Toyota Corolla AE86

všetko o tomto modeli

Moderátor: AndyGTP

Mirec8684
panic
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Štvrtok, 22. Februára 2007, 19:20

Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Mirec8684 » Utorok, 21. Augusta 2007, 17:22

Nazdar chalani potreboval by som prehlad tychto aut-oznacenie motorov,pocet ventilov,vykon atd.pripadne nejaky odkaz.Diky moc.Pomohlo by aj foto modelov,ake motory sa v kt.pouzivali.Daju sa zohnat tieto auta aj na Slovensku?Pomohli by potom aj novsie rady motorov tiez prehlad-ako napr.AE92,ale to uz viete blizsie urcite vy.Diky moc.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 21. Augusta 2007, 17:28

Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Mirec8684
panic
Príspevky: 12
Dátum registrácie: Štvrtok, 22. Februára 2007, 19:20

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Mirec8684 » Utorok, 21. Augusta 2007, 23:47

Diky moc.Vyrabali sa tieto Toyoty AE86 aj s variabilnym casovanim ventilov?Ak ano pri ktorych verziach.Ktoru najvykonnejsiu verziu by ste mi poradili?Asi len zo 4valcov kvoli hmotnosti,ale môzte spomenut aj tie dalsie.A aka je spokojnost s tymito motormi,co sa tyka spolahlivosti a potencialu motora,ci nie je lepsie ho vymenit za uplne iny.....atd.Dik.

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 22. Augusta 2007, 00:01

Mirec8684 napísal:Diky moc.Vyrabali sa tieto Toyoty AE86 aj s variabilnym casovanim ventilov?Ak ano pri ktorych verziach.Ktoru najvykonnejsiu verziu by ste mi poradili?Asi len zo 4valcov kvoli hmotnosti,ale môzte spomenut aj tie dalsie.A aka je spokojnost s tymito motormi,co sa tyka spolahlivosti a potencialu motora,ci nie je lepsie ho vymenit za uplne iny.....atd.Dik.
HAHAHAHAHAHAHAAHAHA. Mirec, takych majstrov ako si ty beha po Europe VELMI VELA. Mozno mas dost penazi, ale radsej nesnivaj o tomto aute. Su o mnoho skusenejsi ludia, ktori sa ich snazia zohnat a nic. K tomu VVT: nie, samozrejme ze NIE. Ak by si trochu viac posurfoval, zistil by si, ze pri aute vyrabanom 1983-1987 take nieco NEEXISTUJE. Davali sa tam ovsem aj transplantaty, z Coroll neskorsich generacii, ktore rané VVT mali, ale nebolo to VVTi. Pytas sa na najvykonnejsiu verziu: u AE86 bol v reale len jeden motor, tj 4AGE o vykone od 112 zhruba, do cca 130 koni, v zavislosti od trhu kam sa dodavali tieto auta. Slabsie motory mali uz iny modelovy kod, napr. AE85, resp. jedna anomalia z USA, kde AE86 mali vo VIN AE88.

moje odporucanie: naber este hodne informacii a skusenosti, dobre si to zvaz, zozen si 8-10 tisic eur, kup si v zahranici nejaku TAKMER seriovku zakonzervovanu v Belgicku ci Svajciarsku a potom rozmyslaj o upravach alebo drifte. ALEBO: zozen si sto az 150 tisic SKK, vypatraj niekde nejaky vrak v Ceskoslovensku, a prerob ho nanovo. Tym padom hodne stesti, lebo vacsina z nich je pekna pokladnicka a vyzaduje si MNOHO odbornej prace.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa wakkee » Streda, 22. Augusta 2007, 08:14

AE86 je modla a podla toho sa aj ceny za pouzitelne kusky pohybuju. K tym motorom, dost casto sa pouzival 1.6 Silvertop alebo Blacktop co su modifikacie klasickej 1.6tky 4A-GE s 20V hlavou a 4 klapkovou technologiou. Tieto motory sa vykonovo pohybuju od 155k do 170k a tu je pouzita technologia VVT. Ked sa vrati Elvis, tak ti popise krasny zivotny pribeh tohto auta, kedze jedno aj vlastnil.
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Tonda
panic
Príspevky: 134
Dátum registrácie: Štvrtok, 7. Júna 2007, 15:55
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Tonda » Štvrtok, 23. Augusta 2007, 09:39

Mám takovej menší dotaz.Jak se pozná to Silvertop nebo Blacktop?Mám Corollu AE98-výdoba pro USA a netuším co je tam skutečně za motor.Vím jen že je tam 4A-GEL a že v techničáku je 89KW.Viznáte se v tom někdo?
S Toyotou navždy a ne jinak!!!!!!!
http://toyoty.nolimit.cz/
Toyota Corolla Gt-s AE98 4A-GE - EX
Toyotka Corolla E9 liftback 1,8D XL - EX
Toyota Corolla E11 liftback 1,4 VVTi - současnost

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa wakkee » Štvrtok, 23. Augusta 2007, 12:30

najjednoduchsie podla toho, ze mas na veko ventilov strieborne alebo cierne :) s napisom 1600 20V
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 23. Augusta 2007, 14:43

Tonda napísal:Mám takovej menší dotaz.Jak se pozná to Silvertop nebo Blacktop?Mám Corollu AE98-výdoba pro USA a netuším co je tam skutečně za motor.Vím jen že je tam 4A-GEL a že v techničáku je 89KW.Viznáte se v tom někdo?
podla toho mas len klasicku 16V techniku...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 23. Augusta 2007, 18:57

Tonda napísal:Mám takovej menší dotaz.Jak se pozná to Silvertop nebo Blacktop?Mám Corollu AE98-výdoba pro USA a netuším co je tam skutečně za motor.Vím jen že je tam 4A-GEL a že v techničáku je 89KW.Viznáte se v tom někdo?
GTS bol specificky nazov pre US modely, odjakziva. Na mnohych generaciach bolo sportove oznacenie najvykonnejsie GT-S. Tvoja verzia je naozaj 4AGEL, ale preco v europe boli s katom 85kW a bez katu 92kW, v Australii niektore dokonca 100kW, to uz neviem. Je tych variacii mnoho, takze uspokoj sa s tym ze mas naozaj 89kW 16V. Niektorym sa hovorilo aj blue top a red top (prva alebo druha generacia 4AGE motorov v E8 a E9, ale podla niekotrych zdrojov sa na tieto oznacenia /farba pismen na hlave/ neda spolahnut VOBEC)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Tonda
panic
Príspevky: 134
Dátum registrácie: Štvrtok, 7. Júna 2007, 15:55
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Tonda » Štvrtok, 23. Augusta 2007, 21:29

Takovej dotázek ještě.Ten 20V co o něm někdo píše nahoře je taky 4A-GE ale má jen jinou hlavu a pár věcí nebo jak to je?Nebo je jiný i blok motoru........ :neutral:
S Toyotou navždy a ne jinak!!!!!!!
http://toyoty.nolimit.cz/
Toyota Corolla Gt-s AE98 4A-GE - EX
Toyotka Corolla E9 liftback 1,8D XL - EX
Toyota Corolla E11 liftback 1,4 VVTi - současnost

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 23. Augusta 2007, 22:42

Tonda napísal:Takovej dotázek ještě.Ten 20V co o něm někdo píše nahoře je taky 4A-GE ale má jen jinou hlavu a pár věcí nebo jak to je?Nebo je jiný i blok motoru........ :neutral:
Co som sa dozvedel, tak je to 20V hlava a 4 skrtiace klapky. viac neviem ale pohladaj to tu na fore, iste sa o tom pisalo
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 23. Augusta 2007, 23:00

je to 4AGE motor, ale pobrowsuj po nete. MA iny blok, hlavu, creva, ventily, elektriku, nasavanie, zvody... VSETKO. Snivaj o nom, ale len ako o celku, ze to kupis a narves do auta.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa Elvis » Piatok, 24. Augusta 2007, 11:50

no uz som tu a pisem:

1) ae86 je skoro 25 rocne auto takze cakat u neho v serii casovanie ventilov je trosku prisilne kafe, este ze si nenapisal xenony :)

2) blacktop a silvertop rozpoznas uplne v pohodicke jednak podla toho napisu 20V (cislovka 1600 tam nie je, co je len dobre, policajti by sa moc pytali :)) a hlavne podla 4 skrtiacich klapiek (tj jeden valec, jedna klapka) co nema snad ziadne auto okrem M modelov od BMW.

3) u nas su ae86 velka rarita a ked nejaku najdes, je v horsom stave ako pluca fajciara po 30 rokoch. Aj keby si nasiel super zachovaly kus tak nerataj s tym ze teraz sadnes a ides odjazdit D1 grand prix. podvozok bude na sracky (najma gumove veci na nom), starnutie a unava materialu je svina. takze ak chces drift masinu, rataj minimalne s komplet novym podvozok a silentblokmi (napr powerflex).

4) mal som ae86 asi rok, dovolim si tvrdit ze som bol prvy co ju mal a vedel co ma a preco ju ma. ta ae86 " hatchiroku " vlna euforie a nadsenia vznikla az ked sa tu zacali sirit veci ako initial D atd. Ak je tvojim cielom drift a mas hlbsie do vrecka, poobzeraj sa radsej po inom naradi kde su ND za hubicku a hlavne je ich na mraky, tak ako aj aut samotnych. Skus bmw e30, najlepsia volba pre zacinajucich drifterov v nasich koncinach
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 24. Augusta 2007, 17:12

Amen. Clovek z praxe.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

stqeno
panic
Príspevky: 23
Dátum registrácie: Streda, 6. Júla 2005, 22:59
Bydlisko: PL/KE/HH
Kontaktovať používateľa:

Re: Toyota Corolla AE86

Príspevok od používateľa stqeno » Štvrtok, 30. Augusta 2007, 20:55

takze Elvis to zabil ale vlastne so vsetkym musim bezvyhradne suhlasit,

niekde sa tu riesili motory:
oznacenia teraz nebudem hladat ale v ae86 to bol jeden a ten isty motor(inak viete ze to bol prvy velkoseriovy 16v motor)niekdo ho nazyva bluetop koli tym pismenam na dekloch:
4age 16v, blok liatina ten isty az do roku 87 sa dal najst v celikach mr2 a prvych ae92, 3 zebra
hlava bigport, fockin velke sacie porty, a zariadenie Tvis ktore do cca 4500ot zatvaralo jednu radu kanalov v sani na kazdy saci port boli dva kanaly, zvysil sa tak podtlak v sani a krutak. kluka mala 48mm hlavne loziska a 40mm ojnicne,
vacky 240° lift nespominam 7.1?,
rozdiely:
riadiaca jednotka:
-MAP-riadenie podla podtlaku v sani jednoducha a vykona verzia no lambda, nic, pevne mapy ziadne korekcie, ide jak prasa davali sa v JPN a v europe: DE do 85, uk po cely cas vyroby, holandsko a belgicko asi do 85 ale videl som belgicke kouki s map, portugalsko.91kw
-AFM-emisne normy jedna sa o vyspelejsiu verziu ecu ma vahu vzduchu, lambdu, egr, horsi prietok v sani, ale dokaze korigovat vykyvy v zmesi, t.j. zvlada napr. lahke preplnanie. pouzivala sa v europskych krajinach od roku 85 v kombinacii s katalyzatorom koli emisiam a samozrejme v USA od zaciatku s katom 85kw, ale vo Svajciarsku sa pouzivala od zaciatku len tato ECu a to bez katu mala 89kw dovod vysokohorske prostredie a schopnost vahy vzduchu korigovat vlhkost a nadmorsku vysku.
Piesty (jedina vazna zmena v Bluetop motoroch)
-kompresia 10.3:1 pouzivali sa v Japan, UK a starych Euro motoroch, vyhradne pre MAP
-Kompresia 9.5:1 US, Swiss, Euro od 85 vyhradne pre AFM

udaje sa nejak dostali do mojej hlavy pozorovanim roznych stranok a for co kde ludia maju atd ked ma prinutite mozem najst linky ale obavam sa ze si nespomeniem

potom ako skoncila ae86 to zacalo byt s 4age este zajimavejsie ale to je na dlhy clanok ale staci povedat :D
AE85-SR5 rebuild waiting for progress:)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 9 neregistrovaných