![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z
Moderátor: AndyGTP
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
samy "sa" nahodili dnes vecer zlte Koni sport a zlte APEX pruziny, avsak len na zadnu napravu (na prednej su momentalne ciastocne neriesitelne prekazky). Zadok je zospodu dost skaredy, ale kedze podmienky su krute a nehostinne, renovacia podvozku (ramena, diff, silentbloky, kasna bude ok) sa odklada na neurcito, najprv sa auto musi spojazdnit. Poprosim bez komentara
nakolko dany postup je diskutovatelny, ale momentalne inej cesty niet. To auto musi zacat chodit po vlastnych, aby sa dalo na nom robit dalej, inak to nema zmysel. Motor je v stave, ze sa pomaly sklada.. Mozno tyzden, dva a bude hotovy. Potom treba nahodit prevodovku, motor, pozapajat, zacat ozivovat. Nakoplo ma to, ze brzdy by mali fungovat, nakolko som zohnal univerzalnu trubku na PZ brzdu a dal vyrobit konecne zadne hadice...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
tak dnes som na tom vraku zase trosku pokrocil. Nahodena je nadrz, ktoru som pekne osetril, zvnutra bola dost cista a nehrdzava (co som necakal!), zvonku to bolo horsie, hlavne s napasovanim na povodne miesto. Neviem v com je problem, asi to auto je tak rozdrbane a zastriekane kadecim, ze sa to tam ledva zmestilo
hlavne s hrdlom nadrze a jeho vyustenim na "spravne" miesto som mal problem, dalsi hlavolam boli gumene tesnenia medzi vieckom nadrze a samotnym hrdlom, no uplne LEGO. Este predtym bolo vonku cerpadlo (kontrola obsahu nadrze, spatna montaz spolu s cervenym silikonom) a kupil som benzinove hadicky medzi nadrz a trubky pod kasnou, nakolko povodne boli trochu skarede. Pri absencii kompresoru som "prefukol" palivove a brzdove vedenia pod kasnou obycajnou pumpou, snad o par dni to aj budeme cele naplnat.. aspon brzdovy system by som rad uz doklepal.
jedna stokilova osoba mi stale dlzi motor, ale tak snad tento tyzden to uz bude![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jedna stokilova osoba mi stale dlzi motor, ale tak snad tento tyzden to uz bude
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
Tak cez vikend a dnes som sa pomerne produktivne, aj ked dost dlho, babral s ramenami prednej napravy a mrdnikom, ktory uvidite nizsie na fotkach (vsimnite si lezerny biely nanos zanechany sudruhmi murarmi z lakovne).
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXBAWHjYHI/AAAAAAAADko/raNN-nLiNZs/s640/IMG_9000.jpg)
Okrem velkej napravnice s tycou riadenia je predna naprava uplne vybrata a rozobrana. Teda rozobrana ako rozobrana.... LP tlmic mi robi problem, lebo zatial nejde demontovat pruzina, ale od ramena napravy isiel oddelit v pohode. PP tlmic, naopak, je bez pruziny a jeden srob na ramene je zarvaty takym sposobom, ze ani 3h maturita 3 ludi, 2 ton naradia, zverakov a neviem coho vsetkeho ho nedokazala rozhybat. Ostava masaker vrtackou, flexou, autogenom a podobne veci. Ale uznate, ze na to som kratky... tak cakam co "sa" s tym spravi.
Po demontazi prednych malych napravnic a stabilizatora vratane tyci pre geometriu som sa pustil do typicky slovensky odjebanej roboty: tj striekanie motoroveho priestoru s namontovanym brzdovym a spojkovym valcom. Vysledok po demontazi (a obruseni, lebo pred obrusenim by ste sa dogrcali aj z fotiek) bol takyto:
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXA27MxrhI/AAAAAAAADkc/W4CDaF11Arw/s640/IMG_8995.jpg)
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXA6DzSM8I/AAAAAAAADkg/1Dn_9R0Cmr8/s640/IMG_9001.jpg)
nasledovala mensia piplacka, a konzervacia, ktora tomu dodala (snad budete suhlasit) aspon ako taky look. Musim smutne skonstatovat, ze vsetky zamrdane hadicky a trubky uz nemam sil cistit, takze to bude dedinske, sedlacke, barbarske, skarede a neviem ako fekalne pejorativne este. Pri detailnom pohlade majstra restauratora a seriozneho remeselnika vzdy naprie, preto nebudem otvarat moc kapotu na verejnosti, ale aspon budem spokojnejsi, ze mi polka predku nesplesnivie za jazdy a neodpadne od hniloby. Perfekcionizmus si musim zasetrit do dalsieho zivota bohuzial.
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXA8gzZbuI/AAAAAAAADkk/HcVigZmnSOA/s640/IMG_9002.jpg)
Dalsi plan je taky, ze moj oblubeny velkoobjemny spolupracovnik pravdepodobne dosklada motor do konca vikendu. Asi sa to nenahodi teraz, ale hadam babské leto vydrzi az do mikulásza a podari sa nam to do tej kraksne nejak bez urazu vtesnat v dohladnej dobe. Predpoklad je samozrejme, ze zajtra obdrzim obe ramena prednej napravy bez poskvrny, s novymi silentblokmi a podari sa nam prehovorit niektore tie vyssie spomenute sroby, aby som tu napravu zase aj zlozil, vsakze..
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXBAWHjYHI/AAAAAAAADko/raNN-nLiNZs/s640/IMG_9000.jpg)
Okrem velkej napravnice s tycou riadenia je predna naprava uplne vybrata a rozobrana. Teda rozobrana ako rozobrana.... LP tlmic mi robi problem, lebo zatial nejde demontovat pruzina, ale od ramena napravy isiel oddelit v pohode. PP tlmic, naopak, je bez pruziny a jeden srob na ramene je zarvaty takym sposobom, ze ani 3h maturita 3 ludi, 2 ton naradia, zverakov a neviem coho vsetkeho ho nedokazala rozhybat. Ostava masaker vrtackou, flexou, autogenom a podobne veci. Ale uznate, ze na to som kratky... tak cakam co "sa" s tym spravi.
Po demontazi prednych malych napravnic a stabilizatora vratane tyci pre geometriu som sa pustil do typicky slovensky odjebanej roboty: tj striekanie motoroveho priestoru s namontovanym brzdovym a spojkovym valcom. Vysledok po demontazi (a obruseni, lebo pred obrusenim by ste sa dogrcali aj z fotiek) bol takyto:
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXA27MxrhI/AAAAAAAADkc/W4CDaF11Arw/s640/IMG_8995.jpg)
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXA6DzSM8I/AAAAAAAADkg/1Dn_9R0Cmr8/s640/IMG_9001.jpg)
nasledovala mensia piplacka, a konzervacia, ktora tomu dodala (snad budete suhlasit) aspon ako taky look. Musim smutne skonstatovat, ze vsetky zamrdane hadicky a trubky uz nemam sil cistit, takze to bude dedinske, sedlacke, barbarske, skarede a neviem ako fekalne pejorativne este. Pri detailnom pohlade majstra restauratora a seriozneho remeselnika vzdy naprie, preto nebudem otvarat moc kapotu na verejnosti, ale aspon budem spokojnejsi, ze mi polka predku nesplesnivie za jazdy a neodpadne od hniloby. Perfekcionizmus si musim zasetrit do dalsieho zivota bohuzial.
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/SwXA8gzZbuI/AAAAAAAADkk/HcVigZmnSOA/s640/IMG_9002.jpg)
Dalsi plan je taky, ze moj oblubeny velkoobjemny spolupracovnik pravdepodobne dosklada motor do konca vikendu. Asi sa to nenahodi teraz, ale hadam babské leto vydrzi az do mikulásza a podari sa nam to do tej kraksne nejak bez urazu vtesnat v dohladnej dobe. Predpoklad je samozrejme, ze zajtra obdrzim obe ramena prednej napravy bez poskvrny, s novymi silentblokmi a podari sa nam prehovorit niektore tie vyssie spomenute sroby, aby som tu napravu zase aj zlozil, vsakze..
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
serial na pokracovanie... dnes som sa neskutocne narobil. Samozrejme, ze nebol by som ten spravny dement, ak by som sa nenarobil zbytocne. Takze ludia, dnes som 3x rozoberal tlmice a pruziny. Najprv som zabudol na jednom prachovku, potom som krasne na fest zmontoval obidva, ale uvedomil som si neskor, ze tie churvy neandertalske (horne ulozenie tlmica) som sice prekrasne zrestauroval, loziska vypuliroval, ale prehodil som L s P, takze demEntáž a montáž sa opakovala. Dusevne ma to zocelilo. Kym skoncim, bude zo mna tibetsky mnich alebo chuck norris (jedol som len rano a teraz vecer). Ohrievac bezal celu noc, takze vsetky tie bzdochy po 24h nakoniec uschli.
Samostatnou dnesnou kapitolou bolo odhumusenie prevodovky (zvonku). Vyzera uzasne, ale aj tak neni este dokonala a uz bola tma na fotky. Droteny kotuc, vrtacka a este by to chcelo benzinovy kupel a bude jak nova.
Musim vynadat sudruhom holandanom z Koni, lebo uzaver pre puzdro tlmica sice dodali pekne, ale nedociahlo na zavit, tak neviem ci som z toho mal odpilit alebo co. Inak trochu ma serie, ze nebude vidno tie krasne zlte Koni tlmice (len vzadu), ktore by krasne ladili s tymi (zase holandskymi) zltymi pruzinami. Ale kaslat na to, aj tak tam prd bude vidiet za tym kolesom.
Dementoza pokracovala s instalaciou prednych spodnych ramien napravy, mensie zdrzanie bolo kym som LP napasoval, PP uz isiel lepsie. S asistentom by to vsetko bola robotka na hodinku dve.
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw70zYdQJWI/AAAAAAAADm0/cCGrdbrHoxQ/s640/IMG_9005.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw702MrXKfI/AAAAAAAADm4/pWXUN8jkZnY/s640/IMG_9008.jpg)
tu hore este navrat k engine bay a prihode s brzdovym valcom. Vyzera to teraz pomerne slusne, aj vratane napravnice.
Cistil som aj oba chladice co mam v garazi.. avsak som s nevolou zistil, ze AE82 a 86 nejak v tomto nesuvisia... Spodne uchyty a dlzka su ovela vacsie u predokolky. Z nej to asi pasuje do AE92 tipujem.
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71B-5eGYI/AAAAAAAADnI/OSQfbuP9Rx4/s640/IMG_9018.jpg)
A tu uz je zase puzdro tlmica s falusikom pre lozisko kolesa, a spodne ramena. To cervene co odtial trci, je zo sady komplet silentblokov PROTHANE ("Urethane high performance kit").
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw706bt2idI/AAAAAAAADm8/wPGL8iBjDD0/s512/IMG_9014.jpg)
Toto su este pred natretim vycistene horne ulozenia tlmica (vyplachnute loziska, lahko sa to otaca teraz). Dostal som obdivnu pochvalu, ze su pomerne zachovale a po odstraneni bieleho nanosu od majstrov sajrajtu z lakovne vyzeraju k svetu.
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw708SQNHrI/AAAAAAAADnA/s7pbxuhVWac/s640/IMG_9016.jpg)
Nahlad DO tlmica... ...a NA tlmic..
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw70-5aNuwI/AAAAAAAADnE/MEHdi2vd_rU/s512/IMG_9017.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71I2YncWI/AAAAAAAADnQ/8BSxQSd5Ekk/s512/IMG_9022.jpg)
PRedna naprava, na ktorej este chybaju stelovacie tyce pre geometriu, tycky stabilizatora a jeho silentbloky.
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71FbAlpjI/AAAAAAAADnM/cj2odQvklD4/s640/IMG_9020.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71MSR-pZI/AAAAAAAADnU/y-8C-jiz2WU/s640/IMG_9026.jpg)
Samostatnou dnesnou kapitolou bolo odhumusenie prevodovky (zvonku). Vyzera uzasne, ale aj tak neni este dokonala a uz bola tma na fotky. Droteny kotuc, vrtacka a este by to chcelo benzinovy kupel a bude jak nova.
Musim vynadat sudruhom holandanom z Koni, lebo uzaver pre puzdro tlmica sice dodali pekne, ale nedociahlo na zavit, tak neviem ci som z toho mal odpilit alebo co. Inak trochu ma serie, ze nebude vidno tie krasne zlte Koni tlmice (len vzadu), ktore by krasne ladili s tymi (zase holandskymi) zltymi pruzinami. Ale kaslat na to, aj tak tam prd bude vidiet za tym kolesom.
Dementoza pokracovala s instalaciou prednych spodnych ramien napravy, mensie zdrzanie bolo kym som LP napasoval, PP uz isiel lepsie. S asistentom by to vsetko bola robotka na hodinku dve.
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw70zYdQJWI/AAAAAAAADm0/cCGrdbrHoxQ/s640/IMG_9005.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw702MrXKfI/AAAAAAAADm4/pWXUN8jkZnY/s640/IMG_9008.jpg)
tu hore este navrat k engine bay a prihode s brzdovym valcom. Vyzera to teraz pomerne slusne, aj vratane napravnice.
Cistil som aj oba chladice co mam v garazi.. avsak som s nevolou zistil, ze AE82 a 86 nejak v tomto nesuvisia... Spodne uchyty a dlzka su ovela vacsie u predokolky. Z nej to asi pasuje do AE92 tipujem.
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71B-5eGYI/AAAAAAAADnI/OSQfbuP9Rx4/s640/IMG_9018.jpg)
A tu uz je zase puzdro tlmica s falusikom pre lozisko kolesa, a spodne ramena. To cervene co odtial trci, je zo sady komplet silentblokov PROTHANE ("Urethane high performance kit").
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw706bt2idI/AAAAAAAADm8/wPGL8iBjDD0/s512/IMG_9014.jpg)
Toto su este pred natretim vycistene horne ulozenia tlmica (vyplachnute loziska, lahko sa to otaca teraz). Dostal som obdivnu pochvalu, ze su pomerne zachovale a po odstraneni bieleho nanosu od majstrov sajrajtu z lakovne vyzeraju k svetu.
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw708SQNHrI/AAAAAAAADnA/s7pbxuhVWac/s640/IMG_9016.jpg)
Nahlad DO tlmica... ...a NA tlmic..
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw70-5aNuwI/AAAAAAAADnE/MEHdi2vd_rU/s512/IMG_9017.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71I2YncWI/AAAAAAAADnQ/8BSxQSd5Ekk/s512/IMG_9022.jpg)
PRedna naprava, na ktorej este chybaju stelovacie tyce pre geometriu, tycky stabilizatora a jeho silentbloky.
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71FbAlpjI/AAAAAAAADnM/cj2odQvklD4/s640/IMG_9020.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sw71MSR-pZI/AAAAAAAADnU/y-8C-jiz2WU/s640/IMG_9026.jpg)
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
HEZKYYY!!!!!!!!!!!!
kokos uprimne zavidim ze mas moznost sa venovat takemuto projektu. jasny favorit na titulku![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kokos uprimne zavidim ze mas moznost sa venovat takemuto projektu. jasny favorit na titulku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrázok](http://www.volant.tv/wp-content/uploads/2016/04/110x25_t.png)
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
dnes idem na osobnu inspekciu sa trosku namotivovat ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
musim priznat ze som namotivovany az az uz len peniaze mat ze ano
kazdopadne na zraze bude co ocumovat. andy dojde na AE86, ja dotiahnem asi aj E9 GTi takze corolisti si budu mädlit ruky ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
Tesim Tesim
a zeby islo o znovuzrodenie klanu E9 Rasto, Grex, Lubo a aj ja
zeby uz 4 ks ? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
a zeby islo o znovuzrodenie klanu E9 Rasto, Grex, Lubo a aj ja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
tak.. po mesacnom umelohmotnom natahovani a osierani nakoniec motor napriek -5 st. Celzia v otvorenej garazi skoncil tam, kde patri (nie, nedala sa zatvorit, auto muselo trcat von). Nahadzovalo sa to dost nahovno, dvaja by sme to nezvladli asi, takze prisiel este jeden ks pomocnika a dostali sme to tam, vratane prevodovky. Spojka je na salat, hlavne lamela a trochu aj lozisko, ale odmietal som cakat na vyhru v Loto ci odkladat zlozenie na jar. Ozivime, spojazdnime, nasetrime a potom sa bude doladovat. O strhnutych sroboch, bordele v skrutkach a maticiach, zdrzovackach a podobne radsej nehovorim, je to zbytocne. Skoda toho stahovania z prvej garaze pred rokom...
Motor:
- komplet pretesneny
- vycisteny
- jemne vybrusena hlava
- vybrus klukovky, nove loziska (šálky)
- nove piesty a kruzky
- novy remen a kladka
- samozrejme nove sviecky, kable a naplne pribudnu
- bohuzial to vyzera ako zo smetiaka, a aj to uz je krajsie po mojom brusnom zasahu...
- mechanicky ocistena prevodovka (vyzera celkom k svetu..)
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yWw_q4-I/AAAAAAAADoI/uU-P3KWYxko/s640/IMG_9041.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0y0nERayI/AAAAAAAADo8/nwVGR3fG_DM/s640/IMG_9073.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0y5zzZr-I/AAAAAAAADpE/cpEsbveVbKU/s640/IMG_9075.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0y3crvxVI/AAAAAAAADpA/bGDeJMvGo5Y/s640/IMG_9071.jpg)
Bonus:
- k vianociam som dostal kompletny repas štartéra (vraj bol dezolatny..)
- to iste sa prave deje aj s alternatorom
- vycisteny rozdelovac
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yxCP31SI/AAAAAAAADo4/M5JzaU08e1o/s640/IMG_9067.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yvdF_gGI/AAAAAAAADo0/rQk7fiMQwGA/s640/IMG_9065.jpg)
Este sa vratim trochu k tomu podvozku... Na prvej fotke su vycistene loziska od kolies a spojky, vsetko vyplachnute a nanovo namazane.
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yZVzxUrI/AAAAAAAADoM/XE5wXWO7fGA/s640/IMG_9042.jpg)
Zlozene brzdy a kolesa... (zadne brzdy ma len cakaju...)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0ydAsz56I/AAAAAAAADoQ/loyD7s4ju3M/s640/IMG_9048.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0ygBfj3PI/AAAAAAAADoY/srpofl__42s/s640/IMG_9052.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yjGxPSCI/AAAAAAAADoc/GLjmO2lcXd0/s640/IMG_9059.jpg)
Zadne svetla:
Neviem, ci zo mna bude aj niekedy elektrikar, ale pripadal som si tak. Ludia, tak dodrbanu a amatersky dok...nu kabelaz, ste mozno nevideli. Nejaky masiar krizom krazom poprerezaval tie svetla a ponapajal tam urcite nejake uzasne tuzerske zariadenia. Obesit! A to ste nevideli kable z nadrze... Na spodnej fotke je vidiet kopec kablov, co som odtial poodrezaval a po-odčokoládkoval... Stopy po mojich "obväzoch" sú žlté..
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yrEECwDI/AAAAAAAADos/S8QGGPgeZtY/s640/IMG_9064.jpg)
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yn02WDUI/AAAAAAAADoo/Sgu8dTqcmmI/s640/IMG_9063.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0ylu8dS7I/AAAAAAAADog/9Xic_i63oD8/s640/IMG_9062.jpg)
No a na zaver dodam, ze konecne (niektori vedia o co ide..) som opravil zadny zamok a mozem zatvorit dvere! Tazko sa stav dokur..nia toho zamku da opisat, ale tymto dakujem darcovskej AE82 ze pomohla jednou malou odpilenou zadnou castou kasne.. a mensi pohlad na "teplucku" garaz...
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yuMvHMCI/AAAAAAAADow/2q5v5KHhWfU/s640/IMG_9072.jpg)
Motor:
- komplet pretesneny
- vycisteny
- jemne vybrusena hlava
- vybrus klukovky, nove loziska (šálky)
- nove piesty a kruzky
- novy remen a kladka
- samozrejme nove sviecky, kable a naplne pribudnu
- bohuzial to vyzera ako zo smetiaka, a aj to uz je krajsie po mojom brusnom zasahu...
- mechanicky ocistena prevodovka (vyzera celkom k svetu..)
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yWw_q4-I/AAAAAAAADoI/uU-P3KWYxko/s640/IMG_9041.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0y0nERayI/AAAAAAAADo8/nwVGR3fG_DM/s640/IMG_9073.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0y5zzZr-I/AAAAAAAADpE/cpEsbveVbKU/s640/IMG_9075.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0y3crvxVI/AAAAAAAADpA/bGDeJMvGo5Y/s640/IMG_9071.jpg)
Bonus:
- k vianociam som dostal kompletny repas štartéra (vraj bol dezolatny..)
- to iste sa prave deje aj s alternatorom
- vycisteny rozdelovac
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yxCP31SI/AAAAAAAADo4/M5JzaU08e1o/s640/IMG_9067.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yvdF_gGI/AAAAAAAADo0/rQk7fiMQwGA/s640/IMG_9065.jpg)
Este sa vratim trochu k tomu podvozku... Na prvej fotke su vycistene loziska od kolies a spojky, vsetko vyplachnute a nanovo namazane.
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yZVzxUrI/AAAAAAAADoM/XE5wXWO7fGA/s640/IMG_9042.jpg)
Zlozene brzdy a kolesa... (zadne brzdy ma len cakaju...)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0ydAsz56I/AAAAAAAADoQ/loyD7s4ju3M/s640/IMG_9048.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0ygBfj3PI/AAAAAAAADoY/srpofl__42s/s640/IMG_9052.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yjGxPSCI/AAAAAAAADoc/GLjmO2lcXd0/s640/IMG_9059.jpg)
Zadne svetla:
Neviem, ci zo mna bude aj niekedy elektrikar, ale pripadal som si tak. Ludia, tak dodrbanu a amatersky dok...nu kabelaz, ste mozno nevideli. Nejaky masiar krizom krazom poprerezaval tie svetla a ponapajal tam urcite nejake uzasne tuzerske zariadenia. Obesit! A to ste nevideli kable z nadrze... Na spodnej fotke je vidiet kopec kablov, co som odtial poodrezaval a po-odčokoládkoval... Stopy po mojich "obväzoch" sú žlté..
![Obrázok](http://lh4.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yrEECwDI/AAAAAAAADos/S8QGGPgeZtY/s640/IMG_9064.jpg)
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yn02WDUI/AAAAAAAADoo/Sgu8dTqcmmI/s640/IMG_9063.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0ylu8dS7I/AAAAAAAADog/9Xic_i63oD8/s640/IMG_9062.jpg)
No a na zaver dodam, ze konecne (niektori vedia o co ide..) som opravil zadny zamok a mozem zatvorit dvere! Tazko sa stav dokur..nia toho zamku da opisat, ale tymto dakujem darcovskej AE82 ze pomohla jednou malou odpilenou zadnou castou kasne.. a mensi pohlad na "teplucku" garaz...
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/Sy0yuMvHMCI/AAAAAAAADow/2q5v5KHhWfU/s640/IMG_9072.jpg)
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
GO! GO! GO!
![Obrázok](http://www.volant.tv/wp-content/uploads/2016/04/110x25_t.png)
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
kus poriadnej roboty nutiaci kazdeho len slintat ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
- johnC
- toyoťák
- Príspevky: 583
- Dátum registrácie: Pondelok, 20. Februára 2006, 19:12
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
so zastavenym dychom len drzat palce..
Toyota Corolla E11/Scott Reflex 10/noKia/Lunex DCM-fz7/Logitech-mouse/Verbatim FDD/Adibas/Mentos/Primeros
.... ideal for mňa !
.... ideal for mňa !
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia (sny na vrakovisku...)
Dik hoši
mrzi ma, ze moja tuzba ozivit to do vianoc nevysla, ale co uz... 4 vikendy som bol pripraveny na motor a motora nikde, takze teraz v tych mrazoch ked dojde k nejakym zdrzovackam a chybajucim suciastkam + efekt nepracujuceho naroda na konci decembra = zbytocne prietahy.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z
No, az sa zle pozera na to, ze 5 mesiacov, resp. TAKMER pol roka bolo ohladne auta ticho. Sice, par drobnosti sa spravilo, ale skor "administrativne". Dost ma brzdilo to, ze zadne brzdy boli totalne kaput.
Nedokazete si predstavit, kolko problemov odstranit bolo nutne kvoli dvom sprostym zadnym strmenom.
1) AE82 ma vacsie zadne brzdy ako AE86, takze zamena bola nemozna
2) zo 4 roznych strmenov z AE86 sme nedokazali poskladat dva funkcne, kazdy mal nejaky fatalny defekt
3) chybal mi jeden valcek/piestik, jeden odvzdusnovak bol zalomeny, jedna "hriadelka" (srob na ktorom sa vysuva piestik) bola zlomena, strunky, pruzinky a ine debilinky.. no proste hruza. Najhorsie bolo vsak jedno odidene lozisko pre mechanizmus rucnej brzdy, ktore sa muselo CNC remeselne nahradzat...
No skratim to... brzdy ktore som mal opieskovane sa pieskovali este raz, aj tie dalsie, z ktorych sa pouzili nejake suciastky. Tymto zasielam srdecne pozdravy Ryovi
Najprv vsak zrepasovany alternator:
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gWykec1II/AAAAAAAAD60/SGMQlU4mT3c/s640/IMG_9085.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gW-XEIyuI/AAAAAAAAD7A/_4znGG7Ytuk/s512/IMG_9599.jpg)
Toto je to slavne ihličkové (!!!!) ložisko, ktore nasa milovana technologicky prespekulovana Toyota dala do zadnej brzdy pre pohyb mechanizmu rucnej brzdy (pohyb cca 75 stupnov, minimalny ohyb), kde bezne davaju fixne puzdra... Nalavo je vybrate (kokotizmom znicene) lozisko, v strede je CNC vysustruzene samomazné mosadzné ložisko, napravo hlinikova pomocka pre nalisovanie noveho puzdra.... Cista veda![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXCdkELGI/AAAAAAAAD7E/mwuKWOcYNlQ/s640/IMG_9597.jpg)
HURRAAA VYSLEDOK!! MAM ZADNE BRZDY!!!!
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXFckwGBI/AAAAAAAAD7I/2T1i3iVitig/s640/IMG_9611.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXIjyy_ZI/AAAAAAAAD7M/_cjPE9HqfkU/s640/IMG_9615.jpg)
No a potom sme to cele este pracne odvzdusnovali, ladili rucnu brzdu, napustali cely system nanovo.. samozrejme, ze zatazkavacia skuska bude az ked auto bude v prevadzke, ale aj tak... spokojny som ze mam konecne uzavrety brzdovy okruh.
Dalsie kroky su napustit prevodovku, LSD, nic neriesit... dokoncit chladiaci okruh, hadice, elektrika, zvody (vyfuk nebude zatial) a ozivit auto. Bohuzial, nie je iste, ci do zrazu to stihnem....
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXJhnClCI/AAAAAAAAD7Q/ZO2BHMKppM4/s640/IMG_9620_1.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXLACVIoI/AAAAAAAAD7U/xTCEyWcjNqk/s640/IMG_9616_1.jpg)
Nedokazete si predstavit, kolko problemov odstranit bolo nutne kvoli dvom sprostym zadnym strmenom.
1) AE82 ma vacsie zadne brzdy ako AE86, takze zamena bola nemozna
2) zo 4 roznych strmenov z AE86 sme nedokazali poskladat dva funkcne, kazdy mal nejaky fatalny defekt
3) chybal mi jeden valcek/piestik, jeden odvzdusnovak bol zalomeny, jedna "hriadelka" (srob na ktorom sa vysuva piestik) bola zlomena, strunky, pruzinky a ine debilinky.. no proste hruza. Najhorsie bolo vsak jedno odidene lozisko pre mechanizmus rucnej brzdy, ktore sa muselo CNC remeselne nahradzat...
No skratim to... brzdy ktore som mal opieskovane sa pieskovali este raz, aj tie dalsie, z ktorych sa pouzili nejake suciastky. Tymto zasielam srdecne pozdravy Ryovi
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Najprv vsak zrepasovany alternator:
![Obrázok](http://lh3.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gWykec1II/AAAAAAAAD60/SGMQlU4mT3c/s640/IMG_9085.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gW2dkskcI/AAAAAAAAD64/hFZLZRhoOGs/s512/IMG_9590.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gW-XEIyuI/AAAAAAAAD7A/_4znGG7Ytuk/s512/IMG_9599.jpg)
Toto je to slavne ihličkové (!!!!) ložisko, ktore nasa milovana technologicky prespekulovana Toyota dala do zadnej brzdy pre pohyb mechanizmu rucnej brzdy (pohyb cca 75 stupnov, minimalny ohyb), kde bezne davaju fixne puzdra... Nalavo je vybrate (kokotizmom znicene) lozisko, v strede je CNC vysustruzene samomazné mosadzné ložisko, napravo hlinikova pomocka pre nalisovanie noveho puzdra.... Cista veda
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXCdkELGI/AAAAAAAAD7E/mwuKWOcYNlQ/s640/IMG_9597.jpg)
HURRAAA VYSLEDOK!! MAM ZADNE BRZDY!!!!
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXFckwGBI/AAAAAAAAD7I/2T1i3iVitig/s640/IMG_9611.jpg)
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXIjyy_ZI/AAAAAAAAD7M/_cjPE9HqfkU/s640/IMG_9615.jpg)
No a potom sme to cele este pracne odvzdusnovali, ladili rucnu brzdu, napustali cely system nanovo.. samozrejme, ze zatazkavacia skuska bude az ked auto bude v prevadzke, ale aj tak... spokojny som ze mam konecne uzavrety brzdovy okruh.
Dalsie kroky su napustit prevodovku, LSD, nic neriesit... dokoncit chladiaci okruh, hadice, elektrika, zvody (vyfuk nebude zatial) a ozivit auto. Bohuzial, nie je iste, ci do zrazu to stihnem....
![Obrázok](http://lh5.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXJhnClCI/AAAAAAAAD7Q/ZO2BHMKppM4/s640/IMG_9620_1.jpg)
![Obrázok](http://lh6.ggpht.com/_TXYwHc8qN5I/S_gXLACVIoI/AAAAAAAAD7U/xTCEyWcjNqk/s640/IMG_9616_1.jpg)
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
-
- začiatočník
- Príspevky: 348
- Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
- Bydlisko: TT
Re: Toyota Corolla AE86 - renovácia od A-Z
Klobúk dole, že máš na to všetko nervy
.
Držím palce a teším sa na výsledok.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Držím palce a teším sa na výsledok.
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných