Mal som tu cest (sice len ako spolujazdec) s IS300h a keby som to mal opisat jednym slovom - navykove A keby dvomi - silne navykovespider207 napísal:...vyberat si u ISka tak asi idem nakoniec radsej do turba ako hybridu...
Par postrehov:
Isli sme 90% dialnica / 10% mesto, po dialnici tachometrickych 140 km/h. Hluk v kabine bez problemov, auto dobre zehlilo nerovnosti, myslim ze dobry kompromis medzi nejakou sportovostou (pri hybride? ) a pohodlim. Potesilo ma podsvietenie interieru, vzadu nebolo nic co by "palilo oci" (doteraz spominam na novu Audi A6 Allroad par rokov dozadu co mi skoro vypalila oci), mozno budiky by som si dal trosku slabsie ale inak ok. Tazko mi hodnotit kvalitu spracovania, neviem ci som cakal viac, v podstate nemam co vytknut, nic nevrzgalo, vsetko licovalo, materialy makcene, kvalitne... asi IS200ka nasadila latku dost vysoko a tak som to bral vsetko proste tak nejak automaticky, ziadny "wow efekt" sa nekonal. Mozno by som mohol vytknut, ze vzadu (a asi ani vpredu) nie su nejake odkladacie priestory v dverach, ale priznam sa, nikdy som taketo veci neriesil. Miesta na zadnych sedadlach bolo dost, nikto z nas nemal sice 190cm, ale aj keby tak by to bolo celkom ok. Skor mi mozno trosku prekazalo relativne nizko nastavene sedadlo predomnou, takze sa mi tazsie zasuvalo.. teda myslim moje nohy pod sedadlo Vybava Lexa podla mojich znalosti minimalne Executive Plus (kozene sedacky, navigacka, ...), 17" kolieska, tempomat atd.
Este k jazdnym modom. Toto ISko malo "len" standardne 3 jazdne mody - Eco / Normal / Sport. A myslim, ze uplne stacili. Mam pocit, ze za chvilu to budeme mat ako pri oznacovani elektrospotrebicov a bude Eco / Eco + / Normal +- / Sport + / Sport ++ / Sport +++ / Sport +- autobus. Jazdili sme prevazne na Eco mode, v podstate Eco a Normal maju namiesto otackomera skor taky "energy" budik, teda ci idete skor s lahsou nohou (rucicka v eko casti) alebo pozadujete aj nejaky vykon (rucicka je v power casti). Pri prepnuti do Sport modu sa zmeni podsvietenie z modreho na cervene a je tam klasicke ciachovanie v x1000ot/min. V podsate sme ale tieto mody ani nemali, chvilkovy Sport moc nepocitam, ale podla slov majitela to auto viac akoby tak sadne k ceste a aj lepsie reaguje na volant, pedaly atd. Z toho co som pocul a zazil tak musim dat za pravdu panom z autoforum.cz, ze "pilu" asi nikto jazdit nebude lebo ten motor skor huci. Konstantny zatah je teda z tohoto pohladu skor nevyhodou. Pri predbiehani ok, ale Ostru Luku by som si dal skor v pianko tempe a kochal sa krajinou ("Ze vy jste se zase kochal..." ).
Dizajn nehodnotim, to je subjektivna vec, mne sa to zdalo po predstaveni prilis agresivne oproti 2gen, ale uz som si asi zvykol a je fakt, ze nazivo to vyzera rozhodne zaujimavo, odvazne a naozaj neprehliadnutelne! Strasne malo tychto kuskov som zatial videl v SR..
A spotreba? Nuz, pri tachometrickych 140 km/h to bralo okolo 7l, mozno 8l (miestami zase 6l), tazko to odhadnut vzhladom na profil trasy. Pozitivne na spotrebu urcite vplyvala jazda po meste, ktora je pre hybrid ako stvorena. Najma pre bratislavsku premavku (teda kolony) uplne super, vacsinu casu sme ficali na EV a sem-tam vypomohol aj klasicky motor (prudsie zrychlovanie, na obchvate rychlost viac ako cca 60 km/h, ...). Toto sa mi velmi pacilo a bolo to dost navykove, kukat a snazit sa aby to islo co najviac na EV. Priznam sa, ze neviem kolko to zralo po meste, s CTckom som takto chodil tusim za nejakych 4,5l na 100. Co ma ale prekvapilo, ze dlhodoba spotreba na tom ISku je rovnych 6,0l! A to sa na nom chodi ako som pisal, dialnice 140, miestami 160, v DE obcas aj rychlejsie, okresky okolo 100ky, + do toho mesto.. Samozrejme nie je to deklarovanych xy, ale myslim, ze vysledok je to pomerne slusny.
Na zaver este jedna informacia. Minule som cital o predajnych rekordoch Lexus Europe v roku 2015 a velmi ma zaujal udaj o predanych IS - 8523ks. A z toho bolo 90,9% hybridov! To bol pre mna sok, cakal som ze V6ka resp. po facelifte V4ka Turbo budu stale celkom v kurze, to ze ich hybrid rozdrti takymto sposobom bolo pre mna osobne dost velke prekvapenie. Volba bude asi zalezat na type vodica, kto si bude chciet viac uzit jazdu (najma po sportovejsej stranke) tak siahne po 200t, kto rad nove technologie a honbu za cislami spotreby, siahne po hybride. Ale chybu myslim neurobi nikto.