výfukové potrubie

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 5. Júla 2007, 05:32

GReddy napísal:potrubi rovne a jeste skoro pruchozi? neni to rpece turbina aby se to resilo stejne...oni pani v toyote jsou zrejme paka ze to udelali tak jak udelali :D a pani od mongoose ktery delaji zavodni vyfuky (i cat back na 3s-ge) zrejme taky nevedi co delaji :D ten zahyb tam ma opodstatneni.stejne jako tlumice a kat...

ja mam porad tovarni "setup" (kat+stredni tlumic) a na konci mam jen pruchozi fireball N1/HKS style jdm vyfuk a bez silenceru to rve tak ze mi zalehaj usi ;)
nuz o rev mi moc ani neide, ide o to, aby ten vyfuk trolilinku pomohol vykonu... nemyslim, ze zahyb tam je len kvoli tomu, aby to prospelo plynom, ale aj kvoli tomu, ze sa na pravu stranu ten tlmic zmesti, v strede to nemoze byt kvoli rezerve, ze sa tam nezmesti... no spytam sa ludi, co stym robia
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Štvrtok, 5. Júla 2007, 10:53

mozno trepnem blbost,,, ale pokial by si dal namiesto klasickeho rezervneho kolesa dojazdove,, tak by si mohol zdvihnut dno kufra natolko,, ze by ti tam ten tlmic vosiel,,, on ten spodok netrci az tolko,, aby to neslo takto urobit,,, len neviem,, ako je to na STK,,, im podla mna ide iba o to,, aby tam nejaka rezerva bola.

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 5. Júla 2007, 14:27

stk je raz za dva roky, to sa rezerva buchne do kufra a basta.... ajtak jazdim bez rezervy, stale... aj na zraze som bol bez... staci sprej na opravu...
no nieco pospekulujeme...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Štvrtok, 5. Júla 2007, 15:24

staci alebo nestaci,,, ta rezerva ma svoje opodstatnenie,,, inak pokial by prisla pneu od Michelinu do seriovky,, tak rezervy mozu zaniknut,,, su to vrstvene gumy,, ziadny vzduch,, ziadny defekt

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 5. Júla 2007, 18:14

ToyoCarE napísal:staci alebo nestaci,,, ta rezerva ma svoje opodstatnenie,,, inak pokial by prisla pneu od Michelinu do seriovky,, tak rezervy mozu zaniknut,,, su to vrstvene gumy,, ziadny vzduch,, ziadny defekt
ale to uz je ot... takze tak ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Štvrtok, 5. Júla 2007, 19:17

jafer uz vie o tomto,, a vraj sa vyjadri k tomu terz vecer.

JaFer
začiatočník
Príspevky: 175
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Novembra 2006, 22:11
Bydlisko: Piešťany

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa JaFer » Štvrtok, 5. Júla 2007, 19:37

Gabriel Nagy napísal:tak som trosku uvazoval a uvazoval, ako co najlepsie spravit vyfukove potrubie na 182-ku 3S-GE a napadla ma taka vec, co tak dat vyfukove potrubie rovne, tj koncovka by bola v strede a nie napravo? co sa dizajnu tyka, nemuselo by to vyzerat spatne, samozrejme by bol potrebny nejaky decentny spojler dozadu, tym padom aj dopredu, prahy mam... isla by tam podobna koncovka, aku mam, tj dvojita o priemere od 90 do 100mm. Vana pre rezervu by tam neprekazala, totizto by sa dala bud von a zazvaralo by sa to, alebo by sa len vyrezala cast z nej, taky tunel pre tlmic vyfuku a zvysok by sa zazvaral... isla by tam zadna rozpera, aby bola karoseria trosku tuhsia...
co vy nato?
Pani, ktori sa zaoberaju vyrobou vyfukovych potrubi? nebolo by to efektivnejsie, nez takto, ked su tam dva "90stupnove" klby? proste by sa rura nemusela ani ohybat, rovno od zvodov by sla k rezonatoru, ci co to je, bez kat, kedze ho nemam a hned na koncovy tlmic...
prijmem hocijake nazory, ci uz tykajuce sa ucelnosti, alebo vzhladu... "konecne by to malo vzhlad ako male sejčento" :lol: :lol: :lol: a na troch kolach jazdim obcas aj ja, tak by som sa k nim hodil... :roll: :lol: :lol: :lol: :lol:
CELICA 2,0GT-i 16v 3S-GE 110kW výfukové systémy

JaFer
začiatočník
Príspevky: 175
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Novembra 2006, 22:11
Bydlisko: Piešťany

Re: vyfukove potrubie na ST182 3S-GE

Príspevok od používateľa JaFer » Štvrtok, 5. Júla 2007, 19:54

JaFer napísal:
Gabriel Nagy napísal:tak som trosku uvazoval a uvazoval, ako co najlepsie spravit vyfukove potrubie na 182-ku 3S-GE a napadla ma taka vec, co tak dat vyfukove potrubie rovne, tj koncovka by bola v strede a nie napravo? co sa dizajnu tyka, nemuselo by to vyzerat spatne, samozrejme by bol potrebny nejaky decentny spojler dozadu, tym padom aj dopredu, prahy mam... isla by tam podobna koncovka, aku mam, tj dvojita o priemere od 90 do 100mm. Vana pre rezervu by tam neprekazala, totizto by sa dala bud von a zazvaralo by sa to, alebo by sa len vyrezala cast z nej, taky tunel pre tlmic vyfuku a zvysok by sa zazvaral... isla by tam zadna rozpera, aby bola karoseria trosku tuhsia...
co vy nato?
Pani, ktori sa zaoberaju vyrobou vyfukovych potrubi? nebolo by to efektivnejsie, nez takto, ked su tam dva "90stupnove" klby? proste by sa rura nemusela ani ohybat, rovno od zvodov by sla k rezonatoru, ci co to je, bez kat, kedze ho nemam a hned na koncovy tlmic...
prijmem hocijake nazory, ci uz tykajuce sa ucelnosti, alebo vzhladu... "konecne by to malo vzhlad ako male sejčento" :lol: :lol: :lol: a na troch kolach jazdim obcas aj ja, tak by som sa k nim hodil... :roll: :lol: :lol: :lol: :lol:
Neviem teraz presne o čo ti ide či o tie 90° ohyby alebo o to aby si nemal tlmič na pravo alebo o zvýšenie výkonu ,to čo tu opisuješ je velmi pracne a úplne zbytočne lebo tlmič sa dá umiestniť hned za stredový aspoň u 4gen. sa zmestí síce kruhového tvaru ale na tom nezáleží a odtial si už môžeš tahať iba rúry a vyústiť ích tam kam chceš a ak si myslíš že ti dva 90°ohyby za stredom auta majú zlý vplyv tak s tím by som nesúhlasíl zamozrejme pokiaľ nie sú prevalené alebo pokial tam nie je zmenený prietok pozri si niekde ladené zvody na 6 valec a uvidíš kolko tam máš ohybou a nie len o 90 ale aj o 180° a nie je to na závadu ale ako vravým nesmie to byť prevalené tak že podla mna úplná zbytočnosť to čo chceš urobiť .
CELICA 2,0GT-i 16v 3S-GE 110kW výfukové systémy

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: výfukové potrubie

Príspevok od používateľa stefan-celica » Streda, 7. Júla 2010, 08:50

Moj koncovy vyfuk KN je z vnutra uplne prepaleny (skor zvnutra prehrdzavel) ale deravy nieje. Zvuk ma trocha hrubsi ale hlavne mi to krasne striela pri podradeni ci ubrati plynu ako u WRC-cok. Moze to strielanie motoru poskodit?
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: výfukové potrubie

Príspevok od používateľa stenky » Streda, 7. Júla 2010, 17:45

haha mne to tiez pri ubrati plynu striela ako antilag. odpoved na tu skodlivost ma tiez zaujma :) ale ja by som poveadl ze to bude amt skor dopad na zivotnost vyfuku samotneho
Obrázok

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: výfukové potrubie

Príspevok od používateľa libor12 » Streda, 7. Júla 2010, 21:26

Dovolím si zde trochu citací kdy jsem na jiném fóru řešil stavbu výfuku pro své 4ag. Pokud by někdo pochyboval o tomto tvrzení stačí chvíli hledat na netu. Jeho 1000HP DSM patří mezi 30 nejrychlejších v Usa.
libor12 napísal:S protitlakem se to ma asi tak... do google dej "exhaust backpressure" a počteš si. Jinak i ja sam jsem byl v omylu a i tak psal sve příspevky,rozdíly na brzdě byly zpusobeny rychlostí a teplotou plynů i zpetnym vyrovnaním atmosferickych tlaku. položil jsem tedy otazku ohledne protitlaku a dostalo se mi techto odpovedi,zaver jsem konzultoval s Terrym,který tato slova potvrdil. cituji:
Taboo napísal:
Libor12 napísal:Tím chci říct že výrobce nějak motor naladil a tomu přizpůsobil samozřejmě i výfuk. 63 způsobí ztrátu protitlaku který atmo motor nutně potřebuje k vyplachu.
Ja s timto tvrzenim nesouhlasim :lol: ... Teorie vyfukovych systemu byla behem nekolika poslednich let doslova prepsana - a po desetilety zakoreneny myt, ze N/A motor "potrebuje" nejaky protitlak byl naprosto vyvracen. Ve skutecnosti, zadny motor zadny protitlak nepotrebuje a je v kazdem pripade jen na skodu.
Libor12 napísal:Mohl by jsi to tedy trochu rozvést pokud tedy ziji v omylu. Čím je to tedy způsobeno? Děkuji.
OK. Tento myt tykajici se protitlaku vyfukovych plynu vzniknul v dobach motoru s karburatory a pevne nastavenym AFR, bez dnesnich elektronickych ECUs a reference O2 sensoru. Protoze i v te dobe byly tovarni vozy optimalizovane k beznemu provozu na ulici v nizsich RPM pasmech motoru, jejich vyfukove systemy pusobily ve vysokych RPM znacnou restrikci v podobe zpetneho tlaku a tim soucasne i nedokonaly vyplach spalovacich komor. Jakmile byly tyto restrikce odstraneny a zpetny tlak vyfukovych plynu snizen pomoci vice ucineho vyfukoveho systemu, tak zacalo dochazet k lepsimu vyplachu spalovacich komor, do kterych se pote dostalo vice vzduchu. Co se ale nezmenilo, byla ta pevne dana dodavka paliva karburatorem, coz pote vedlo k ochuzeni smese, ztrate krouticiho momentu a mnohdy take propalenym ventilum. V te dobe to tvrzeni, ze "N/A motor potrebuje zpetny tlak vyfukovych plynu" ve skutecnosti znamenalo, ze "N/A karburatorovy motor potrebuje po snizeni zpetneho tlaku vyfukoveho systemu nasledovnou upravu AFR".
Druha cast toho mytu pote vznikla v dobe prditek s EFI, kde sice nedochazelo ke zmene AFR, ale po optimalizaci vyfukoveho systemu pro vysoke RPM zacalo dochazet diky jeho zvetsenemu prumeru potrubi ke snizeni rychlosti vyfukovych plynu v nizkych RPM, coz nasledovne vedlo ke zvyseni jejich tlaku bezprostredne za vyfukovymi ventily a nedokonalemu vyplachu spalovacich komor. Protoze AFR bylo nyni rizeno ECU, tak v zajmu jeho zachovani nyni bylo do valcu vstrikovano mensi mnozstvi paliva, coz opet vedlo ke snizeni vykonu. Samozrejme, v hlavach lidi bylo zakoreneno, ze potrubi vetsiho prumeru ma vyssi prutok a tim zakonite i nizsi zpetny tlak, takze kdyz motor pracuje lepe s potrubim mensiho prumeru, tak zakonite take "potrebuje" i vyssi zpetny tlak. Na rychlost vyfukovych plynu, ktere se vedle prumeru potrubi podileji na jeho prutoku, se pri tom nejak zapomnelo.
Ve skutecnosti zadny vyfukovy system (podobne jako treba vacky) nikdy nebude optimalni pro cele RPM pasmo motoru. Pokud bude optimalizovan pro nizsi a stredni otacky - tak, jako v pripade tovarnich vozu, tak bude predstavovat restrikci ve vysokych RPM a plne zatezi, kde bude soucasne omezovat i vykon motoru - a naopak.
Ted tam ale jsou jeste nekolik dalsich "chytaku", kterymi se nikdo nikdy moc nezabyval. Prvnim je rychlost vytaceni motoru vzhledem k rychlostnim stupnum. Protoze motor se diky prevodovym stupnum vytaci v nizsich rychlostnich stupnich rychleji, nez ve vyssich, vyfukove plyny maji v tom samem pasmu otacek motoru mene casu k evakuaci vyfukoveho systemu. Proto je jejich zpetny tlak vzdy nejvyssi v prvnim rychlostnim stupni pri plne zatezi a maximalnich otackach. To mnozstvi zpetneho tlaku - vetsinou vsude mezi 5 a 8 PSI (u N/A motoru, u turbo motoru je ten zpetny tlak podstatne vyssi) je zcela bezne a mnoho lidi doslova sokuje. Proto se musi pri navrhu vyfukoveho systemu prihlizet k pouziti vozu a jeho provoznim podminkam. Zachazi to az tak daleko, kdy se prihlizi k RPM motoru, rychlostnim stupnim a zatezi nejen vzhledem k samotnemu poslani vozu (drag, rally, autocross, etc.), ale dokonce i samotnym charakteristikam dane trate (!).
Dalsi veci, ke ktere je nutno prihlizet je snizovani teploty vyfukovych plynu za soucasneho zvyseni jejich density a snizeni jejich rychlosti pri ceste potrubim. Stejne mnozstve plynu nizsi teploty (a proto vyssi density) zacne samozrejme zabirat v potrubi mene mista. Proto jsou vsechny ty vyfukove systemy, ktere prechazeji z 2" downpipe do 3" potrubi zakoncenym tlumicem s 5" koncovkou stavene principalne naprosto nespravne. Samozrejme, i vyber mista, kde vyfukove plyny opousteji vyfukovy system, se podili na jeho ucinosti...
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: výfukové potrubie

Príspevok od používateľa Rasťo » Nedeľa, 18. Júla 2010, 10:15

Takže trochu praxe:
Neupravený 4A-GE RedTop vo viac-menej pôvodnej kondícií po investovaných X stovák eurách a X hodinách času:
- napoly rozobraty bez výfukového potrubia naštartuje v pohode.
- vyhodený kat a výfuk plne priechodný bez reštrikcií - totálny hnoj na ceste - aj do malého kopca treba radiť dvojku, lebo to proste neťahá.
- bez katu so stredovým tlmičom a rezonátorom - diametrálne odlišné správanie - ťah aj výkon aký má byť.
Libor neviem, ale ak niekto prepisuje fyziku okolo motorov, tak by nemal len sedieť za katedrou, ale mal by to aj prakticky skúsiť.
Malý ťahák pre Teba - skús z hocakého FE motora odobrať kompet výfukové potrubie (ani manifold nemusíš odoberať) - Ťa zaleje pot keď si uvedomíš čo sa stane keď ho naštartuješ a porovnáš to s "prepísanými teóriami" - prax je hold prax a Ty by si to mal vedieť z nás asi najlepšie.
PS: My sa tu nebavíme o 9000+ rpm, ani o výkone 1kBHP z atmosféry... ;-)
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: výfukové potrubie

Príspevok od používateľa libor12 » Nedeľa, 18. Júla 2010, 14:37

Vždyť ano. Také chci auto ještě používat do normálního provozu. Momentálně připravuji pro 4age vyfuk s protitlakem kolem 5-8psi sériový je 9-13psi. Vyfuk je od průměru 55mm pro zachování rychlosti chladnoucich výfukových plynu postupně zuzeny na 40mm.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: výfukové potrubie

Príspevok od používateľa stefan-celica » Streda, 21. Júla 2010, 18:21

Aky sportovy vyfuk by ste mi doporucili na celicu?
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: výfukové potrubie

Príspevok od používateľa stefan-celica » Streda, 23. Februára 2011, 00:02

Poradte.

1. http://www.autobazar.eu/sk/dvojity-twin ... 49733.html

Co poviete na tento dvojity vyfuk? Keby som pouzil jeden z nich ako koncovy vyfuk na celicu, co vy na to?

2. http://www.autobazar.eu/sk/sportovy-vyf ... 27518.html

Co vravite na tento, znacka mne neznama ani sa mi moc nelubi...

3. http://www.autobazar.eu/sk/sportovy-vyf ... 17212.html

Tento uz vyzera lepsie akurat to nastavovanie hlucnosti neviem neviem...

4. http://www.rallybazar.sk/index.php?opti ... 0&Itemid=1

To mam aj celkom blizko...

5.http://www.rallybazar.sk/index.php?opti ... 4&Itemid=1

Relativne by sa aj tento dal...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných