Problém: špátné chování motoru za studena

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa stefan-celica » Nedeľa, 2. Augusta 2009, 19:21

Je to normalne, ked startujem chladny motor cez den, vonku je okolo 30°C otacky vyskocia na 1600 hned klesnu na 1100 a vzapati pomaly stupaju na priblizne 1400-1500?
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
miguellito
začiatočník
Príspevky: 470
Dátum registrácie: Nedeľa, 6. Júla 2008, 13:59

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa miguellito » Štvrtok, 6. Augusta 2009, 13:14

nie nie je,inak je celkom haluz ze tie otacky tak vysoko skacu ked je motor studeny ,praveze vtedy by nemal moc tocit bo je studeny nie? oni potom skoro kazdemu klesnu na tych predpisanych 800-900ot/min ale napr vo setkych manualoch k celice je pisane ze volnobeh ma mat proste 800-900ot a nie je nikde pisane ze ked je studeny tak ma valit zo zaciatku 2000 to je podla mna hovadina-sak maju byt 850 hned kua -sak na kazdej blbej fabii a felde-su konstantne uz od nastartovania a aj ked je motor zahriaty fakt nehapem moja tlaci v zime aj2100 prvu minutu a to sa mi moc nelubi...
Mi Angelita CeliCa GTi 2.0 16 V-oltov:-), Morning Lemon Zltunka Designed by the Wind
Hlavne netreba stat vedla auta ktore je od vas 1,5metra a ide rychlostou 170km/h
mam fakt DAMNED car
yellow mambaaa

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 6. Augusta 2009, 13:19

kazdy motor ma tzv sitic.. starsie maju manualny, novsie automaticky... kym je motor studeny, nastartujes, ma to byt cez 1000, tak 1200 som maval aj na jednej, aj na druhej celde... a pomalicky, ako sa motor zahrieval, tak to postupne klesalo na norm volnobezne otacky... ono pri studenom motore v nasom pripade ecu prida troska paliva, vznikne bohata zmes a to preto, aby sa ten motor netrapil, kym nema pracovnu teplotu... najma v zime, ale aj vlete, len sa to skor zohreje, ako ked je vonku -20.. :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Leňulka
toyoťák
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Marca 2005, 18:31
Bydlisko: Březová
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Leňulka » Štvrtok, 6. Augusta 2009, 23:51

v zime by to melo vyskocit na cca 1600 otacek, po urcite dobe, asi cca minutu nebo dve, to skoci celkem prudce na asi 1100 otacek a pak to postupne klesa, v lete je to obdobne, jen to ze zacatku ma skocit na cca 1300 a pak obdobne jak v zime, postupne klesani...
Toyota Celica 2.0 Turbo All-Track 1991
Toyota 4Runner 2,4i 1989
Ex: Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD 1989
Ex: Toyota 4Runner 3.0 V6 1989
Ex: Toyota Celica 2.0 Turbo 4WD 1988
Ex: Toyota Celica 2.0GTi 16V 1989
N.M.T. Engineering

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Piatok, 7. Augusta 2009, 00:29

miguellito:::>>> spravne si povedal ze "na kazdej blbej fabie a felicia

celica neni fabia ani felicia a konstrukteri z japonska vedeli co robia ked pri studenom starte su vysie otacky medzi 1500- 1600 a klesaju zohrievanim medzi 800-900..
preto celica vydrzi po motorickej strana 1000ky Km a nie ako fabia po 200 000 netaha a je suca na vymenu kruzkov pretoze tlaky vo valcoch su uplne minimalne..k felicie sa uz nejdem vyjadrovat :)

Používateľov profilový obrázok
miguellito
začiatočník
Príspevky: 470
Dátum registrácie: Nedeľa, 6. Júla 2008, 13:59

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa miguellito » Piatok, 7. Augusta 2009, 09:50

ja viem :D ved ja tu nechvlim fabie atd... ale tych 2100 v zime sa mi zdalo dost, tuto zimu sa pohram asi s volnobehom,ved ok ze bohatsiu zmes ale preco pridava aj tolko otacok?vsak moze to fachat aj na max.1000 nie? kym sa to zohreje sak praveze vysoke otacky by mali motoru skodit ked je ladovy jak kryha nie?inak ale jednej feldy 1.6ky na svete sa zastanem :twisted: mame ju cca 10 rokov neviem ci to bola nejaka good "odroda" ale ona drti furt jak nova a ziadne ani mini go tam robene nikdy nebolo a uz ma cca 185000 km a turbo dIesle pasaty sa jej boja :twisted: a ta startuje aj v zime u nas na kysucach ked bolo-30 furt na prvy raz a v poho a otacky od zaciatku drzi na 800- 900 a furt-hold asi dobry kus ale fabie ssu shity to jo
Mi Angelita CeliCa GTi 2.0 16 V-oltov:-), Morning Lemon Zltunka Designed by the Wind
Hlavne netreba stat vedla auta ktore je od vas 1,5metra a ide rychlostou 170km/h
mam fakt DAMNED car
yellow mambaaa

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 7. Augusta 2009, 10:08

no na 1000 to predsa nemoze bezat, lebo ked je to studene, tak sa mu neda drzat take nizke otacky... treba tak cca 1500-1600, aby to mohlo ist kultivovane, a az sa zohreje, tak sa pekne ustali na volnobeznych.. je to logicke.. nie?
a ked je motor jak lad, stale lepsie ho tocit na 1600, ako ho nechavat skapinat od zimi na 800... dolezite je, aby sa motor nevytacal k obmedzovacu, ked je studeny a este nie v prac.teplotech....
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
miguellito
začiatočník
Príspevky: 470
Dátum registrácie: Nedeľa, 6. Júla 2008, 13:59

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa miguellito » Sobota, 8. Augusta 2009, 09:53

ok uz to chapem ,to som potreboval,az mam dusu v klidku...
Mi Angelita CeliCa GTi 2.0 16 V-oltov:-), Morning Lemon Zltunka Designed by the Wind
Hlavne netreba stat vedla auta ktore je od vas 1,5metra a ide rychlostou 170km/h
mam fakt DAMNED car
yellow mambaaa

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa stenky » Štvrtok, 13. Augusta 2009, 13:57

Mne tiez chvilku trva kym sa motor zahreje. teraz sa zahrieval na 1600-1700 ot. asi 2 minuty.
Rozmyslam ze keby to bolo chadiacou kvapalinou (nedostatok alebo vzduch) tak by sa skor rychlo prehrial. Keby boli zle hadicky (prilis zalomene) tiez by sa to skor prehrievalo. Takze ostava uz len teoria ze radsej nech sa dlhsie zahrieva a ma daku tu rezervu v odvode telpa ako by to malo hned vyvriet :)
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 13. Augusta 2009, 14:02

vyvriet boh chran :-) stenky, ty tam mas s chladenim vsetko okej :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa stenky » Štvrtok, 13. Augusta 2009, 14:16

vsak vravim ze je tam taka rezerva odvodu tepla ze az. to by som musel chytit dakeho bazanta na chladic aby to vyvrelo :D
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
miguellito
začiatočník
Príspevky: 470
Dátum registrácie: Nedeľa, 6. Júla 2008, 13:59

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa miguellito » Sobota, 22. Augusta 2009, 08:54

no ale kua mam problemik v poslednej dobe mi to po jazde dost buble v expanzke na chladiacu,a ked som po jazde kde som tocil furt pkolo 4-5 tis.tak mi normalne cez tu prepadovu hadicku vyvrie tak okolo 1-2 deci potom mam pred lavym prednym blatnikom mlaku jak keby sa pocikala.-. to sa mi nelubi a doteraz to nerobila :-( sice doteraz som nejazdil ako v poslednej dobe -cize 20km cez brut serpentiny som si chcel naplno vychutnat sportovu jazdu-furt sa slo od 4-5 tis prip aj trochu viac- a boli hice vonku,ale ma skoro kleplo ked som potom zastavil a pocujem jako keby sa varila pod kapotou polievka a zrazu splechot a na zemi kaluz uz som myslel ze udrbalo cosi ,ale to len cez ten prepad v expanzke-cez tu hadicku co ide od vrchnaka na exp.a ide dole pod naraznik---ono to tam je asi na to ale... inak budik mi na palubke ukazuje vzdy tak 2mm pred polkou co je ze vraj ok- a po tejto jazde som ho mal presne na polke mozno 1 mm za polkou-tak neviem sak by mal ukazovat ok- inak v manuali je pisane ze-nakreslene ze az skoro po ten pravy okraj kde uz je cervene policko je to ok tak potom uz neviem co by ta voda robila :shock: neviete ake hodnoty ma mat cidlo na teplotu? bych ho zmeral...lebo to budem musiet po drsnej jazde teraz akoze chodit akolo panelaku a na 3ojke chodit 20kou a chladit motor? :lol: to som si mohol kupit oturbenu a v tej sediet dve minuty po jazde na cooolenie turba...

inak ja mam vlastne stale zimnu zmes v chladici -nemoze to byt tym -ze ta ma nizsi bod varu abo co?
Mi Angelita CeliCa GTi 2.0 16 V-oltov:-), Morning Lemon Zltunka Designed by the Wind
Hlavne netreba stat vedla auta ktore je od vas 1,5metra a ide rychlostou 170km/h
mam fakt DAMNED car
yellow mambaaa

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 22. Augusta 2009, 09:00

preistotu by som ako prve hned vybral termostat, uvaril by som ho na sporaku a sledoval, pri akej teplote sa otvori... (moj na cervenej sa otvoril az po 10min vareni vo vriacej vode!!) takze ak ti pri 90° otvori, chyba bude niekde inde a to ma napada uz len to, ze si mal vela vody v systeme a to, co tam bolo navyse vytlacilo von, alebo je fuknute tesnenie pod hlavou... jo a skus pozriet, ci vstup do chladica mas horuci !ten by mal byt stale! a aj ci vystup z chladica je horuci! ak je vsetko ok, mal by byt... vstup vystup skusa hadice. .-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
miguellito
začiatočník
Príspevky: 470
Dátum registrácie: Nedeľa, 6. Júla 2008, 13:59

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa miguellito » Sobota, 22. Augusta 2009, 11:23

no ved ale prdel je v tom ze keby neotvaral termostat tak by rucicka sla brutal hore a ona je aj pri hardcore jazde stale max v polke budika niekedy uz vazen ale len mm za polkou a potom to trosku zas klesne ked sa trochu sklidnim v jazde...
a mne s apraveze zdavalo ze sa moc dlho zohrieva motor ja ho mam skor stale otvoreny ten termostat-v zime to praveze haluzilôo sa mi zdalo-ale mam novy na polici od lenulky tak asi-leto neleto-asi stary pozrem a vymenim-pre istotu.
ale keby bolo tesnenie v haji tak to skor rozdrapi nejaku hadicku alebo vicko na chladici nie? ako sa to niektorym stalo na ceskom fore-a este k tomu-no ono to ale vzdy vybubla az ked vypnem motor a stojim na mieste-cize ked nebezi motor- :?: :!: prste vtedy sa to zrazu rozbuble a vytecie cez prepad-ono asi ked zrazu zastavim a vypnem motor-tak uz nema co chladit-bo pumpa sa netoci a ani ventilator-si myslim-a preto kedze motor je horuci-tak tych par litrov vody ta masa zeleza zohreje do par sekund o par stupnov navyse a uz to chcije-chladic je uz tiez plny bordelu-ten vycistim-myslim zvonku-no ale kapaliny davam vzdy po vicko chladica uz odkedy ju mam a nic. tak nevem ale fakt ze neviem kolko je vody v expanzke bo to sa tam strasne blbo pozera zboku kde su tie rysky a vnutri je aj nanos cize prd vidno...ale myslim ze ked to aj pri bublani posle par deci do expanzky ze to by malo byt good sak na to to asi je -len neviem preco to z tej exp.vyvali potom von-ono po tom vyvreti som nechal motor vychladnut a pozrel som do chladica a uz bolo vidno rebra-tak som dolial asi 3 deci az ich zakrylo a hladina bola po vicko chladica.siel som sa vozit a po dojazd ea zastaveni zas vyvrelo...asi skusim nedoliat a pojdem sa zviezt a uvidim .
Mi Angelita CeliCa GTi 2.0 16 V-oltov:-), Morning Lemon Zltunka Designed by the Wind
Hlavne netreba stat vedla auta ktore je od vas 1,5metra a ide rychlostou 170km/h
mam fakt DAMNED car
yellow mambaaa

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Problém: špátné chování motoru za studena

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 22. Augusta 2009, 12:50

no tesnenie ak je fuknute, tak staci ze das dole viko chladica, nastartujes, pridas a voda ti skoci do ociiii.. :-) takze to je ta posledna najhorsia moznost... :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných