Problém so štartérom
Problém so štartérom
Na mojej 17r. Starletke 2EE ma v poslednej dobe trápi štartovanie. Stane sa, že po zapnutí kľúčika štartér iba "cvakne" a nič. Kontrolky nepohasnú, káble a svorky od aku to nebudú. Toto spraví 3x 4x a potom normálne naštartuje. Takto to robí trebárs 2 dni a potom je aj 2 týždne pokoj. Upodozrievam konektor na "hrubom" kábli ku štartéru. Je tam zlý prístup. Pomykal som ním, aj sa zdalo, že sa to zlepšilo, ale robí to znova. Nemal ste prosím niekto takýto problém? Ďakujem!
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Problém so štartérom
V kábli problém môže a nemusí byť....je možné, že uhlíky už odchádzajú do večných lovíšť....keď štartér zasúva pastorok, ale nepretočí, skôr by som to videl na tie uhlíky
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Re: Problém so štartérom
Ano, myslel som aj na uhlíky, ale prečo to potom zase zhruba 2 týždne išlo bez problému? Keby odchádzali uhlíky, tak by to hádam malo byť horšie a horšie, až to prestane ísť celkom. Neviem...
- liguere
- toyoťák
- Príspevky: 814
- Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
- Bydlisko: presov
- Kontaktovať používateľa:
Re: Problém so štartérom
no tak toto robilo tatkovi na felde...ako sa ukazalo,chlapci v servise pri vymene spojky akosi pri spatnej montazi ten tebou spominany hruby kabel zle dotiahli (resp. skor asi vobec) cize raz to malo kontakt a startlo, a inokedy zase nie.
tak by som ti na zaklade tejto mojej skusenosti odporucil si tam v tom zlom pristupe trochu miesta najst a skontrolovat ten hruby kabel. netvrdim,ze to mas naisto povoleneale... kontakt zvykne byt pod nejakou tou gumenou krytkou, mozno sa tam dostal bordel a mas to zoxidovane alebo nieco podobne.
este otazka, urcite netoci, alebo toci starter naprazdno? bo potom to moze byt aj nejaky ten zubok ochrustany na pastorku, pripadne venci zotrvacnika.
tak by som ti na zaklade tejto mojej skusenosti odporucil si tam v tom zlom pristupe trochu miesta najst a skontrolovat ten hruby kabel. netvrdim,ze to mas naisto povoleneale... kontakt zvykne byt pod nejakou tou gumenou krytkou, mozno sa tam dostal bordel a mas to zoxidovane alebo nieco podobne.
este otazka, urcite netoci, alebo toci starter naprazdno? bo potom to moze byt aj nejaky ten zubok ochrustany na pastorku, pripadne venci zotrvacnika.
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
Re: Problém so štartérom
Ďakujem za odpoveď. Ja tiež stále upodozrievam kontakt na kábli, pretože prvýkrát sa to stalo niekedy ešte v lete. Potom bol dlhší čas kľud a teraz v poslednej dobe sa to nepravidelne stáva častejšie. Štartér určite netočí naprázdno. Iba "cvakne". Budem to riešiť, keď sa trocha zlepší počasie. Ono sa s tým zatiaľ dá jazdiť...
Re: Problém so štartérom
Ja som mal presne ten isty problem, niekedy sa to zaseklo a tocil som klucikom aj na 3krat a nic len cvaknutie, len s tym rozdielom, ze po pol roku takehoto vynechavania mi to vynechalo uplne hlavne, ked bolo vlhko a kosa . Bol to zosuchany medeny kontakt v startery, robota tak na 2 hodky aj s vyrobou noveho. Ale zaujimave je, ze bola zosuchana len jedna strana, druha takmer cela. Takze sa toho neboj a najdi si najprv podla fotky vhodny material ako darcu. Ja som ho pol hodiny hladal v dielni a to som vedel, ze ho niekde mam.
Fotene mobilom
Fotene mobilom
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
Re: Problém so štartérom
Ďakujem za fotky. Uložil som si ich. Som opäť múdrejší. Doteraz som si so všetkými kontaktami poradil, ale tento je trocha od "ruky". Budem musieť asi aj tak niekoho "otravovať", pretože na väčšie roboty nie som zariadený. Vôbec si neviem predstaviť, ako by som ten štartér doma vymontovával. Je mi jasné, že raz to prestane fungovať celkom. Dnes napríklad to išlo v pohode. Ešte raz vďaka!
