oleje dodava Grex az do Japonska a ty si to odtial objednas, namiesto toho, aby si isiel za nim priamo Ale pekna zbierka, paci sa mi to. Fakt super
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Thomas black Celica: ST185
ej kraaaasa
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Thomas black Celica: ST185
A mne sa na tom páči to, že napriek tomu že to išlo z JPN tak je to cenovo asi na jednej tretine nového kitu, len ten medzikus pod oil filter stojí nový len o trošku viac ako mňa vyšiel celý kit, takže asi tak..hlavne keď za tú cenu sa tu predávajú noname kity z číny.
Ešte bola možnosť nových vecí od Mocal a pod., ale tí nerobia tento druh adaptéru..vlastne nikto iný ho nevyrába, a cenovo by to bolo zase viac takže voľba bola jednoduchá..
Neboj že som si to všetko predtým dobre nepopozeral, však ma poznáš
Odhliadnuc od finančnej stránky, rád by som to auto smeroval takým smerom ako keby bolo "upravené" v Japonsku 20 rokov dozadu, a tieto veci tam relatívne zapadajú
Ešte bola možnosť nových vecí od Mocal a pod., ale tí nerobia tento druh adaptéru..vlastne nikto iný ho nevyrába, a cenovo by to bolo zase viac takže voľba bola jednoduchá..
Neboj že som si to všetko predtým dobre nepopozeral, však ma poznáš
Odhliadnuc od finančnej stránky, rád by som to auto smeroval takým smerom ako keby bolo "upravené" v Japonsku 20 rokov dozadu, a tieto veci tam relatívne zapadajú
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Thomas black Celica: ST185
Kedže som posledný marcový víkend už zahájil sezónu a bol skontrolovať rakúske serpentíny tak nejaké info čo sa porobilo na aute:
..poskladal som rozvody s kratším remeňom, a kedže som chcel ušetriť asi polovicu krokov z manuálu (nedávať dole vačky a podobné obštrukcie ), tak skladanie s jedným párom rúk bolo celkom zaujímavé
ešte pred tým vymenené už spomínané guferko na bypasse do vodnej pumpy. Staré som asi poškodil pri poslednom skladaní rozvodov, preto tam bol presak, aj keď sa to prejavilo až pri plnení Evansu. Teraz konečne kľud a čisto.
..potom som sa pustil na už spomínané uloženie riadenia. O prístupe sa samozrejme nemusíme ani baviť..hlavne držiak pred vodičom, ktorý v podstate vymedzuje celý pohyb riadenia voči karosérii, u spolujazdca sa jedná vyslovene len o "držiak"..na spolujazdcovej strane po odobratí priečnej nápravnice relatívne pohoda, vodičova strana bol problém aj po daní dole druhej nápravnice. Zase raz som bol rád že nemám veľké laby
Po vybratí starého som pri priamom porovnaní myslel že mi v Toy predali zlý diel, ale po porovnaní čísiel na samotnej gume som zistil že sa jedná naozaj o ten istý diel. Myslím že na fotke je jasne vidno že staré je už značne "unavené" ..to ako sa riadenie hýbalo v uložení je pekne vidieť na ošúchanej farbe na držiaku a riadení.
Po zmontovaní všetkého potrebného som utekal na geo a nasledovala skúšobná jazda.
Čo sa týka výsledku, tak rozdiel v riadení bol cítiť hneď ako sa auto položilo na zem (a to si nemyslím že by bolo predtým nejaké zlé), volant pekne stuhol a cit v riadení pri jazde je zase o veľa lepší. Kontrolu tohoto komponentu doporučujem fakt každému majiteľovi staršieho auta ktorý nemá riadenie prichytené o karosériu nejakým pevným spojom a komu záleží na pocite pri riadení.
A ako dôkaz že auto naozaj jazdí jedna fotka z rakúskej dedinky..
..poskladal som rozvody s kratším remeňom, a kedže som chcel ušetriť asi polovicu krokov z manuálu (nedávať dole vačky a podobné obštrukcie ), tak skladanie s jedným párom rúk bolo celkom zaujímavé
ešte pred tým vymenené už spomínané guferko na bypasse do vodnej pumpy. Staré som asi poškodil pri poslednom skladaní rozvodov, preto tam bol presak, aj keď sa to prejavilo až pri plnení Evansu. Teraz konečne kľud a čisto.
..potom som sa pustil na už spomínané uloženie riadenia. O prístupe sa samozrejme nemusíme ani baviť..hlavne držiak pred vodičom, ktorý v podstate vymedzuje celý pohyb riadenia voči karosérii, u spolujazdca sa jedná vyslovene len o "držiak"..na spolujazdcovej strane po odobratí priečnej nápravnice relatívne pohoda, vodičova strana bol problém aj po daní dole druhej nápravnice. Zase raz som bol rád že nemám veľké laby
Po vybratí starého som pri priamom porovnaní myslel že mi v Toy predali zlý diel, ale po porovnaní čísiel na samotnej gume som zistil že sa jedná naozaj o ten istý diel. Myslím že na fotke je jasne vidno že staré je už značne "unavené" ..to ako sa riadenie hýbalo v uložení je pekne vidieť na ošúchanej farbe na držiaku a riadení.
Po zmontovaní všetkého potrebného som utekal na geo a nasledovala skúšobná jazda.
Čo sa týka výsledku, tak rozdiel v riadení bol cítiť hneď ako sa auto položilo na zem (a to si nemyslím že by bolo predtým nejaké zlé), volant pekne stuhol a cit v riadení pri jazde je zase o veľa lepší. Kontrolu tohoto komponentu doporučujem fakt každému majiteľovi staršieho auta ktorý nemá riadenie prichytené o karosériu nejakým pevným spojom a komu záleží na pocite pri riadení.
A ako dôkaz že auto naozaj jazdí jedna fotka z rakúskej dedinky..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Thomas black Celica: ST185
To s riadenim by sa siklo aj mne ...
- Eru
- začiatočník
- Príspevky: 247
- Dátum registrácie: Streda, 11. Mája 2011, 23:49
- Bydlisko: BA - okolie
Re: Thomas black Celica: ST185
Podobne, tiež mám "unavené" riadenie.
MR2 AW11 4a-ge 16v ´87
Corolla E11 4zz-fe ´00
Corolla E11 4zz-fe ´00
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Thomas black Celica: ST185
na AW11 mam pur ulozenia v zasobe, keby dacoEru napísal:Podobne, tiež mám "unavené" riadenie.
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Thomas black Celica: ST185
V sobotu som sa konečne donútil po niekoľkých rokoch upraviť aj druhú časť spodného krytu pod motor, ktorý mi nepasoval nakoľko bol z jdm auta a moja pofacelift eu verzia má tunel náporového chladenia prevodovky. Po obrezaní a dopasovaní je konečne tam a spodok auta je uzavretý.
V nedeľu som spravil cca 400km po Rakúsku, prevažne v Alpách tak sem hodím len krátke info.
Nejako som dostal nápad sa pohrať s tvrdosťou podvozku, resp.som pritvrdil trochu na predku a výsledok je taký že som to mal spraviť už dávno. Auto o trochu ochotnejšie zatáča a kupodivu ani nie je nejako výraznejšie tvrdšie na nerovnostiach. Celkovo zase lepší pocit z auta.
Každopádne som si veľmi dobre zajazdil v krásnom prostredí takže zážitok.
V nedeľu som spravil cca 400km po Rakúsku, prevažne v Alpách tak sem hodím len krátke info.
Nejako som dostal nápad sa pohrať s tvrdosťou podvozku, resp.som pritvrdil trochu na predku a výsledok je taký že som to mal spraviť už dávno. Auto o trochu ochotnejšie zatáča a kupodivu ani nie je nejako výraznejšie tvrdšie na nerovnostiach. Celkovo zase lepší pocit z auta.
Každopádne som si veľmi dobre zajazdil v krásnom prostredí takže zážitok.
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní