Príspevok
od používateľa AndyGTP » Utorok, 22. Februára 2022, 10:46
je to tazke, mozno by som sa nebal nejakeho nezavisleho servisu. Auto uz (asi) nemas v zaruke predpokladam. Velke servisy maju aj obrovske naklady, skolenia mechanikov, specialne nastroje atd, takze musia tieto obrovske vydavky nahanat objemom sluzieb a vykonov. Zaver si sprav sam. Urcite zalezi na osobnom pristupe konkretneho mechanika, ale ukony co popisujes su jednoduche a kludne by som isiel (nie daleko od AG) do japgarage alebo do petrzalky k piovi (su tu kontakty na fore). Oba servisy maju vyborne renome pre japonske auta.
Pri tom bitumene by som ta ale hned upozornil, ze ziaden bezny servis alebo mechanik sa ti s tymto srat nebude podla mna. Aj nezavisly servis potrebuje makat na zdvihaku a nie wapkovat a odmastnovat spodok na STALE NOVOM aute a starostlivo oblepovat sucasti podvozku a nasledne starostlivo tam striekat nejaku dodatocnu ochranu podvozka. Nepoznam nikoho, kto by ochotne isiel do niecoho takehoto, ale rad sa dozviem ak niekto take referencie ma.
Kotuce su samostatna kapitola. Kedysi bol standard ze 100tkm = jedny kotuce a za ich zivotnost 2 sady platniciek. Dnes aj pri sportovych znackach a kvalitnej oceli je bezne 50tkm max 70tkm na 1 kotuce, cize zvacsa ak platnicky doziju niekde medzi 40-60tkm, tak sa meni komplet sada. Faktorov je vraj viac, o.i. aj samotna ocel, ine zmesi platniciek, tazsie auta, prevaha automatov, ine poziadavky na vykon brzdnej sustavy atd atd, ale samotny material podla mna dominuje tejto nizkej zivotnosti. Tu rozpravku o eko kotucoch a 25tkm posudit neviem, ale pride mi to - specialne na zadnej naprave - trochu pritiahnute za vlasy. Ak by to bola pravda, hned by som hladal pricinu v zadnych strmenoch.
Ad podvozok - wapkuj, neparkuj na trave aj pri jarku ani pri krikoch, priebezne kontroluj, dodatocny nastrek by si nemusel potrebovat podla mna.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)