Trable s Toyotovými D4D motormi
Moderátor: Elvis
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Trable s Toyotovými D4D motormi
Vzhľadom k tomu, že neposratú Toyotu po roku výroby 2000 som už dávno nevidel, prispejem ja a dúfam že aj niekto kto sa viac vyzná v technike komponentov D4D motorv pár skúsenosťami a radami.
Ad1: Nekupovať Toyotového dízla po roku výroby 2000 s nábehom viac ako 200 tisíc km!
Ad2: Pri akomkoľvek zaváhaní motora D4D s nábehom viac ako 150 tisíc ani netreba ísť do servisu, lebo vám nepomôžu a rovno auto predať, kým bude schopné jazdy nejakých 10 tisíc km, aby vám niekto neprišiel hubu rozbiť čo ste mu to predali.
Problémy:
Vsterky: Auto má nabehané viac ako 150 tisíc km - u D-CAT motorov sa vstreky menia po 150 tisíc km - nie lacná záležitosť - kus stojí bratu 400 euro. Finta je v tom, že u 2.0L D4D výmena predpísaná nie je počas celej životnosti motora. Osobne som sa stretol s totálne odpísanými vstrekmi po 100 tisícoch km (UK verzia auta). Odpísané vstreky sa prejavujú hlavne zlou ochotou štartovať.
Tu je aj moja otázka: Aká je zameniteľnosť vstrekov mezi D-CAT 2.2L a 2.0 D4D? - ani nevymýšľajte s ToyoDIY - odpoveď nenájdete a ak sa opýtate v servise, tak budú od vás chcieť nie VIN číslo, ale presné čísla vstrekov - ani oni nič nevedia.
Ventily CR: Pre tieto nepodarky neodporúčam kupovať žiadnu toyotu s D4D po roku výroby 2000. Na EU trh sa totiž nedostane nikdy ani jeden D4D motor, ktorý by mal v sebe el.mag. CR ventily od DENSA - všetko sú kadejaké šmejdy. A ventilov je tam na kašu - konkrétne 5. Odídením ktoréhokoľvek z nich vám motor doslova zdochne. Problémy sa začínajú prejavovať už po 200 tisícoch km. Diagnostika nula bodov - ani v origo servise vám nepovedia ktorý ventil konkrétne je odídený, takže si za ich výmenu zacvakáte nemalé peniaze - cca 150 éčiek jeden - ak budú špekulovať so všetkými, tak si to porátajte, či sa vám neoplatí radšej chodiť na bicykli. Naviac sa vás budú snažiť dotlačiť do výmeny komplet čerpadla za nejakých 1500 evri.
Začína sa to občasnou náhlou stratou výkonu motora a rozsvietením kontrolky "check engine". Po vypnutí motora a opätovnom naštartovaní je všetko OK. Pokračuje to ťažkým štartom pri horúcom motore + predchádzajúce trable a končí to tak, že po ťažkom štarte sa kontrolka "check engine" ani neráči rozsvietiť a auto neťahá a ide max 60 km/h.
Odlučovač pevných častíc D-CAT: Býva zanesený a znefunkční motor už po cca 100 tisíc km. Záleží čo tankujete. Ak obyč naftu, tak čau párky a pripravte si cca 1300 éčiek za výmenu katu s filtrom. Problém sa prejavuje slabým ťahom a rozsvietením "check engine". Problémy nespôsobuje ani tak zlá nafta, ako jeden prdrbaný vstrek vo výfuku, ktorý šľahá priamo na žeravý kat ďaľšiu naftu. Ak je táto nafta obyč a nie bezsírna, tak sa kat zalepí sírou a skončil. Takža rada je ľahká - do D-CAT liať len bezsírnu "sulfur-free" naftu.
Ad1: Nekupovať Toyotového dízla po roku výroby 2000 s nábehom viac ako 200 tisíc km!
Ad2: Pri akomkoľvek zaváhaní motora D4D s nábehom viac ako 150 tisíc ani netreba ísť do servisu, lebo vám nepomôžu a rovno auto predať, kým bude schopné jazdy nejakých 10 tisíc km, aby vám niekto neprišiel hubu rozbiť čo ste mu to predali.
Problémy:
Vsterky: Auto má nabehané viac ako 150 tisíc km - u D-CAT motorov sa vstreky menia po 150 tisíc km - nie lacná záležitosť - kus stojí bratu 400 euro. Finta je v tom, že u 2.0L D4D výmena predpísaná nie je počas celej životnosti motora. Osobne som sa stretol s totálne odpísanými vstrekmi po 100 tisícoch km (UK verzia auta). Odpísané vstreky sa prejavujú hlavne zlou ochotou štartovať.
Tu je aj moja otázka: Aká je zameniteľnosť vstrekov mezi D-CAT 2.2L a 2.0 D4D? - ani nevymýšľajte s ToyoDIY - odpoveď nenájdete a ak sa opýtate v servise, tak budú od vás chcieť nie VIN číslo, ale presné čísla vstrekov - ani oni nič nevedia.
Ventily CR: Pre tieto nepodarky neodporúčam kupovať žiadnu toyotu s D4D po roku výroby 2000. Na EU trh sa totiž nedostane nikdy ani jeden D4D motor, ktorý by mal v sebe el.mag. CR ventily od DENSA - všetko sú kadejaké šmejdy. A ventilov je tam na kašu - konkrétne 5. Odídením ktoréhokoľvek z nich vám motor doslova zdochne. Problémy sa začínajú prejavovať už po 200 tisícoch km. Diagnostika nula bodov - ani v origo servise vám nepovedia ktorý ventil konkrétne je odídený, takže si za ich výmenu zacvakáte nemalé peniaze - cca 150 éčiek jeden - ak budú špekulovať so všetkými, tak si to porátajte, či sa vám neoplatí radšej chodiť na bicykli. Naviac sa vás budú snažiť dotlačiť do výmeny komplet čerpadla za nejakých 1500 evri.
Začína sa to občasnou náhlou stratou výkonu motora a rozsvietením kontrolky "check engine". Po vypnutí motora a opätovnom naštartovaní je všetko OK. Pokračuje to ťažkým štartom pri horúcom motore + predchádzajúce trable a končí to tak, že po ťažkom štarte sa kontrolka "check engine" ani neráči rozsvietiť a auto neťahá a ide max 60 km/h.
Odlučovač pevných častíc D-CAT: Býva zanesený a znefunkční motor už po cca 100 tisíc km. Záleží čo tankujete. Ak obyč naftu, tak čau párky a pripravte si cca 1300 éčiek za výmenu katu s filtrom. Problém sa prejavuje slabým ťahom a rozsvietením "check engine". Problémy nespôsobuje ani tak zlá nafta, ako jeden prdrbaný vstrek vo výfuku, ktorý šľahá priamo na žeravý kat ďaľšiu naftu. Ak je táto nafta obyč a nie bezsírna, tak sa kat zalepí sírou a skončil. Takža rada je ľahká - do D-CAT liať len bezsírnu "sulfur-free" naftu.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
-
- začiatočník
- Príspevky: 348
- Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
- Bydlisko: TT
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
Vačšia časť spomínaných problémov ak nie všetky sa riešila/rieši na českom a tušim aj miestnom fóre už nejaký čas. Čo len potvrdzuje Rasťov príspevok. (Pekné zhrnutie.)
Je smutné že rôzne ekologické vychytávky, pokles kvality a celkovo konzumnejší prístup pretavený do použitých technológií a postupov takto deklasujú toyoty po roku 2000 .
Je smutné že rôzne ekologické vychytávky, pokles kvality a celkovo konzumnejší prístup pretavený do použitých technológií a postupov takto deklasujú toyoty po roku 2000 .
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
preto treba kupovat benzin
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- hanz
- začiatočník
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
ahojte,
mam co to najazdene s toyota D4D motormi a hodne chodim po roznych toyota forach tak si dovolim prispiet.
k tomu co napisal rasto by som este pridal:
1. dvojhmotak u d4d motorov prvej generacie. Tento problem by mal byt od druhej generacie motoru 1cd-ftv (2.0 d4d) odstraneny, za to ale ze dvojhmotak v mojej corolle nebol chyteny by som ruku do ohna nedaval
2. scv / shv ventily u d4d motorov by mali byt problemom tiez iba v prvej generacii motorov d4d. Tento problem som nezaznamenal
3. vstreky. Na mojej corolle im nic nebolo ani po 180000 km, je pravda, ze jazdila viacmenej na bezsirnu naftu a jazdila dlhe trate
4. vstreky na motoroch 2,2 d4d. Tu existuje myslim niekolko druhov (zalezi ci ma motor 150 k, alebo 177 k). Tie na D Cat su drahsie a je ich pat (slavna problemova piata tryska). Ked sa jeden vstrek zapecie auto chodi tak polovicne na tri valce, sem tam ma mierne nizsi vykon, cele sa trasie. Vymena vstreku v rakusku stoji okolo 900 euro (na 150 ps motor). Na slovensku stoji o nieco menej ak si spravne spominam okolo 400 eur. V Rakusoch ti vsak hned povedia presne ktory je vadny, na Slovensku sa to posiela na diagnostiku dakde do tramtarie a najradsej by sa menili vsetky styri, to jest v konecnom dosledku to vyjde drahsie a oprava trva dlhsie.
5. EGR Ventil na motoroch d4d vseobecne. Nachylnejsie su opat myslim motory 2,2 D4D jazdiace na kratke trate. Tieto ventily sa lubia zanasat auto potom poriadne netaha a je cele klepotave. Vycistenie stoji nejakych 70 eur myslim, vymena okolo 300 (?). Na nemeckom fore som raz nasiel aj navod na self cleaning EGR ventilu: http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf
Celkovo sa hovori, ze najporuchovejsi motor je D-Cat (jedno ci 2,0, alebo 2,2). 2,2 d4d 150k by mal byt robustnejsi. Nas ma uz raz riesene vstreky a cisteny egr ventil, uvidime ako sa bude chovat dalej. V kazdom pripade by som si uz dieselovy motor asi nekupoval, zvlast pokial nejazdim casto nalozeny na dlhe trasy. Ked si zratam naklady na vymenu oleja, plus dalsie mozne naklady na opravu tak mi to tie povedzme dva litre na spotrebe nevyriesia. Jazdil som Bmw 318i (2,0 150k) to auto zralo sedem litrov, v tomto nemam o com.
inak este dve poznamky:
- vady ako vstreky, EGR ventily, ale aj napriklad xenony u avensisov t25 su veci ktore su toyote zname a su spominane v tzv. goodwill programe. Servisy toto slovo nepocuju rady, ale reaguju nan.
- Motor 2,2 D4D 150k v Avensise t27 s automatom je tiez D-CAT len priskrteny na 150 koni! 2,2 D4D 150 koni s manualnou prevodovkou D-Cat system nema.
mam co to najazdene s toyota D4D motormi a hodne chodim po roznych toyota forach tak si dovolim prispiet.
k tomu co napisal rasto by som este pridal:
1. dvojhmotak u d4d motorov prvej generacie. Tento problem by mal byt od druhej generacie motoru 1cd-ftv (2.0 d4d) odstraneny, za to ale ze dvojhmotak v mojej corolle nebol chyteny by som ruku do ohna nedaval
2. scv / shv ventily u d4d motorov by mali byt problemom tiez iba v prvej generacii motorov d4d. Tento problem som nezaznamenal
3. vstreky. Na mojej corolle im nic nebolo ani po 180000 km, je pravda, ze jazdila viacmenej na bezsirnu naftu a jazdila dlhe trate
4. vstreky na motoroch 2,2 d4d. Tu existuje myslim niekolko druhov (zalezi ci ma motor 150 k, alebo 177 k). Tie na D Cat su drahsie a je ich pat (slavna problemova piata tryska). Ked sa jeden vstrek zapecie auto chodi tak polovicne na tri valce, sem tam ma mierne nizsi vykon, cele sa trasie. Vymena vstreku v rakusku stoji okolo 900 euro (na 150 ps motor). Na slovensku stoji o nieco menej ak si spravne spominam okolo 400 eur. V Rakusoch ti vsak hned povedia presne ktory je vadny, na Slovensku sa to posiela na diagnostiku dakde do tramtarie a najradsej by sa menili vsetky styri, to jest v konecnom dosledku to vyjde drahsie a oprava trva dlhsie.
5. EGR Ventil na motoroch d4d vseobecne. Nachylnejsie su opat myslim motory 2,2 D4D jazdiace na kratke trate. Tieto ventily sa lubia zanasat auto potom poriadne netaha a je cele klepotave. Vycistenie stoji nejakych 70 eur myslim, vymena okolo 300 (?). Na nemeckom fore som raz nasiel aj navod na self cleaning EGR ventilu: http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf
Celkovo sa hovori, ze najporuchovejsi motor je D-Cat (jedno ci 2,0, alebo 2,2). 2,2 d4d 150k by mal byt robustnejsi. Nas ma uz raz riesene vstreky a cisteny egr ventil, uvidime ako sa bude chovat dalej. V kazdom pripade by som si uz dieselovy motor asi nekupoval, zvlast pokial nejazdim casto nalozeny na dlhe trasy. Ked si zratam naklady na vymenu oleja, plus dalsie mozne naklady na opravu tak mi to tie povedzme dva litre na spotrebe nevyriesia. Jazdil som Bmw 318i (2,0 150k) to auto zralo sedem litrov, v tomto nemam o com.
inak este dve poznamky:
- vady ako vstreky, EGR ventily, ale aj napriklad xenony u avensisov t25 su veci ktore su toyote zname a su spominane v tzv. goodwill programe. Servisy toto slovo nepocuju rady, ale reaguju nan.
- Motor 2,2 D4D 150k v Avensise t27 s automatom je tiez D-CAT len priskrteny na 150 koni! 2,2 D4D 150 koni s manualnou prevodovkou D-Cat system nema.
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
a troj liter v land cruisery je na tom ako?tiež je naprd?
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
Kolega má šesťvalec 3.0L dízel, ale starej generácie a max spokojnosť - teda až na spotrebu - ani na diaľnici pri totál ekonomickej jazde mu to nežerie menej ako 10 L/100 km.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
bombove zhrnutie hosi, Rasto si adept na ocenenie thread roka
len si dovolim trochu zdoraznit dve veci, ciastocne uz spominane:
1. v nasich komunistickych podmienkach ultrasporovlivi majitelia leju do tychto aut uplne ze HOCIJAKU naftu. Kazdy si mysli, ze usetri, ked si kupi diesel a bude tam liat fritol jak za starych cias do Pažouta. Obrovska chyba... Tieto spickove (hm..mozme diskutovat) techniky su na to naozaj haklive.
2. mnozstvo tych "nekvalitnych" dielov pouzitych v tychto autach (tj absencia Denso alternativ pre ine trhy) je sposobene tym, ze vdaka reglementom EU musia vyrobcovia dodrziavat urcite percenta europskych komponentov pri montazi aut urcenych na koncovy predaj na starom kontinente. Tieto kvoty su pomerne vysoke a napr. aj keby Toyota chcela, nemoze mat 100% obsah japonskych dielov ani v aute, ktore sice je oznacene ako Made in Japan, ale je urcene pre tento trh. Kopeme si tym sami dieru a pascu, v ktorej sa raz vsetci pekne utopime.
zaver: ked nastupovali D-CAT motory (150/170k) tak sme vsetci hikali, ze ake spickove vykony a technologie ponuka Toyota "f dýzlu". Cas vsak ukazal, ze kombinacia narocnych technologii so sockarskym pristupom miestnych zakaznikov, nekvalitnymi prevadzkovymi podmienkami (nafta, laxni servisaci) a šeredným dielenskym spracovanim moze byt pre zakaznika ojazdenej D4D Toyoty byt fatalna. Rovnako ako jeho zniceny a zdeptany pohlad na niekdajsiu ikonu spolahlivosti. Ale co uz, EU a my sami si kopeme pod sebou jamu a tiez prispievame k vyraznej rychlejsiemu cyklu obmeny a zivotnosti aut vseobecne.
len si dovolim trochu zdoraznit dve veci, ciastocne uz spominane:
1. v nasich komunistickych podmienkach ultrasporovlivi majitelia leju do tychto aut uplne ze HOCIJAKU naftu. Kazdy si mysli, ze usetri, ked si kupi diesel a bude tam liat fritol jak za starych cias do Pažouta. Obrovska chyba... Tieto spickove (hm..mozme diskutovat) techniky su na to naozaj haklive.
2. mnozstvo tych "nekvalitnych" dielov pouzitych v tychto autach (tj absencia Denso alternativ pre ine trhy) je sposobene tym, ze vdaka reglementom EU musia vyrobcovia dodrziavat urcite percenta europskych komponentov pri montazi aut urcenych na koncovy predaj na starom kontinente. Tieto kvoty su pomerne vysoke a napr. aj keby Toyota chcela, nemoze mat 100% obsah japonskych dielov ani v aute, ktore sice je oznacene ako Made in Japan, ale je urcene pre tento trh. Kopeme si tym sami dieru a pascu, v ktorej sa raz vsetci pekne utopime.
zaver: ked nastupovali D-CAT motory (150/170k) tak sme vsetci hikali, ze ake spickove vykony a technologie ponuka Toyota "f dýzlu". Cas vsak ukazal, ze kombinacia narocnych technologii so sockarskym pristupom miestnych zakaznikov, nekvalitnymi prevadzkovymi podmienkami (nafta, laxni servisaci) a šeredným dielenskym spracovanim moze byt pre zakaznika ojazdenej D4D Toyoty byt fatalna. Rovnako ako jeho zniceny a zdeptany pohlad na niekdajsiu ikonu spolahlivosti. Ale co uz, EU a my sami si kopeme pod sebou jamu a tiez prispievame k vyraznej rychlejsiemu cyklu obmeny a zivotnosti aut vseobecne.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
som mal na mysli tie od 2003,lebo to by mali byť tiež D4DRasťo napísal:Kolega má šesťvalec 3.0L dízel, ale starej generácie a max spokojnosť - teda až na spotrebu - ani na diaľnici pri totál ekonomickej jazde mu to nežerie menej ako 10 L/100 km.
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw
- hanz
- začiatočník
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
andy ma recht, len s bodom tykajucim sa majitelov aut by som asi uplne nesuhlasil.
avensis 2,2 D4D 150k kupovany ako novy na slovensku. Tankovala sa do neho len shell, OMV a agip nafta, nikdy nejake jurki, alebo podobne paliva. Prvy vstrek odisiel po 105000 km, ostatne su vraj este ok, uvidime ako dlho vydrzia.
avensis 2,2 D4D 150k kupovany ako novy na slovensku. Tankovala sa do neho len shell, OMV a agip nafta, nikdy nejake jurki, alebo podobne paliva. Prvy vstrek odisiel po 105000 km, ostatne su vraj este ok, uvidime ako dlho vydrzia.
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
- Elvis
- Toyota guru
- Príspevky: 1989
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
ja len dodam, ze este raz sa niekto bude so mnou hadat o "zivotnosti" modernych dieslov, tak dostane po hlave... vzdy som tvrdil a stale tvrdim, ze moderny atmo benzinovy motor ma daleko vacsiu zivotnost ako moderny turbo diesel.
inak k tym vstrekovacom a nasej nafte: zo servisu toyota viem, ze im tam nosia relativne casto auta, ktora doslova "zalepili" vstrekovace touto nasou kvalitnou slovenskou naftou. potom sa nesmieme cudovat, ze tie D4D idu do kitek tak rychlo
inak k tym vstrekovacom a nasej nafte: zo servisu toyota viem, ze im tam nosia relativne casto auta, ktora doslova "zalepili" vstrekovace touto nasou kvalitnou slovenskou naftou. potom sa nesmieme cudovat, ze tie D4D idu do kitek tak rychlo
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
sorry myslel som skor typickeho slovenskeho "levňáčka-šetřílka"hanz napísal:andy ma recht, len s bodom tykajucim sa majitelov aut by som asi uplne nesuhlasil.
avensis 2,2 D4D 150k kupovany ako novy na slovensku. Tankovala sa do neho len shell, OMV a agip nafta, nikdy nejake jurki, alebo podobne paliva. Prvy vstrek odisiel po 105000 km, ostatne su vraj este ok, uvidime ako dlho vydrzia.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
-
- začiatočník
- Príspevky: 348
- Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
- Bydlisko: TT
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
AndyGTP napísal:sorry myslel som skor typickeho slovenskeho "levňáčka-šetřílka"hanz napísal:andy ma recht, len s bodom tykajucim sa majitelov aut by som asi uplne nesuhlasil.
avensis 2,2 D4D 150k kupovany ako novy na slovensku. Tankovala sa do neho len shell, OMV a agip nafta, nikdy nejake jurki, alebo podobne paliva. Prvy vstrek odisiel po 105000 km, ostatne su vraj este ok, uvidime ako dlho vydrzia.
Čo nedbá naliať aj družstevnícku naftu.
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
presne tieto veci som mal na mysli
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
Co myslite ze ta druzstevnicka nafta je zla?
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 1. Augusta 2010, 23:21, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- hanz
- začiatočník
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trable s Toyotovými D4D motormi
starsie motory nemali problem s roznymi druhmy nafty. Jedno ci to boli peugeoty, alebo prve generacie TDIciek.
Skus liat nejaku nekvalitnu naftu do noveho VW TDI CR, alebo do moderneho HDI a uvidis s akym uctom za servis sa ti podakuju. Tato diskusia je o modernych diesloch.
Inak cital som nazor, ze kedze unia v poslednej dobe tlaci na zvysovanie primesy biozloziek, je momentalne vraj lepsie tankovat na .sk, alebo v .cz. V rakusku a v nemecku ma klasicka nafta, aj ked low sulfur vyssi pomer lepkaveho biooleja a ten motorom vraj nerobi dobre. Povedali mi to aj tot v servise v rakusku, tak sa teraz vyznajte chlapci
A este co sa tyka zivotnosti motorov, ktoru spominal elvis. Myslim si ze moderne diesle prave odzrkadluju product life cycle ktory si zelaju vyrobcovia aut a ako ho vnimaju aj konzumenti: silny motor v beznom spektre vyuzivanych otacok, nizka spotreba, zivotnost auta = 200000 km. Konzumenti su len trochu prekvapeni, ze sa im tie zazraky tahajuce sialene odspodu zacnu po 200000 km pravych (nehovoriac o stocenych v bazaroch) sypat. Diesel je fajn, ale asi ma nepresvedcil.
Skus liat nejaku nekvalitnu naftu do noveho VW TDI CR, alebo do moderneho HDI a uvidis s akym uctom za servis sa ti podakuju. Tato diskusia je o modernych diesloch.
Inak cital som nazor, ze kedze unia v poslednej dobe tlaci na zvysovanie primesy biozloziek, je momentalne vraj lepsie tankovat na .sk, alebo v .cz. V rakusku a v nemecku ma klasicka nafta, aj ked low sulfur vyssi pomer lepkaveho biooleja a ten motorom vraj nerobi dobre. Povedali mi to aj tot v servise v rakusku, tak sa teraz vyznajte chlapci
A este co sa tyka zivotnosti motorov, ktoru spominal elvis. Myslim si ze moderne diesle prave odzrkadluju product life cycle ktory si zelaju vyrobcovia aut a ako ho vnimaju aj konzumenti: silny motor v beznom spektre vyuzivanych otacok, nizka spotreba, zivotnost auta = 200000 km. Konzumenti su len trochu prekvapeni, ze sa im tie zazraky tahajuce sialene odspodu zacnu po 200000 km pravych (nehovoriac o stocenych v bazaroch) sypat. Diesel je fajn, ale asi ma nepresvedcil.
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných