Strana 1 z 5

E11 - výfuk: stredná rúra + koncový tlmič

Napísané: Sobota, 12. Augusta 2006, 13:33
od používateľa AndyGTP
chalani radte: najprv som myslel ze som pri cuvani zas po roku a pol a po 35 000km narazil zadny muffler o obrubnik. Avsak podla vsetkeho to tak nebude, hoci mohol som jemne liznut obrubnik a to sposobilo ten rachot neskor. Ide o to ze mi zhlucnel ten blby vyfuck. Fakt som si najprv myslel ze zas rezonuje rura o nosniky napravy, ale prd - nic take. Tento krat to ide ZO STREDU. Nemam tu okrem svojho zdvihaku a zakladneho kvalitneho naradia nic. Najma nie jamu a dobrych kamosov. Takze babo rad....

na nete som hladal vyfuck. Pliz poradte najprv, kde sa spaja zadny tlmic so stredovou rurou. Nie je to take jednoduche ako ked cahir menil TTE vyfuk. Na E11 je rura s koncovym tlmicom spojena na fest a je dost daleko vedena do stredu auta. Vsetci E11kari pliz lahnite si pod auto ak mate jamu a skuste mi kuknut kde sa tieto dva diely spajaju. Ja skusim nejak samovrazedne ked budem mat cas zistit, ci nemam ten vyfuk deravy. Hmatom, kam som dociahol, nedotyka sa rura NIKDE tych tepluvzdornych plechov ani napravy. Cize dost PADNE a logicky upodozrievam DIERKU vo vyfukovom systeme, najma tam, kde sa /mozno?/ spajaju dva diely: za lambdou a katom, pred mufflerom. Na tom mieste je rura zavesena o telo auta ocelovym drotikom a svorkou. Je to zahrdzavene a kedze sa pod auto nedostanem a beziaci vyfuk chytat nemienim, neviem ci tam je to puknute dakde, ale je to mozne ze ano. Zvuk ide odtial a je to horsie nez vcera....ted sa chystam na 150+150km vylet....no neni to prilis hlucne, ale je. Skuste mi poradit v com moze byt problem a najma skuste mi helpnut s vyhladanim a odporucenim nejakeho vyfucku lepsieho, ale tak aby mal koncovy tlmic aj tu ruru, aby sa to dalo dakde vymenit. Na TRD stranke som nic nenasiel, na TTE mam tip, ale je to iba KONCOVY TLMIC, neviem ci tam je aj ta rura, hoci logicky, ked je to od TTE, musi to pasovat. Neviete mi dakto povedat kolko to stoji? na ebay.com som nic nenasiel dnes a nemam moc priestoru na net. Skuste poradit hosi, johnC ma domacu ulohu lahnut pod zabu zelenu a kahirko E12 TS mi skusi pohladat nejaku "dobru kupu" na nete. Dik chlapi, ak mi pomozete, budem straaasne rad. majte sa pekne

Napísané: Nedeľa, 13. Augusta 2006, 11:27
od používateľa Sokol
john C tusim odfrčal na dvojtyzdnovu dovolenku do HR :?

Help

Napísané: Nedeľa, 13. Augusta 2006, 23:55
od používateľa Zmuro
Serus Andy, po dlhsej dobe som tu o5 aj s prispevkom, aj ked forum obcas sledujem, no nemam cas odpisovat - nova priatelka, dovolenka, skola a robota ma tak zamestnavaju, ze jednoducho nestiham. Ale snad ti pomozem, lebo sa mi nechce verit ked pozriem na stav svojho vyfuku, najazdene kilometre a zhruba podobny vek, zeby sa ti niekde uplne prezralo potrubie-to moje podla stavu ako som ho videl vydrzi urcite este najmenej takych 5 rokov a 50.000km...to su neznicitelne vyfuky ked to porovnam s bratovou Astrou r.v.2001 a tlmic ma hrdzavy ako minometny granat z druhej svetovej.. Ja som mal jeden cas taky rinciaci zvuk z vufucku, a dost ma to zralo co to moze byt-neviem ci to je aj tvoj problem, ale u mna to robilo len od urcitych otacok a s tym spojenych vibracii motora a islo to niekde zo stredu auta...no tak som ti zasiel za znamym do dielne kde ma zdvihak aby sme sa na to pozreli, a potvrdilo sa moje podozrenie-tie zvuky sli z plechoveho krytu katalyzatora, ktory je prikurtovany takymi styroma srubami, no a kedze v katalyzatore su neskutocne teploty, tak ten kryt plni nielen ulohu ochrannej klietky, ale zaroven aj zabranuje priamemu kontaktu s travou napriklad, a tym padom vzniku poziaru trebars niekde na polnej ceste. No a tymi teplotami a nasimi klimatickymi podmienkami (najma solenim v zime) sa mi uplne prezrali dva uchyty tejto krytky, a rezonancie boli na svete. Nebol to sice zvuk deraveho vyfuku, ale mozno to bude aj tvoj pripad. Ja som to poriesil novymi skrutkami s velkymi podlozkami, ktore podchytili zvysky povodneho plechu na uchytoch. Ale da sa to vyriesit aj tak, ze ho uplne vyhodis...to mi povedal mechanik z Toyoty...inak novy stoji cosi okolo 800Sk tusim...Tak vela zdaru a koumaj ci to nie je ono..

Napísané: Pondelok, 14. Augusta 2006, 07:51
od používateľa kici
Tak ti porozpravam co sa stalo znamemu, mozno to bude aj tvoj pripad, auto takmer identicke, 4 dverovy sedan, r.v cca 97, kedze sme boli spolu a on sa v tom velmi nevyzna, tak som to riesil ja.
Takze jemu prehrdzavela rura pri uchyte lanka, bol to zavarit, nespravi ti to hocikto, chlapik sa s tym veeelmi bavil, ale podarilo sa to. O tyzden na ceste na chatu to suchol odspodu, auto dostalo nezelany zvuk, na pohlad nic, ziadna diera, preliacina, proste nic. Po tyzdni za jazdy mu odpadol vyfuk od stredoveho tlmica. Vtip bol v tom, ze tam, kde je uchyteny stredovy tlmic (taka objimka), tak tam to tiez prehrdzavelo a odpadlo. Nebolo to vobec viditelne (pred odpadnutim). Oprava spocivala v tom, ze jeden sikovny chlapik popreohybal vyfuk tak, ze nazbieral zopar cm, aby to tam mohol zasunut.
A teraz pre teba, co som ja videl, tak ako ti konci stredovy tlmic, mas tam taku spojku (asi ide aj hore na karoseriu) tak tam sa napaja zadna vetva a tam mu to tiez prehrdzavelo a aj na drziaku ako mas lanko. Uz len doplnim ceny:
zavarenie vyfuku okolo lanka, bolo to varene takmer dokola 200SK, predlzovanie vyfuku a zavarovanie, dvaja sa s tym bavili ze vraj 3 hodky 1200SK
Takze pokial to bude zopar dierok, tak sa to da celkom lacno zavarit. (uvazujeme o prvej cene)

Napísané: Pondelok, 14. Augusta 2006, 07:57
od používateľa kici
Este doplnim, pocas oprav sa prislo na to, ake "perfektne" su noname zdvihaky. Tak on taky mal a sa mu takmer zlamal a ostal nepouzitelny.

Napísané: Pondelok, 14. Augusta 2006, 15:21
od používateľa AndyGTP
diky chlapi, som rad ze sa mi dostalo plodnych odpovedi.

zmuro srdecne ta zdravim, som prijemne prekvapkany ze si sa ozval! inac k tomu stavu vyfuku: ja si myslim ze moj je vo vybornom, koncovy tlmic bol aj na zaciatku viac ako super, ja som ho potom este jemne "oprasil" a stale vyzera ako zanovny tym padom, aj vdaka troche spreja na vyfuky. Vtip je v tom, ze som ho kedysi ohol, rezonoval, potom sme ho jemne narovnali, ale bez sundania dolu a profi narovnavania to z estetickej stranky nemalo naj efekt: koncovka mi vecne ukazuje "do zeme". Ale jazdil som v pohode, problem je v tom, ze teraz sa pravdepodobne fyzicky zas nejak ohol, alebo je tam nieco s tymi plechmi. Osobne sa pripajam ku kiciho skvelym znalostiam, lebo presne na to co tu popisal som aj myslel. Skusim sa dnes na to kuknut, len najhorsie na svete je to, ze som tu sam, ze nemam jamu a moje /sice kvalitne/ naradicko kapacitne na nejake tazke upravy/opravy nestaci. Ale ked budem vediet co kde a ako je problem, budem mudrejsi. Drzte palce aby to bol len nejaky plech rezonujuci, ale bohuzial asi nebude.... je dost mozne ze nejaka spojovacia cast bola tym mojim nestastnym ohnutim oslabena a po 35 000km si povedala dost. Skusim to zistit, zajtra napisem ako to dopadlo. diky za rady chalani. ak mate niekto nejake este sem s nimi. dik

Napísané: Pondelok, 14. Augusta 2006, 15:40
od používateľa CelicaNR
juuuuuj andy, velka skoda, ze mas take starosti.. ale ako by ti asi vsetci poradili, ved skoc do nejakeho car shopu a kup komplet ladeny vyfuk :) Mne sa to tiez na celice starej stalo, ale to bola trosku prehrdzavena prave ta cast, kde sa stredny napajal na pletenec vpredu. Odporucam do nejakej garaze to zaniest.. :?

Napísané: Utorok, 15. Augusta 2006, 09:02
od používateľa Elvis
no nakolko si mimo SR tak ti poradim asi to co som mal ja na mojej corolle e11 1.6:

od katu az do zadu som mal len ruru a vzadu som mal supersprint, robia presne na tvoje auto, kukni si to na ich stranke, mozem len doporucit, cena je velmi prijemna, v sucasnosti stoji ten ladeny koncak uz pod 10 000 skk, hlavne je to robene priamo na tvoje auto a motor, teda ziaden poslky shit. zvuk to malo neskutocne uzasny :-) tj tiche ked si potreboval ale v hornych otackach to chytalo super bariton... takze cekni ich stranku a sprav to takto. kat v ziadnom pripade nevyhadzuj

Napísané: Utorok, 15. Augusta 2006, 09:05
od používateľa wakkee
Elvis napísal:no nakolko si mimo SR tak ti poradim asi to co som mal ja na mojej corolle e11 1.6:
elvis obavam sa, ze ale maju v ponuke len tvoju ex-motorizaciu tj. 1.6 vvti a nie Andyho.

Napísané: Utorok, 15. Augusta 2006, 09:46
od používateľa Elvis
ne, ne, vtedy bol tento koncak praveze aj na 1.4 a 1.6, mozno ze to uz zmenili.

Napísané: Utorok, 15. Augusta 2006, 12:56
od používateľa AndyGTP
no hosi, tak vcera som grgimu aj sms pisal.. je to jasne, predtucha sa naplnila a unaveny spoj medzi poslednou a tretou castou, v ktorom je to aj zavesene na tom lanku pukol, prehrdzavel. Je tam minidierka, fucia odtial vyfukove plyny.Je dost mozne ze tym spominanym ohnutim som vyfuck dost ponamahal a tym aj oslabil v tom spoji a po nasej krasnej /mojej prvej, celkovo osmej/ presolenej zime a 145 000km dokopy si proste povedal ze "ye*m na to" a bolo. Riesenie mi navrhli kolegovia, ze sa tu bezne predavaju male kity na opravu vyfukov, v sade je nejaky tmel/pasta, potom paska a nejake "eska pasky" alebo nieco, co to utiahne. Ze sa tym da slusne opravit miesto, kde sa take cosi stane. Podoba sa to na drgiho napad s hrubym alobalom a drotom. Mozno to nejak rozumne skombinujem. Ale drgi spravne pripomenul spotrebu a ta uz napovedala ze treba kuknut na ruru: 7,7l je vela.

Teraz zasadna otazka: kedze viem, kde je problem, ze ten spoj vyzera relativne biedne, je zapeceny, zahrdzaveny rokmi, ako sa to da opravit. Paskou a ked dojdem domov /ostava mi odhadom asi mesiac a aspon 4-5000km/ dat to nejak ohnut, natiahnut a skratene konce dat do seba bez dierky? Alebo zavarit? Alebo: najlepsie riesenie - kupit novy vyfuck? a ked tak, tak kua ktoru cast...koncovy tlmic az na ohnutie je uplne ok. A ani nevim ci pri objednani nejakeho sportoveho to dodaju tak, ze to len vymenim a rura bude tak dlhatanska, ako je to v originali. Kua to su veci co nevim teda. TTE vyfuck bude asi fakersky drahy, ktosi mi spominal ze Supersprint su celkom kvalitne vyfuky. Nerad by som mal rachotiacu ruru, na 86ps je to trapne, ale nieco krajsie s lepsim podmazom by nebolo zle, hlavne ked je sanca ze to bude stat o tretinu menej nez origos vyfuk Toyota. Nad aftermarketmi typu Walker, matejcekovinky atd som zatial nerozmyslal, hoci mozno to stoji za zvazenie. Takze? baaabo rad! :)
no a nakoniec: kici, vyborny odkaz si sem dal, kedze si absolutne vystihol moj problem. Mirovi dakujem za postreh tiez, plechy som skusal ale vyzeraju dobre a pevne drzia.

Napísané: Utorok, 15. Augusta 2006, 13:02
od používateľa AndyGTP
no predosly text som pisal pekne offline na novdbuku a vidim ze elvisko sa chytil a pekne mi odpovedal uz dopredu. Petulo jedna vazna vec: tusil som ze ten supersprintik je IBA REAR SILENCER, bez tej magorskej dlhatanskej rury. Jak tu cikulu dlhu nahradim? celkom to riesenie by sa mi pozdavalo s tym supersprintom, kedze vravis ze to nie je nejaky tuzing porachoteny. Take decentne, najlepsie jednokoncovkove by nebolo zle.Skusim kuknut na nete aj ceny.... len sere ma to, ze jak nahradim tu ruru vis. Ono, myslim si ze pri nejakej velkej davke opatrnosti by som to vedel dat dole aj bez jamy, krkolomne, ale dalo by sa snad. Ostatne koncovy tlmic som mal uz hodne krat zveseny, drzi to vzdy uz len na tom lanku a spoji medzi tymi rurami kde to prehrdzavelo. a elvisko neboj kat bych nedaval von, ja s tym mienim jazdit a nie na okruhy chodit :)

celica: petko nevim ci si na garaz trufnem, je to tu drahe, ale mozno daco vymaknem. Kazdopadne jedine tak, ze doniest hotove diely a kukat im na ruky so stopkami... uvidime. skusim kuknut ten supersprint.

Napísané: Utorok, 15. Augusta 2006, 14:14
od používateľa kici
Poradim ti len takto, ked bol kamarat v anglicku, tak tam mali tiez auto a opravy si vybavoval asi tak, ze zasiel do nejakeho zastrceneho servisu, dohodol sa zo servisakom, ze zakolko mu to opravi a bolo. Je dobre sa dohodnut vopred. Spokojnost na obydvoch stranach. Este je dobre ponavstevovat vrakoviska, ako mi tvrdil, obmena aut pomali kazdy tyzden, veci takmer zadarmo (napr. 225 gumy kus za 5 libry) tam by si mozno nasiel aj cele vedenie za par libier, len by si si ho musel vymontovat.

Ty budes mat to iste, co mal aj znamy, tiez mal zo zaciatku silnejsi zvuk, dalo sa to zavarit, ako som to videl, tak to bolo varene pekne dookola, takze to uz muselo byt v biednejsom stave. Oprava 200SK. Ak by si si to daval varit, tak ako mi bolo povedane, kyslikom sa to neda, treba CO2. Nerozumiem sa do toho tak neviem co je pravda.

Napísané: Streda, 16. Augusta 2006, 13:07
od používateľa AndyGTP
Dik, skusim kuknut...ale prvotne zozeniem tu pasku urcite...

Napísané: Streda, 16. Augusta 2006, 13:08
od používateľa AndyGTP
Dik, skusim kuknut...ale prvotne zozeniem tu pasku urcite...