Re: Problém so štartérom
Da sa vybrat vpohode, len treba mat jamu, lebo to treba povolit aj zospodu. Toto je vpohode robotka, len je stiesneny pristup.
Lexus IS 200 1G-FE
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
Toyota Corolla E12 1,4 vvti
Yamaha XTZ 660 TENERE
EX - Toyota Starlet EP82 JednacelatriXLi
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Problém so štartérom
To v pohode zvladnes, tiez som to robil kamosovy na mojej ex Carine a material som pouzilkici napísal:Da sa vybrat vpohode, len treba mat jamu, lebo to treba povolit aj zospodu. Toto je vpohode robotka, len je stiesneny pristup.
zo stareho rucickoveho budika, je z takych dvoch brodzovych platni, to zmaknes a ked to
spravis sam aspon budes vediet v akom stave je starter vo vnutri a mozes ho poriadne ocistit.
Inak aj na tom to bolo zodrate len z jednej casti.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
Re: Problém so štartérom
Konečne som sa k tomu dnes dostal. V poslednej dobe to ale opäť "sekalo dobrotu". Zaujímavé, že aj tu bol opotrebovaný iba jeden kontakt, presne ten, ako je na obrázku od kici-ho. Druhý kontakt a krúžok, čo ich spájal, nejavili vôbec žiadne známky opotrebenia. Nový kontakt som vyrobil z kúska medenej pásoviny, neviem odkiaľ bola, možno z nejakého starého elektrorozvádzača. Páni, ešte raz ďakujem za rady a prajem vám veľa šťastných kilometrov!
Re: Problém so štartérom
Je to pochopitelne, ze je opotrebovany len jeden. Tym, ze su tam dva, tak vzdy jeden zopne (rozopne) skor a druhy neskor. Ten, ktory zopne ako posledny, rozopne ako prvy a je namahany. Kedze su stratovacie prudy naozaj velke, tak to tam vo vnutry paradne iskri a tym sa nici.
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Problém so štartérom
Mexo napísal:Je to pochopitelne, ze je opotrebovany len jeden. Tym, ze su tam dva, tak vzdy jeden zopne (rozopne) skor a druhy neskor. Ten, ktory zopne ako posledny, rozopne ako prvy a je namahany. Kedze su stratovacie prudy naozaj velke, tak to tam vo vnutry paradne iskri a tym sa nici.
fiha takze ked sa ten jeden tym ze skor zopne a rozopne opali a stensi tak prichadza na radu ten druhy , ktory sa zas opali a zas sa vymenia a zas a zas a zas????????????
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Problém so štartérom
tofak napísal:Mexo napísal:Je to pochopitelne, ze je opotrebovany len jeden. Tym, ze su tam dva, tak vzdy jeden zopne (rozopne) skor a druhy neskor. Ten, ktory zopne ako posledny, rozopne ako prvy a je namahany. Kedze su stratovacie prudy naozaj velke, tak to tam vo vnutry paradne iskri a tym sa nici.
fiha takze ked sa ten jeden tym ze skor zopne a rozopne opali a stensi tak prichadza na radu ten druhy , ktory sa zas opali a zas sa vymenia a zas a zas a zas????????????
teraz som si spravil model z dvoch ruk a hlavy, takze ciastocne mas pravdu a ta pluha je prud pri rozopinani, ktory opaluje vzdy len jeden kontakt
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
Re: Problém so štartérom
Je mi jasný mechanizmus opotrebenia iba jedného kontaktu. Udivuje ma ale, že krúžok, ktorý ich spája nejavil známky opotrebenia. Iba som ho "strekol" sprejom na kontakty a leskol sa ako psie...
Re: Problém so štartérom
A ten kruzok, ktory ich spaja je tiez cely medeny? Nema nejake dosadove plosky, ktore su z ineho materialu? Ak ano tak je to tym ) Ale nevidel som to rozobrane, takze len strielam.
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný