Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Potreboval by som poradit a viem, ze tu na fore su ludia, ktori budu mat co povedat. Vysvetlim situaciu.
Prichadza jar a s nou aj cas prezuvat na letne papuce. A kedze toho tie moje maju uz skoro dost, tak zacinam hladat ich nahradu. Ako kazdy iny, pozrel som ake su moznosti, precital nejake testy, a dospel k zaveru, ze by som si mal vybrat Conti SC 5 alebo GY Eagle F1 AS2 a nebudem sklamany. Proti Conti som zaujaty. Nielenze som nevyhral ich zimu sutaz o nove pneu, ale hlavne, od vyroby obuva Focus ich SC 2-ky a nielen ja zastavam nazor, ze to boli dost zle pneu. Ano, SC 5 mozu byt uplne ine, ale tak psychicky blok nepusti. Takze GY, nazut, jazdit koniec filma...
No ale uz nejaky cas sa pohravam s myslienkou obut semi slick. Videl som ho uz na viacerych autach, aj tu na TTS. Ale som uplna lama a neviem, co by to zo sebou prinieslo. Tak poviem, co ocakavam a prosim kazdeho, kto ma skusenosti so semi slickmi, nech mi iluzie rozbije. Radsej ako by som rozbil auto, seba alebo nedajboze aj rodinu niekde v zaprsanej zakrute v horach.
Predstavujem si to tak, ze sa da kupit semi slick, ktory je schvaleny na pouzitie na cestach. Takisto si predstavujem, ze by som zohnal taky, ako mi treba. 225/40 R18 sa urcite robi, trapi ma skor hmotnostny index - ten mam mat 92 Ale povedzme, ze zozeniem. Potom si predstavujem, ze ked bude leto a pekne pocasie, tak ten semi slick bude davat lepsie jazdne vlastnosti. A teda mi bude robit radost. Ako velky rozdiel voci beznym pneu to bude, to netusim. Ci to pocitim uz pri sviznejsej jazde, alebo iba na okruhu, to tiez nie? Ako to je, co semi slick prinesie?
No a tym dobre spravy skoncili. Co bude semi slick robit pocas oktobroveho silneho dazda? Zabijem sa? Ako to bude s opotrebenim v porovnani s "beznou" gumou? Ak ho nezjazdim - ako rychlo starne? Prezije 3 roky? No a co potom hluk, tvrdost jazdy, spotreba ci ine podruzne veci? Co ine ma bude v pripade obutia semi slicku "tlacit pod zadkom"?
Focus mi nesluzi ako kazdodenne auto, spravi tak do 10tkm rocne. Rad si s nim zablbnem na okreskach alebo obcas aj slalome. Na okruh sa asi pozrie tento rok prvy raz, zatial neplanujem z toho robit pravidlo. Ale sluzi na prepravu mna a mojej rodiny kamkolvek nam treba ist. Bezpecnost nechcem obetovat. Za dazda sa nahanat nemusim ani nechcem. Ale krizova situacia moze nastat, gumy na mojom aute musia fungovat aj pri 10 stupnoch a dazdi.
Dakujem sa kazdy nazor a radu.. A prosim vedzte ze ano, som kniha nepopisana, netusim co to semi slick je.
Prichadza jar a s nou aj cas prezuvat na letne papuce. A kedze toho tie moje maju uz skoro dost, tak zacinam hladat ich nahradu. Ako kazdy iny, pozrel som ake su moznosti, precital nejake testy, a dospel k zaveru, ze by som si mal vybrat Conti SC 5 alebo GY Eagle F1 AS2 a nebudem sklamany. Proti Conti som zaujaty. Nielenze som nevyhral ich zimu sutaz o nove pneu, ale hlavne, od vyroby obuva Focus ich SC 2-ky a nielen ja zastavam nazor, ze to boli dost zle pneu. Ano, SC 5 mozu byt uplne ine, ale tak psychicky blok nepusti. Takze GY, nazut, jazdit koniec filma...
No ale uz nejaky cas sa pohravam s myslienkou obut semi slick. Videl som ho uz na viacerych autach, aj tu na TTS. Ale som uplna lama a neviem, co by to zo sebou prinieslo. Tak poviem, co ocakavam a prosim kazdeho, kto ma skusenosti so semi slickmi, nech mi iluzie rozbije. Radsej ako by som rozbil auto, seba alebo nedajboze aj rodinu niekde v zaprsanej zakrute v horach.
Predstavujem si to tak, ze sa da kupit semi slick, ktory je schvaleny na pouzitie na cestach. Takisto si predstavujem, ze by som zohnal taky, ako mi treba. 225/40 R18 sa urcite robi, trapi ma skor hmotnostny index - ten mam mat 92 Ale povedzme, ze zozeniem. Potom si predstavujem, ze ked bude leto a pekne pocasie, tak ten semi slick bude davat lepsie jazdne vlastnosti. A teda mi bude robit radost. Ako velky rozdiel voci beznym pneu to bude, to netusim. Ci to pocitim uz pri sviznejsej jazde, alebo iba na okruhu, to tiez nie? Ako to je, co semi slick prinesie?
No a tym dobre spravy skoncili. Co bude semi slick robit pocas oktobroveho silneho dazda? Zabijem sa? Ako to bude s opotrebenim v porovnani s "beznou" gumou? Ak ho nezjazdim - ako rychlo starne? Prezije 3 roky? No a co potom hluk, tvrdost jazdy, spotreba ci ine podruzne veci? Co ine ma bude v pripade obutia semi slicku "tlacit pod zadkom"?
Focus mi nesluzi ako kazdodenne auto, spravi tak do 10tkm rocne. Rad si s nim zablbnem na okreskach alebo obcas aj slalome. Na okruh sa asi pozrie tento rok prvy raz, zatial neplanujem z toho robit pravidlo. Ale sluzi na prepravu mna a mojej rodiny kamkolvek nam treba ist. Bezpecnost nechcem obetovat. Za dazda sa nahanat nemusim ani nechcem. Ale krizova situacia moze nastat, gumy na mojom aute musia fungovat aj pri 10 stupnoch a dazdi.
Dakujem sa kazdy nazor a radu.. A prosim vedzte ze ano, som kniha nepopisana, netusim co to semi slick je.
Naposledy upravil/-a kuki v Streda, 26. Februára 2014, 07:43, upravené celkom 1 krát.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Semislick celorocne? Aky?
Ahoj. Dovolim si odpovedat ti. Mal som par slickov aj semislickov a aj ich v garazi zopar este mam...
1. Rozmerovo sa najst urcite da, ten index netusim, nikdy som to az tak nesledoval.
2. Oproti beznej letnej pneu budes citit znatelny rozdiel v gripe.
3. Opotrebovanie by som videl tak nie na 3 roky, skor sezonu:-) ale zalezi, ako na tom budes jazdit... ja som si dal 5 6 slalomovych vikendov a isli do kosa.... staci si pozriet tvrdost semislicku tak 100 az 130 kym bezne pneu maju 300 a viac.
3. Voda a semislick je pruser proste.... a prerezavat respektive ich "otvarat" na vodu nebudes.... je to velky pruser,niel3n ze pruser. A to som mal nove!
Ako na druhe auto by som to dal, ale ako jedine auto uz nikdy. A to viacej veci... vid moje is... jazdit sa stym dalo (bigbrake kit, hsd podvozok siroke kolesa semislicky) ale teraz ked mam vsetko seriove je to pohodlnejsie a hlavne som preinvestoval kopu penazi a rozpredat to je takmer nemozne....
1. Rozmerovo sa najst urcite da, ten index netusim, nikdy som to az tak nesledoval.
2. Oproti beznej letnej pneu budes citit znatelny rozdiel v gripe.
3. Opotrebovanie by som videl tak nie na 3 roky, skor sezonu:-) ale zalezi, ako na tom budes jazdit... ja som si dal 5 6 slalomovych vikendov a isli do kosa.... staci si pozriet tvrdost semislicku tak 100 az 130 kym bezne pneu maju 300 a viac.
3. Voda a semislick je pruser proste.... a prerezavat respektive ich "otvarat" na vodu nebudes.... je to velky pruser,niel3n ze pruser. A to som mal nove!
Ako na druhe auto by som to dal, ale ako jedine auto uz nikdy. A to viacej veci... vid moje is... jazdit sa stym dalo (bigbrake kit, hsd podvozok siroke kolesa semislicky) ale teraz ked mam vsetko seriove je to pohodlnejsie a hlavne som preinvestoval kopu penazi a rozpredat to je takmer nemozne....
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Semislick celorocne? Aky?
Ja som semislick obuty este nemal na mojom aute, ale od skusenejsich ludi viem, ze to nie je dobre riesenie pre daily car. Najma za dazda je to zle. Rovnako aj jeho vydrz je naozaj tretinova ako pise Gabo. Urcite by som v takom pripade zainvestoval radsej do spickovych gum na bezne jazdenie a mozno to auto ani nedotlacis za ich hranu. Recenzie a uzivatelske skusenosti sa na jednotlive "sportove" gumy daju pozriet na roznych weboch, obraz si vies potom spravit. Z toho semislicku by si bol za mokra asi velmi sklamany.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Semislick celorocne? Aky?
Osobne som tiez nemal semislic na aute ale napisem sem len svoj nazor.
Na bezne jazdenie by som dal normalne gumy s co najlepsimi vlastnostami na vode. Podla mojich skusenosti na suchu drzi vsetko ale na vode su obrovske rozdiely uz len vo veku pneumatiky.
Pokial castejsie jazdievas slalom alebo ine sportove vyzitie s autom, tak by som kupil druhu sadu gum specialne na to.
Na bezne jazdenie by som dal normalne gumy s co najlepsimi vlastnostami na vode. Podla mojich skusenosti na suchu drzi vsetko ale na vode su obrovske rozdiely uz len vo veku pneumatiky.
Pokial castejsie jazdievas slalom alebo ine sportove vyzitie s autom, tak by som kupil druhu sadu gum specialne na to.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Semislick celorocne? Aky?
Tiež akurát riešim aké pneu...aj keď ja už mám v podstate jasno že to bude znovu semislick vzhľadom na použitie a váhu Celdy..
Inak súhlasím s tým čo napísali chalani, na vode je to len na opatrný presun...takže pokiaľ to chceš jazdiť bez obmedzení, tak nejaké kvalitné športovo zamerané: RE050, GY Eagle F1 Asimetric, Conti Sport Contact 3, Michelin Pilot Sport..
Inak súhlasím s tým čo napísali chalani, na vode je to len na opatrný presun...takže pokiaľ to chceš jazdiť bez obmedzení, tak nejaké kvalitné športovo zamerané: RE050, GY Eagle F1 Asimetric, Conti Sport Contact 3, Michelin Pilot Sport..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Re: Semislick celorocne? Aky?
Dik chlapi! Tak ste mi viacmenej potvrdili, co som aj tusil. Opotrebenie by sa ako tak zvladlo, aktualne gumy mam 3 roky, este nie su uplne hotove a maju Treadwear 280. Yokohama Advan AD08, na ktore ma kamos zacielene, maju Treadwear 180, cize pri rovnakom jazdeni by 2 roky mali prezit. Navyse zevraj funguju dost dobre aj na vode. Ale ci to je dostatocne dobre... ani srnka netusi.
Bezpecnost rodiny je prvorada, a tak semi slick asi nebude dobry napad. Fakt asi radsej poriadnu UHP gumu. No a tu je vyber velky, to asi neni sanca urcit, ktoru a preco. Priklanam sa k Michelinom alebo tym GY F1.
Bezpecnost rodiny je prvorada, a tak semi slick asi nebude dobry napad. Fakt asi radsej poriadnu UHP gumu. No a tu je vyber velky, to asi neni sanca urcit, ktoru a preco. Priklanam sa k Michelinom alebo tym GY F1.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Tak predsalen, zmenil som nazov temy, nech to neklame a chcem sa opytat este jednu vec. Zacal som pozerat e-shopy a hladat vhodne pneu pre mna a som znacne zmateny. Prvy, com som otvoril (google ho nasiel ako prvy) je pneushop.sk. Zadal som moj rozmer = 225/40 R18 a nestihal som sa cudovat. A tak mam otazku. Preco je napriklad Continental Sport Contact 5 92Y XL za 117E/kus a ta ista Continental Sport Contact 5 len 88Y za 170E/kus? Preco by som mal vobec uvazovat 88Y? Je to kvoli tomu, ze 92Y XL je "typicka" a ide ako teple rozky, kdezto 88Y nie?
Ja potrebujem 92, cize aj tak to neprichadza do uvahy, ale kedze je takato situacia podobna aj u inych vyrobcov, tak som bol zaskoceny. Potom mam este otazku - naco je este XL a ne-XL verzia, ked uz raz tam je hmotnostny index? A ktoru z nich chcem? Totizto opat, 92 XL je lacnejsia ako 92 ne-XL.
Mam v tom hokej. Doteraz som taketo veci neriesil, na Corolle vydrzalo cokolvek, ale teraz na Focusa by som rad ozaj dobre vybral. Dakujem za rady.
Ja potrebujem 92, cize aj tak to neprichadza do uvahy, ale kedze je takato situacia podobna aj u inych vyrobcov, tak som bol zaskoceny. Potom mam este otazku - naco je este XL a ne-XL verzia, ked uz raz tam je hmotnostny index? A ktoru z nich chcem? Totizto opat, 92 XL je lacnejsia ako 92 ne-XL.
Mam v tom hokej. Doteraz som taketo veci neriesil, na Corolle vydrzalo cokolvek, ale teraz na Focusa by som rad ozaj dobre vybral. Dakujem za rady.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Ak chces porovnat pneu tu su recenzie od uzivatelov http://www.testpneumatik.com/letne_pneu ... index.html
Aj podla recenzii uzivatelov SC 2 drzali-boli horsie ako napr. SC 5, Potenza S001, Pilot Sport, ZG 2, Eagle F1 AS 2.
Aj podla recenzii uzivatelov SC 2 drzali-boli horsie ako napr. SC 5, Potenza S001, Pilot Sport, ZG 2, Eagle F1 AS 2.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
O GY F1 som počul a čítal že odkedy sa robia na Taiwane tak išla kvalita dosť dole...
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Kuki, ten rozdiel, co si nasiel je kvoli vyssim hmotnostnym a rychlostnym indexom. Kazda v tomto smere vykonnejsia pneumatika je zvacsa vyrazne drahsia ako jej "slabsia" sestra s rovnakou vzorkou. Ak definitivne potrebujes 92ku, tak spekulovat nemozes. Pri rychlostnom indexe uz mozes spekulovat (napriklad, ze v zime nepojdes 240km/h nikde, tak ti staci nizsi rychlostny index).
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Tie ceny pri roznych indeoxoch mozu byt sposobene prave predavanym mnozstvom, u pneumatik je celkovo cenotvorba sa tazko zistuje.
Co sa tyka XL a ne-XL, tak tam by mal byt rozdiel vo vahe pneumatiky. XL pokial sa nemylim by mala mat zosilnene bocnice.
A ja osobne by som pneumatiku vyberal vyslovene podla vlastnosti na vode a hlucnosti.
@Andy: pozor, ma tam rovnaky rychlostny index, len rozdielny hmotnostny.
Co sa tyka XL a ne-XL, tak tam by mal byt rozdiel vo vahe pneumatiky. XL pokial sa nemylim by mala mat zosilnene bocnice.
A ja osobne by som pneumatiku vyberal vyslovene podla vlastnosti na vode a hlucnosti.
@Andy: pozor, ma tam rovnaky rychlostny index, len rozdielny hmotnostny.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
aha to som prehliadol, ale aj tak, vyssi hmotnostny index ma podla mna tuhsie bocnice a mozno iny vyplet, tak preto. Plus aj ako ty hovoris, kvantita pri predaji tiez moze rozhodovat.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
XL oznacenie pneumatiky by malo byt pre dodavky a cargo aspon tak som cital. Odporucam ti centrumkolies.sk bol som s nimi maximalne spokojny pri nakupe mojich Yokohama AdvanSport a uz som na nich prelietal asi 15tisic kilometrov a vzorka je niekde v polovici asi ani to nie.... Su krasne makke a na vode tiez obstojne drzia osobne by som do nich siel znova.
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Nieje pravda.... xl na dodavke ti nepomoce, na dodavku treba C ckove pneu....
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Semislick celorocne? Asi nie, tak ake UHP gumy?
Ja sa prave rozhodujem medzi Hankook Ventus RS2 a Toyo Proxes R1R Je to na mr2 a daily auto bude ine, takze to bude zlvadnutelne. Co sa mokreho gripu tyka, tak mokra vozovka nieje problem. Problem je stojata voda alebo suvislejsi dazdovy film na vozovke. Aktualne mam Hankook Ventus RS2 a ta ma zosilnenu bocnicu. Je to tvrde jak svina. Na dilatacnych sparach mi cvakaju zuby
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní