Nepravidelny tah pri zapnutej klime

všetko o tomto modeli

Moderátor: Leňulka

Benassa
panic
Príspevky: 13
Dátum registrácie: Streda, 17. Júna 2009, 21:54
Bydlisko: Bratislava

Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Benassa » Streda, 22. Júla 2009, 12:34

Ahojte,

pred tyzdnom som absolvovala vymenu oleja, olejoveho, vzduchoveho a peloveho filtra, sviecok, brzdovej kvapaliny a drazkoveho remena na mojej T23. Olej 5W-30, aj ked predtym majitel daval 5W-40, ale stitok sme nasli az po doliati 5W-30, aj ked sme ho vsade hladali (dufam, ze to nesposobi nejaku zavadu), original Toyota, ktory davaju aj v Toyota servisoch, filtre a kvapalina tiez origo Toyota, sviecky DENSO a remen neviem aka znacka, ale nie origo Toyota. Od tejto vymeny sa mi stava, ze pri zapnutej klime, pri pridavani plynu auto chvilami riadne taha a potom akoby na chvilku zabrzdi aj ked mam nohu stale na plyne. To sa deje v pravidelnych intervaloch, noha stale na plyne, 5 sekund taha riadne a potom 3 sekundy akoby sa nieco v motore o nieco suchalo a tym sa vlastne prerusuje rovnomerny tah motora. Deje sa to len pri zapnutej klime. Ked je vypnuta, vsetko je v poriadku a motor taha tak ako ma. Neviete, co to moze byt? Pozeral sa mi nato kolega, ktory servisuje VW a povedal, ze ked je zapnuta vsetka elektronika, t.j. svetla, stierace, radio, vyhrievanie zadneho skla, klima, zadiera sa volnobezka alternatora. To bol jeho nazor, ale nemusi mat pravdu. Poradite mi, co by som s tym mala urobit? Thanks :) .
Toyota Celica T23 1.8 VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 22. Júla 2009, 12:45

Hmmm...technik od VW sa ukázal... :lol: Odkedy je klíma poháňaná altíkom??? On alt vykazuje pri vysokom odbere nejaký ten odpor, ale rozhodne nie taký, aby zabrdil motor - to by musel byť pridretý a aj to by skôr zhorel remeň akoby motor zastal. Môže byť, že kompresor sa nevie vyrovnať s tlakom v chladiacej sústave, tak sa spína a vypína ako sa mu chce - je poháňaný remeňom od kľuky. Byť Tebou, idem si nechať vypustiť a znovu napustiť klímu na predpísaný tlak - tá procedúra stojí u nás cca 30 euro, takže v BA tipujem 50 a dal by som si sakra pozor aby mi to nesxurvili...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa liguere » Streda, 22. Júla 2009, 13:03

zeby alternator robil taketo zazraky? to asi tazko. ze sa "zadiera volnobezka" je mozno pravda,ale asi skor na kompresore klimy, ked ti to robi problem pri zapnutej klime.
aspon mi to pride take logickejsie, ci ostatnym nie?
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 22. Júla 2009, 13:07

Však jasné...čo by si čakal od VW servisáka? - nebodaj niečo inteligentné? :lol:
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Benassa
panic
Príspevky: 13
Dátum registrácie: Streda, 17. Júna 2009, 21:54
Bydlisko: Bratislava

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Benassa » Streda, 22. Júla 2009, 13:23

Rasťo napísal:Hmmm...technik od VW sa ukázal... :lol: Odkedy je klíma poháňaná altíkom??? On alt vykazuje pri vysokom odbere nejaký ten odpor, ale rozhodne nie taký, aby zabrdil motor - to by musel byť pridretý a aj to by skôr zhorel remeň akoby motor zastal. Môže byť, že kompresor sa nevie vyrovnať s tlakom v chladiacej sústave, tak sa spína a vypína ako sa mu chce - je poháňaný remeňom od kľuky. Byť Tebou, idem si nechať vypustiť a znovu napustiť klímu na predpísaný tlak - tá procedúra stojí u nás cca 30 euro, takže v BA tipujem 50 a dal by som si sakra pozor aby mi to nesxurvili...
Jaj, Rasto, a ako si mam dat sakra pozor, aby mi to nesxurvili? Ved aj ked budem pri nich stat a pozerat kazdy ich krok, myslis, ze viem, kedy co robia spravne a co nespravne? A co vlastne sposobilo, ze sa zrazu kompresor nedokaze vyrovnat s tlakom v chladiacej sustave? Aky je tam predpisany tlak?
Toyota Celica T23 1.8 VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 22. Júla 2009, 13:25

Na kasni je pri napúšťacov ventile tabuľka s množstvom náplne.
Náplň v chladiacej sústave zvykne drobnými netesnosťami postupne unikať...nikdy to nie je naplnené nafurt...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Benassa
panic
Príspevky: 13
Dátum registrácie: Streda, 17. Júna 2009, 21:54
Bydlisko: Bratislava

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Benassa » Streda, 22. Júla 2009, 13:33

Co sa moze stat, ked to necham tak a klimu budem pustat iba sem-tam, mozno iba v brutalnom teple, ako trebars vcera a dnes :lol: ?
Toyota Celica T23 1.8 VVT-i

Používateľov profilový obrázok
eman22
začiatočník
Príspevky: 282
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Mája 2009, 12:17

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa eman22 » Streda, 22. Júla 2009, 13:35

Benassa napísal:Co sa moze stat, ked to necham tak a klimu budem pustat iba sem-tam, mozno iba v brutalnom teple, ako trebars vcera a dnes :lol: ?
Ked mas klimu ako som cital, treba ju pouzivat, nie nechat stat, bo ti zosmradne.
Toyota Auris 1,4D4D, r.v. 2010 6MT
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x

Benassa
panic
Príspevky: 13
Dátum registrácie: Streda, 17. Júna 2009, 21:54
Bydlisko: Bratislava

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Benassa » Streda, 22. Júla 2009, 13:42

Nemoze byt zavada v tom kompresore?
Toyota Celica T23 1.8 VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 22. Júla 2009, 15:57

Kopresor má dva stavy - buď funguje, alebo nefunguje a ani nerozmýšľaj o jeho výmene - stojí cca 700 euro...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 22. Júla 2009, 15:59

eman22 napísal:Ked mas klimu ako som cital, treba ju pouzivat, nie nechat stat, bo ti zosmradne.
"zosmradnúť" môže maximálne filter...
Nie je dôvod ju nepoužívať...podľa mňa to bude fakt nízkym tlakom chladiva v AC sústave...
Iné nápady???
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Youngblood
začiatočník
Príspevky: 198
Dátum registrácie: Streda, 20. Júna 2007, 19:11
Bydlisko: Dunajská Streda / Bratislava

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Youngblood » Štvrtok, 23. Júla 2009, 09:53

Ja som mal možnosť si to auto vyskušať po servise, lebo nahodou sme sa stretli u Vlasťa. Benasa sa sice na to sťažovala ale počas skušobnej jazdy ani ja a ani Vlasťo sme nič nespozorovali a spominany jav sa ani jednemu z nas neobjavil. Inač pravdou je že celica občas robi divi s tym kompresorom klimi... Ja som musel na starej T23 vypinať klimu pri predbiehaní, lebu ubytok vykonu bol neskutočný. Na TS23 kompresor trosku pribrzdi auto ked ho zapnem, ale ubytok vykonu nespozorujem...
Toyota Celica TS23, VVTL-i (2ZZ-GE)
Ex:Toyota Celica T23, VVT-i (1ZZ-FE)
If U dont fight, U lost allready!!!
トヨタ セリカ

vitelo1
začiatočník
Príspevky: 189
Dátum registrácie: Streda, 3. Júna 2009, 09:52
Bydlisko: Bratislava

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa vitelo1 » Piatok, 24. Júla 2009, 15:43

Youngblood napísal:Ja som mal možnosť si to auto vyskušať po servise, lebo nahodou sme sa stretli u Vlasťa. Benasa sa sice na to sťažovala ale počas skušobnej jazdy ani ja a ani Vlasťo sme nič nespozorovali a spominany jav sa ani jednemu z nas neobjavil. Inač pravdou je že celica občas robi divi s tym kompresorom klimi... Ja som musel na starej T23 vypinať klimu pri predbiehaní, lebu ubytok vykonu bol neskutočný. Na TS23 kompresor trosku pribrzdi auto ked ho zapnem, ale ubytok vykonu nespozorujem...
... toto je pekné " Na TS23 kompresor trosku pribrzdi auto ked ho zapnem, ale ubytok vykonu nespozorujem.." :)
....normálny jav - zákon zachovania energie ! - tých niekolko kW výkonu kompresora treba niekde ubrať, takže kde asi ked je hnaný od motora ? ...čím slabší motor tým výraznejší je tento jav..... je tam elektromagnetická spojka, ktorú spína pri manuálnej klíme ECU v pravidelných intervaloch (pri volnobežných otáčkach pekne vidieť ako nabehnú otáčky motora) a pri automatickej klíme je to spínané cez snímanie teploty v kabíne podľa potreby (dá sa povedať, že intervaly nebudú tak pravidelné)... to je všetko....

..to Bennasa ....keine panik :) ak chladí je dobre

... a este komu úniku náplne, pri manuálnej klíme sa bude kompresor spínať stále rovnako ale bude stále menej studený vzduch až kým nebude taký nízky tlak, že ECU nedovolí spustiť klímu (hrozí zadretie kompresora, lebo je mazaný chladivom)
...pri automate nebude regulácia schopná dosiahnúť alebo udržať nastavenú teplotu a klíma pobeží furt a stále ...a ďalší postup ako pri manuálnej....
E10 Corolla 1,33 xli sedan

Používateľov profilový obrázok
ALFkeeper
začiatočník
Príspevky: 187
Dátum registrácie: Piatok, 22. Augusta 2008, 23:11
Kontaktovať používateľa:

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa ALFkeeper » Sobota, 1. Augusta 2009, 15:48

zaujimave prvy raz pocujem nieco taketo...
ale na X,Y autach som sa vozil a zeby som neikedy zistil ze pri zopnuti klimi mi ubere z vykonu nemozem povedat ...zaujimave... berem ze klima ma odber ale abych to pocitil pri motore nad 100 kW tak to mi je fakt divne

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Nepravidelny tah pri zapnutej klime

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 1. Augusta 2009, 15:54

no joh, ale pod 100kw.. htp fabca ledva lezie.. :lol:
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných